Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-09-29, 22:00
Medlem
zezamsons avatar
Hej nån som vet vad dom tar för en limpa marlboro eller nått annat känt märke i Frankrike ?
Citera
2008-09-29, 22:29
Medlem
Skulle tyvärr tro att det är ungefär lika dyrt som här i Sverige.
Citera
2008-09-29, 22:54
Medlem
CosMoes avatar
Kom faktiskt påtal i helgen. det jag hörde var att dem skulle kosta runt 70spänn eller dyl. Osannolikt mycket tycker jag men jag kan inte riktigt sätta fingret på att dom kostar så mycket =)
Citera
2008-09-29, 23:25
Medlem
debeos avatar
70 spänn för en limpa och du tycker det är dyrt!? Erkänn bums och på en gång var nånstans på köper dina cigg!

Eller var det ett enskilt paket du menade?
Citera
2008-09-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debeo
70 spänn för en limpa och du tycker det är dyrt!? Erkänn bums och på en gång var nånstans på köper dina cigg!

Eller var det ett enskilt paket du menade?
Han menar nog 70 spänn per pack.
Citera
2008-09-30, 08:50
Medlem
zezamsons avatar
Ja det måste ju va för en ask, 70 spänn för en limpa då åker jag dit på en gång . Nån som vet vad dom tar för en limpa annars runt om i världens länder ?
Senast redigerad av zezamson 2008-09-30 kl. 08:53.
Citera
2008-09-30, 09:07
Medlem
Savoys avatar
Ett av de dyrare länderna jag sett, men långtifrån 70 kr för en ask, snarare 5,70 euro för kända märken om jag minns rätt.
Tyskland ca 4 euro per ask, Polen och österut lägre.
Citera
2008-09-30, 11:59
Medlem
__carls avatar
Vet att man på pubar o. dyl får betala 70 kr för ett paket.
Citera
2008-09-30, 12:16
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezamson
Ja det måste ju va för en ask, 70 spänn för en limpa då åker jag dit på en gång . Nån som vet vad dom tar för en limpa annars runt om i världens länder ?
110 ca i för en limpa röda malbro i danmark.

Det är dock tullfritt på båten.
Citera
2008-09-30, 16:38
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezamson

I Polen tog dem för några år sedan 150 kr per limpa för Marlboro lights men nu så är Polen med i EU och håller på att komma upp ekonomiskt så dem kostar nog lite dyrare nu.

I Ryssland kostar ett paket Marlboro röd ungefär 7 kr eller vad det var sa en kompis till mig som hade varit där för ett tag sedan. Level kostade iallafall 2.50 kr per paket men dem är jävligt hårda i tullen där.

I Lettland köpte en kompis farsa några limpor Wall Street och dem kostade väl kanske 100 kr / limpa och sedan sist han var där köpte han LM röda för billigare pris än i Sverige iallafall.

Båtarna har då också billigare om man vill ha lite billigare.

I Usa så kostar ciggen inte mkt alls heller. Minns inte vad dem kostade iallafall men det var mindre än Sveriges priser.

Nu har du fått lite bättre information iallafall : ).
Citera
2008-09-30, 16:45
Medlem
Kafes avatar
Det är lika dyrt som här i Sverige... Kanske är någon krona i skillnad för vissa märken.
Citera
2008-10-01, 08:52
Medlem
zezamsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earthblind
I Polen tog dem för några år sedan 150 kr per limpa för Marlboro lights men nu så är Polen med i EU och håller på att komma upp ekonomiskt så dem kostar nog lite dyrare nu.

I Ryssland kostar ett paket Marlboro röd ungefär 7 kr eller vad det var sa en kompis till mig som hade varit där för ett tag sedan. Level kostade iallafall 2.50 kr per paket men dem är jävligt hårda i tullen där.

I Lettland köpte en kompis farsa några limpor Wall Street och dem kostade väl kanske 100 kr / limpa och sedan sist han var där köpte han LM röda för billigare pris än i Sverige iallafall.

Båtarna har då också billigare om man vill ha lite billigare.

I Usa så kostar ciggen inte mkt alls heller. Minns inte vad dem kostade iallafall men det var mindre än Sveriges priser.

Nu har du fått lite bättre information iallafall : ).
Tackar och bockar för info
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in