• 1
  • 2
2008-09-29, 15:52
Medlem
För några dagar sen så började min Outlook helt plötsligt krångla. Jag kan inte längre klicka på länkar i mail, jag får bara upp detta felmeddelande då: "Åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören". Jag trodde jag var systemadministratören!! Jag vet inte hur jag ska fixa detta. Snälla hjälp. Det är Outlook 2007 och Windows Vista
Citera
2008-09-29, 15:57
Medlem
werss avatar
DEt är Phishingskyddet som bråkar med dig, avaktivera eller aktivera länkarna på de mail du vill.
http://office.microsoft.com/en-us/ou...299621033.aspx

Citat:
If you want to enable the links in a message, do the following:

1. Click the InfoBar at the top of the message on the text that says Click on the InfoBar to enable functionality (not recommended).
2. Click Enable links and other functionality (not recommended). All the disabled links in the message are enabled.

InfoBar
Callout 1 Click the InfoBar to open the InfoBar menu.

Callout 1 Click to enable links and other functionality.
Citera
2008-09-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wers
DEt är Phishingskyddet som bråkar med dig, avaktivera eller aktivera länkarna på de mail du vill.
http://office.microsoft.com/en-us/ou...299621033.aspx

Det finns inte en infobar tyvärr... Men jag kanske kan gå in någonstans i inställningar och hitta detta? Jag har letat men hittar inte.
Citera
2008-09-29, 16:25
Medlem
Nu testade jag till och med att gå in i "skräppostalternativ" och ta bort inställningen "inaktivera länkar i nätfiskemeddelanden". Men det hjälpte inte heller.... crap!
Citera
2008-09-29, 20:04
Medlem
Citera
2009-03-02, 09:53
Medlem
TWATEs avatar
Har samma problem jag. Hittade du någon lösning tillslut?
Citera
2009-03-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TWATE
Har samma problem jag. Hittade du någon lösning tillslut?
Problemet försvann när jag började dela upp inkorgen i olika mappar och skapade regler för vilka mail som ska hamna i vilka mappar. T.ex. När jag får ett mail från en viss person så hamnar det mailet automatiskt i den personens mapp.
Testa det, mer vet jag inte. Asskumt!
Citera
2009-03-02, 10:14
Medlem
cannaBes avatar
Antar att du inte bara har IE som webbläsare. Avinstallera den andra eller dom andra webläsarna du har, sätt IE som standard genom Start > Ange standardprogram. Klicka på en länk i outlook och det ska funka, sen kan du installera en ny webläsare om du vill och sätta den som standard så ska det fungera.
Citera
2009-05-26, 21:19
Medlem
Plottis avatar
Har typ av samma problem på jobbet. Använder outlook 2003 där. Och går inte klicka på länkar i mail använder XP och IE på jobbet. Har tittat i inställningar och hittar inget, och det blev helt plötsligt så att jag inte kan klicka på länkarna.
Citera
2009-05-26, 21:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support.

//Mod
Citera
2009-05-27, 09:44
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Har typ av samma problem på jobbet. Använder outlook 2003 där. Och går inte klicka på länkar i mail använder XP och IE på jobbet. Har tittat i inställningar och hittar inget, och det blev helt plötsligt så att jag inte kan klicka på länkarna.
Jag har löst problemet genom att avinstallera Firefox och sätta Internet Explorer som standardläsare. Sen installerade jag Firefox igen och tillät den inte att bli standardläsare.
Citera
2009-05-27, 15:14
Medlem
elitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Jag har löst problemet genom att avinstallera Firefox och sätta Internet Explorer som standardläsare. Sen installerade jag Firefox igen och tillät den inte att bli standardläsare.

Har samma fel och detta hjälpte inte.....
Även gjort regfixar i regedit som inte heller hjälpte.
http://support.microsoft.com/kb/310049/en-us

Dock så har jag inte uppgraderat IE7 på flera månader och felet är nytt.

Jag kör:
Vista
Outlook 2007
IE7 (standarsläsare) fast har också Mozilla, Crome, opera, safari på datorn.
Kan detta ställa till det tror ni?
Behöver samtliga program i jobbet och det har funkar förut. Så tänker inte göra mig av med något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in