2008-09-29, 21:20
Medlem
rezzs avatar
Ja,,, jag har skummat igenom de båda trådarna men ja får inte riktigt någon klarhet om vad ja ska välja, och ja har inte råd med båda..

Kan ni lista lite för och nackdelar med de båda konsolerna.
Citera
2008-09-29, 21:23
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
Ja,,, jag har skummat igenom de båda trådarna men ja får inte riktigt någon klarhet om vad ja ska välja, och ja har inte råd med båda..

Kan ni lista lite för och nackdelar med de båda konsolerna.
Wii har bara barn- och partyspel. Det räcker för att jag inte skulle köpa konsollen.

PS3 har inte så många (högklassiga) spel (men det kommer fullt av sådana tids nog), men ger dig däremot en massa andra plus som väger över den bristen. T ex nästan total tystnad i rummet, blu-ray, gratis online funktion, bra nedladdningsmöjligheter (du kan tanka filmer, spel, musikvideos, osv osv) m.m.
Citera
2008-09-29, 21:28
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
T ex nästan total tystnad i rummet
Detta är ju en distinkt fördel hos PS3 jämfört med 360, men kontrasterar den så mycket gentemot just Wii här? Låter Wii mycket? Kan inte påminna mig om att jag någonsin tänkt på ljudet, men de gångerna jag spelat har jag iofs mest varit upptagen med att förbanna den som uppfann det där idiotiska hjulet till Mario Kart..
Citera
2008-09-29, 21:28
Medlem
mo0kies avatar
Jag är inget fan av playstation alls, men i detta fall hade jag valt ps3:an "såklart".
Vet inte ens om Wii kan spela upp dvd-filmer :S

ps3an kan ju det,blu-ray, och lite till.
Om spelutbudet skulle svika dvs, (vilket det garanterat kommer att göra, heh).

Man viftar sig trött på Wii bara efter nån månad, så ta ps3an vettja.
Citera
2008-09-29, 21:31
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Detta är ju en distinkt fördel hos PS3 jämfört med 360, men kontrasterar den så mycket gentemot just Wii här? Låter Wii mycket? Kan inte påminna mig om att jag någonsin tänkt på ljudet, men de gångerna jag spelat har jag iofs mest varit upptagen med att förbanna den som uppfann det där idiotiska hjulet till Mario Kart..
Det kan nog stämma. Men nonetheless är PS3 väldigt tyst.
Citera
2008-09-29, 21:39
Medlem
Wolfen22s avatar
Vilka spel gillar du?
Citera
2008-09-29, 21:44
Medlem
Skulle absolut satsa på ett PS3, finns några bra spel till det och det kommer komma mer i framtiden.
Har för mig att jag läste någonstans för ett halvår sedan att de sänt priserna på sina licenser att göra spel, så mindre speltillverkare ska kunna göra spel.

Dessutom är nog PS3 det bästa valet prestandamässigt sett också, bäst framtidsutsikter!

Ska tillägga att jag inte äger någon konsol själv, så någon kan ju rätta mig om jag har fel!
Citera
2008-09-29, 21:50
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo0kie
Man viftar sig trött på Wii bara efter nån månad, så ta ps3an vettja.

En bra anledning till att skippa Wii.
Citera
2008-09-29, 21:54
Medlem
Ett litet djurs avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ps3_games
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wii_games

Börja där. Sen kan du kolla vad olika recensenter tycker här:

http://www.metacritic.com/

Sen bör du fråga dig om konsolen är enbart till dig eller om andra också ska använda den.

Citat:
En bra anledning till att skippa Wii.
fyi så har ingen jag känner "tröttnat" på att "vifta sig trött". Men det är klart, det är ju bara runt 15 st (alla högutbildade inom data). Anekdoter ftw.
Och de spelar alla regelbundet. Chockerande.
Citera
2008-09-29, 21:55
Bannlyst
Har du pengar till ps3 så är det ingen tvekan om vad du ska ta.
Citera
2008-09-29, 21:56
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfen22
Vilka spel gillar du?

Inte allt för avancerade när det gäller att tänka osv. Känner att ja vill spela för att det är ett sätt att släppa tankarna från vardagen.. Inte 100% focus på spelet alltså.

Samtidigt så kan det som tidigare sagts vara jobbigt att vifta.
Citera
2008-09-29, 21:58
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Inte allt för avancerade när det gäller att tänka osv. Känner att ja vill spela för att det är ett sätt att släppa tankarna från vardagen.. Inte 100% focus på spelet alltså.

Samtidigt så kan det som tidigare sagts vara jobbigt att vifta.
Vem säger det?

Tror du alla spel är som boxning i Wii Sports
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här