• 1
  • 2
2009-05-27, 15:48
Medlem
Är problemet nytt kan du alltid testa att använda systemåterställning. Skriv bara ordet i Sökfältet ovan startknappen och backa till ett datum då det funkade.
Citera
2009-05-27, 17:45
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Jag har löst problemet genom att avinstallera Firefox och sätta Internet Explorer som standardläsare. Sen installerade jag Firefox igen och tillät den inte att bli standardläsare.
Skrev att jag använder IE på jobbet. Har inte firefox där, bara IE.
Citera
2009-05-27, 20:40
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Skrev att jag använder IE på jobbet. Har inte firefox där, bara IE.
Ah, my bad. Har du haft någon annan webbläsare innan då?

1. Klicka Start och Kör
2. Skriv appwiz.cpl och tryck enter
3. Klicka på "Ange standardprogram osv" och kolla om du har något annat än IE att välja på. Isåfall väljer du det och trycker OK. Sen väljer du tillbaks till IE och trycker OK.

Finns inget annat att välja på så installera Firefox för att få xpdjävulen att fatta nåt, sen med Firefox installerat gör du om stegen, sen kan du avinstallera Firefox igen.

Har aldrig varit med om att problemet har dykit upp på en dator där ingen annan webläsare varit installerad så..
Citera
2009-05-27, 21:19
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ah, my bad. Har du haft någon annan webbläsare innan då?

1. Klicka Start och Kör
2. Skriv appwiz.cpl och tryck enter
3. Klicka på "Ange standardprogram osv" och kolla om du har något annat än IE att välja på. Isåfall väljer du det och trycker OK. Sen väljer du tillbaks till IE och trycker OK.

Finns inget annat att välja på så installera Firefox för att få xpdjävulen att fatta nåt, sen med Firefox installerat gör du om stegen, sen kan du avinstallera Firefox igen.

Har aldrig varit med om att problemet har dykit upp på en dator där ingen annan webläsare varit installerad så..

Okej, nej har aldrig haft någon annan webbläsare på datorn. Men jag får testa imorgon när jag kommer till jobbet. Men som du säger, aldrig heller sett detta problem, därför blir jag väldigt förvirrad.

Tack för ditt svar.
Citera
2009-05-27, 22:49
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Okej, nej har aldrig haft någon annan webbläsare på datorn. Men jag får testa imorgon när jag kommer till jobbet. Men som du säger, aldrig heller sett detta problem, därför blir jag väldigt förvirrad.

Tack för ditt svar.
Hehe, jag har sett problemet ofta men aldrig på en dator där man bara använt IE. Kom på en till grej förresten, som du kan testa innan du gör något annat.

1. Öppna IE och tryck på Verktyg
2. Välj Internet Alternativ (längst ned) och gå till fliken Program
3. Kolla så att det är bockat av för att "Kontrollera att IE är standardwebbläsare"
4. Om den inte är aktiverad så aktiverar du den.
5. Är den aktiverad så avaktivera och tryck OK och sen går du och aktiverar den igen.

Let me know om det fungerade.
Citera
2009-05-28, 04:08
Medlem
smurfehs avatar
Hittade b.la http://www.theluebbes.com/post/This-...-computer.aspx , är dock ungefär detsamma som cannaBe redan tipsat om, dock såg jag att det fanns mängder med kommentarer som säkert kan hjälpa dig på traven om det inte skulle lösa sig..
Citera
2013-04-12, 16:42
Medlem
HeyBePositives avatar
Hej. Jag har alltid använt vanliga hotmail vad nu än det är för något. Nyligen så ändrade dem ofrivilligt mitt vanliga till Outlook. Och nu kan jag inte öppna mina brev jag har i inkorgen. Vad ska jag göra? Ganska störande att dem tvingar mig att byta till något som inte fungerar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in