2008-10-04, 10:31
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
PS3's spelutbud är enligt mig flera gånger bättre än båda övriga konsollers. Mindre, givetvis, men bättre - och med mycket fler högkvalitativa nedladdningsbara spel, samt framtida överlägsna titlar. Jag förstår inte varför han skulle digga 360 och Wii bättre, när båda konsollerna är sämre och har sämre spel (i mitt tycke).

För mig gäller kvalitet före kvantitet. Och som jag har sagt förr, de enda anledningarna för mig att köpa en 360 är Mass Effect, Lost Odyssey och Katamari. Det är typ en tiondel av spelen som jag skulle köpa en PS3 för. I övrigt har ju 360 nästan bara pissiga actionspel, och Wii har fan knappt några speldugliga titlar alls (förutom nintendos egna, såklart, lol).

Jag talar givetvis inte för någon annan, till skillnad från dig och Ufojesus.
Jag har endast sagt att chansen att han inte finner något Wii+360-spel intressant är minimal om inte omöjlig. Klart han kan vara som du och endast gilla några få PS3-spel men chansen är ju ärligt talat liten.

Har PS3 mycket fler högkvalitativa spel till nedladdning? Xbox Live Arcade någon?? Finns ju även flertalet xbox original spel att ladda ner..
Citera
2008-10-04, 11:45
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Jag har endast sagt att chansen att han inte finner något Wii+360-spel intressant är minimal om inte omöjlig. Klart han kan vara som du och endast gilla några få PS3-spel men chansen är ju ärligt talat liten.
Vad ska jag svara? "Nej?"
Citat:
Har PS3 mycket fler högkvalitativa spel till nedladdning? Xbox Live Arcade någon?? Finns ju även flertalet xbox original spel att ladda ner..
Nästa stora hit till XLA verkar ju vara Braid. Dra egna slutsatser.

(Nej, spelet verkar inte dåligt, men kolla på Wipeout HD osv)

Edit: För övrigt har ju alla 3 konsollerna classic-spel, så det är helt onödigt att påpeka.
Senast redigerad av TheGoodDoctor 2008-10-04 kl. 11:48.
Citera
2008-10-04, 11:52
Medlem
Maxieboys avatar
Hahah... Som man kan jämföra PS3 och wii. Det beror ju helt på vad man är ute efter. Simpelt tvspel eller avancerad multimediamaskin med grymma spel vars grafik är vida överlägsen den Wii kan visa upp.

Nej men, wii om du vill ha partyspel, spel du kan lira med många kompisar och sådant. Om du vill ha något som man kan roa sig lite med en stund, simpla spel med simpel grafik. Är liksom inte mycket mer.

Så ja, du skaffar PS3 om du vill ha något modernt och som kommer hålla i rätt många år.
Citera
2008-10-04, 12:40
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Vad ska jag svara? "Nej?"
Menar du ärligt talat att du inte finner den chansen liten..? Om inte annat så borde du förstå bara genom att kolla lite försäljningsstatistik att den chansen är liten.

Citat:
Nästa stora hit till XLA verkar ju vara Braid. Dra egna slutsatser.

(Nej, spelet verkar inte dåligt, men kolla på Wipeout HD osv)

Edit: För övrigt har ju alla 3 konsollerna classic-spel, så det är helt onödigt att påpeka.
Braid har för övrigt en genomsnittsrating på över 90%, jämfört med Wipeout HD som har en genomsnittsrating på 87%..
Citera
2008-10-04, 12:57
Medlem
roflmao123s avatar
Citat:
Menar du ärligt talat att du inte finner den chansen liten..? Om inte annat så borde du förstå bara genom att kolla lite försäljningsstatistik att den chansen är liten.

Braid har för övrigt en genomsnittsrating på över 90%, jämfört med Wipeout HD som har en genomsnittsrating på 87%..

Haha joo för de spelen har ju samma bedömningsmall.

Braid kostar ju för fan lika mycket som Wipeout, det är ett jävla skämt.
Citera
2008-10-04, 13:09
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Vad i helvete har försäljningsstatistik med personliga åsikter att göra? Och nej, jag finner inte chansen liten. Som sagt anser jag att PS3 har bättre spel än 360 och Wii tillsammans, då förutsatt att man uppskattar seriösa spel och inte bara antingen pusselspel (wii) eller actionspel (360).
Citat:
Ja - tetris skulle förmodligen få högre betyg än Oblivion ifall man gjorde ett test. Jag skulle fortfarande spela Oblivion. Per Gessle kan sälja hur många skivor som helst; Han är fortfarande en värdelös musiker.
Citat:
Ursprungligen postat av roflmao123
Braid kostar ju för fan lika mycket som Wipeout, det är ett jävla skämt.
Åh fan.
Citera
2008-10-04, 13:18
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Vad i helvete har försäljningsstatistik med personliga åsikter att göra? Och nej, jag finner inte chansen liten. Som sagt anser jag att PS3 har bättre spel än 360 och Wii tillsammans, då förutsatt att man uppskattar seriösa spel och inte bara antingen pusselspel (wii) eller actionspel (360).
Att du anser att PS3 har bättre spel är en sak. Men chansen att denne person skulle tycka likadant som du är liten, sen är det klart att han kan göra det, men det är fortfarande större chans att han finner något av alla de hundratals spel till Wii och 360 lockande.
Citera
2008-10-04, 13:53
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Att du anser att PS3 har bättre spel är en sak. Men chansen att denne person skulle tycka likadant som du är liten, sen är det klart att han kan göra det, men det är fortfarande större chans att han finner något av alla de hundratals spel till Wii och 360 lockande.
Jag talar endast från hjärtat. Kvalitet före kvantitet.
Citera
2008-10-04, 14:04
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Jag talar endast från hjärtat. Kvalitet före kvantitet.
Noterat. Ska vi avsluta den här diskussionen nu?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in