• 1
  • 2
2008-09-29, 16:06
Bannlyst
Till min MacBook,den gick sönder senast så jag köpte en ny för 800 kr.

Den funkade ett tag efter att jag höll på med sladden. Men nu lyser inte el-intaget längre!

Någon som vet hur jag kan fixa detta? Och finns det en duglig kabel som inte går sönder? Kanske utanför APPLE corporation?
Citera
2008-09-29, 16:12
Medlem
Vad gör du med dom om du har lyckats att ha sönder 2st?
Citera
2008-09-29, 16:13
Medlem
Fogelbergs avatar
Fan va drygt... inget som täcks av garanti?

Är detta ett fel som händer ofta att strömkablar slutar fungera?
Citera
2008-09-29, 16:14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenAli
Till min MacBook,den gick sönder senast så jag köpte en ny för 800 kr.

Den funkade ett tag efter att jag höll på med sladden. Men nu lyser inte el-intaget längre!

Någon som vet hur jag kan fixa detta? Och finns det en duglig kabel som inte går sönder? Kanske utanför APPLE corporation?

Fråga: Rullar du sladden runt laddaren?

Har du garanti på datorn?
Citera
2008-09-29, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fråga: Rullar du sladden runt laddaren?

Nej

Citat:
Har du garanti på datorn?

Nej
Citera
2008-09-29, 16:26
Moderator
^Eazs avatar
Nästa fråga då.

Har du garanti på laddaren du köpte?
Citera
2008-09-29, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nästa fråga då.

Har du garanti på laddaren du köpte?

Nej

Tack för hjälpen i af! Hoppas jag slipper köpa ännu en "MagSafe" adapter. De lyckas att göra den magnetiskt, men inte fan håller den!
Citera
2008-09-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenAli
Nej

Tack för hjälpen i af! Hoppas jag slipper köpa ännu en "MagSafe" adapter. De lyckas att göra den magnetiskt, men inte fan håller den!

Jag kringlar och grejar med min hur mycket som helst, har sumpat den i golvet ett antal gånger också men den funkar fortfarande. Låter mer som mina guitar hero gitarrer jag har haft otur med, har haft 5 st inkl den jag använder nu, 4 har pajjat...
Citera
2008-09-29, 17:11
Medlem
Akademikerns avatar
Hur länge sedan var det du köpte sladden?
Citera
2008-09-29, 17:20
Medlem
Fogelbergs avatar
Jag förstår inte hur folk hanterar sina saker för att de ska gå sönder stup i ett...

Nu blir jag jäkligt OFF TOPIC men...

Jag har haft massor av mobiler genom åren, endast 1 av dessa har slutat fungera, micken la av.. fick den utbytt och den fungerar än idag... GH688

Har haft många datorer och laptops, inte en enda har gått sönder, har en Fujitsu laptop av en modell som jag gjort service på många gånger då jag jobbade med sånt, en modell som är känd för att gå sönder med jämna mellanrum. Min är ett gammalt serviceex som kunden fick utbytt mot en ny, denna behöll jag och den fungerar utan problem.. Iofs är jag en petig jävel som är noga med hur jag hanterar mina saker men ändå.

Jag kan inte förstå hur folk lyckas ta sönder sina saker som de gör...

Enda saken jag lyckats kvadda själv är ett fiskespö som jag knäckt... jo iofs en sak till, en cykel som blev manglad av en Volvo Amazon, trist för jag satt på cykeln när det hände...

Men hur lyckas ni/folk ta sönder era saker?
Citera
2008-09-29, 17:37
Medlem
Fernet77s avatar
Jag hörde att dom delar ut gratissladdar hos Machandlar'n mot trasiga. Spring å byt.
Citera
2008-09-29, 17:47
Medlem
h0lles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Men hur lyckas ni/folk ta sönder era saker?

Dels har jag en jääävulsk oflyt, å dels pillar jag nog på saker jag kanske inte skulle pillat på..
Har tex lyckats få 12v i chassit på bilstereon så både den och min 7" skärm pajjade. Beställde en ny och satte i iso-kontakten å pang sa det sen var den gången med. Lurade till mig en ny på garantin och då gick det bra =).
Lyckades även byta komponenten som pajjade i skärmen. Sen lyckades jag skrapa bort en lödning på moderkortet i paintballbössan. Bra anledning till att köpa ett bättre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in