• 1
  • 2
2008-09-29, 20:36
Medlem
Det är det största bedrägeriet i modern historia. Senaten i USA är korrupt!

För några minuter sedan så meddelades det att den Amerikanska senaten röstade ner krispaket. Eftersom att krispaketet har varit ett hett ämne länge nu tänker jag inte gå in på för många detaljer om vad det innebär, men en kort sammanfattning är att krispaketet är 700 miljarder dollar som man tänkte använda för att rädda börsmarknaden.

Här är konspirations teorin:
När man kom på iden med krispaketet pratades det gillande om det i senaten och många hävdade att den garanterat skulle gå igenom. Genom att göra detta så ökade aktiemarknaderna runt om i världen. Dagen efter så stockholmsbörsen med ca 5-8% vilket är en av de sjukaste vändningarna i historien.
Genom att göra detta kunde nu de i senaten ssälja sina aktier och redusera förlusten och idag hade den inte alls något behov av att spendera 700 miljarder dollar på en marknad som de är självständiga från.
Det här är otroligt, katastrof kommer utbryta på marknaden i morgon och alla dagar fram tills den amerikanska regeringen tar hand om sina problem och skaffar en senat som inte är penga drivna kapitaliser som bara bryr sig om sitt eget bank konto

"Tuffa tider är på väg, detta märks på den privata sektorn snarare än den officiella"

Ursäkta eventuella stavfel men jag är fortfarande skakig efter det som har hänt.
Senast redigerad av IQGrisskinka. 2008-09-29 kl. 20:44.
Citera
2008-09-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQGrisskinka.
Det är det största bedrägeriet i modern historia. Senaten i USA är korrupt!

För några minuter sedan så meddelades det att den Amerikanska senaten röstade ner krispaket. Eftersom att krispaketet har varit ett hett ämne länge nu tänker jag inte gå in på för många detaljer om vad det innebär, men en kort sammanfattning är att krispaketet är 700 miljarder dollar som man tänkte använda för att rädda börsmarknaden.

Här är konspirations teorin:
När man kom på iden med krispaketet pratades det gillande om det i senaten och många hävdade att den garanterat skulle gå igenom. Genom att göra detta så ökade aktiemarknaderna runt om i världen. Dagen efter så stockholmsbörsen med ca 5-8% vilket är en av de sjukaste vändningarna i historien.
Genom att göra detta kunde nu de i senaten ssälja sina aktier och redusera förlusten och idag hade den inte alls något behov av att spendera 700 miljarder dollar på en marknad som de är självständiga från.
Det här är otroligt, katastrof kommer utbryta på marknaden i morgon och alla dagar fram tills den amerikanska regeringen tar hand om sina problem och skaffar en senat som inte är penga drivna kapitaliser som bara bryr sig om sitt eget bank konto

"Tuffa tider är på väg, detta märks på den privata sektorn snarare än den officiella"

Ursäkta eventuella stavfel men jag är fortfarande skakig efter det som har hänt.

Möjligt att det är en judisk konspiration men jag tror snarare att man är trött på att göda judiska bankirer med mer pengar.
Citera
2008-09-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Möjligt att det är en judisk konspiration men jag tror snarare att man är trött på att göda judiska bankirer med mer pengar.

Tveksamt eftersom att senaten så länge pratade bra om krispaketet.
Citera
2008-09-29, 21:37
Medlem
Wallin016s avatar
Några bevis på att senatorer eller högt uppsatta personer sålde sina aktier igår? Skulle vara intressant
Citera
2008-09-29, 21:41
Medlem
mirrebosnas avatar
Att senaten är korrupt är väl inget nytt, borde flytta tråden till sanningsforumet (om det nu fanns ett).

OnT: Jag blev själv jävligt förvånad att hjälpen röstades ner.
Citera
2008-09-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirrebosna
Att senaten är korrupt är väl inget nytt, borde flytta tråden till sanningsforumet (om det nu fanns ett).

OnT: Jag blev själv jävligt förvånad att hjälpen röstades ner.

"Att känna sig förvånad är att vara oförberedd"
Citera
2008-09-29, 22:01
Medlem
Fast nu var det ju representanthuset som röstade ner krispaketet. Inte senaten.
Citera
2008-09-30, 10:48
Medlem
SLOBs avatar
Jag ser inte riktigt den klockrena konspirationsvinkeln. Jag ger ts lite tid att spetsa sin argumentation, sen får vi se.

/mod
Citera
2008-09-30, 16:24
Medlem
Banneds avatar
Jag skulle vilja veta hur FB:s ryggmärgsantisemiter förklarar det här. Man brukar ju hävda att ZOG ligger bakom allt som händer här i världen. Samtidigt vet man ju att ZOG kontrollerar bankväsendet. Så hur kommer det sig då att det ZOG-kontrollerade representanthuset beslutar sig för att sänka de ZOG-kontrollerade bankerna?

Vänligen red ut detta, någon!
Citera
2008-10-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned
Jag skulle vilja veta hur FB:s ryggmärgsantisemiter förklarar det här. Man brukar ju hävda att ZOG ligger bakom allt som händer här i världen. Samtidigt vet man ju att ZOG kontrollerar bankväsendet. Så hur kommer det sig då att det ZOG-kontrollerade representanthuset beslutar sig för att sänka de ZOG-kontrollerade bankerna?

Vänligen red ut detta, någon!

Och vem får betala kalaset i slutändan? Vem äger husen som amerikanarna byggt åt varandra? Det var ett miljardregn över topparna i lehman som gick omkull.
Citera
2008-10-03, 19:30
Medlem
THåll id att "spetsa argumenten"

Håll käften!!
Citera
2008-10-03, 19:32
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQGrisskinka.
Håll käften!!