Citat:
Ursprungligen postat av Pettos
Seriöst. Det du talar om är kreationisterna som huvudsakligen finns i USA. Detta börjar bli riktigt irriterande att få höra ständigt, åh du tror att jorden är 6000 år gammal bla bla bla.
Varför lyssnar man ens på kreationisterna? lite lustigt att se många ta efter vad de säger och sedan använder sådan skräp kritik. (om de nu ens ska kallas kritik)
Ja just det... det finns ju sån här... vad heter det? Buffé-kristendom, där man väljer och plockar de delar man känner för och lämnar ut sånt som börjar låta alltför tokigt:
"Hoppsan, nån smart jävel kom på att jorden kretsar kring solen, och han har tydligen bevis för det också, shit. Jaja, jag klämmer in det i min världsbild på nåt vis...
Vasa? Darwin? Vad säger han då? Jävlar. OK, vänta, det går. Vi får det att se ut som ett led i guds plan bara. Nemas problemas.
Vad är det nu då? Låt mig va... Edwin Hubble? Vaddå "Big Bang", det låter ju urlöljigt. Visar observationerna att det synliga universum var samlat i en oändligt tät punkt för 13,7 miljarder år sedan? Suck..."
etc...