• 1
  • 2
2001-09-16, 23:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Ok, funderar på att göra inbrott och tänkte utföra det så här: Jag går till stället (ett litet kontor med glasfönster och datorer just brevid fönsterna) och slår sönder fönstret. Nu drar jag bara därifrån eftersom polisen eller nån vaktfirma troligtvis blivit kontaktade nu pga. larmet och beger sig till platsen. Jag väntar några timmar och sen drar jag tillbaka till det krossade fönstret, tar en dator och drar hem.. :-)

Låter detta som om det skulle kunna funka?
Citera
2001-09-17, 00:10
Medlem
Inbrott - bra eller dålig idé?

Du kan ju alltid drömma.
Citera
2001-09-17, 00:34
Medlem

Och om ingen annan har tagit datorerna då, så har de väl flyttat på dem..
Citera
2001-09-17, 01:07
äldre konto (old)
Ej medlem

Varför skulle nån securitas vakt flytta på datorerna? Verkar mer sannolikt att dom tejpar för fönsteret eller nåt.

Tejp borde dock vara relativt enkelt att komma förbi :-)
Citera
2001-09-17, 11:30
Medlem

Om företaget hyr vakttjänst av ett bolag eller polis så kommer de att bli informerade om inbrottet tämligen omgående.
Och om någon smällde en ruta på mitt företag skulle jag illa kvickt se till att antingen fönstret blir igenspikat, eller att alla värdesaker låstes in i ett säkert rum.

Men har stället vanligt loserlarm, eller om ägaren är flat, visst, det borde fungera i teorin.
Citera
2001-09-17, 19:23
Medlem

När dom hade snott en dator på skolan spikade securitas för en masonitskiva för fönstret, annars när rutorna bara var krossade tejpade dom med sin fina tejp ;)
Citera
2001-09-17, 20:16
Medlem

Vi sätter upp en plexiglas/masonit skiva med tejp och sen utökar vi bevakningen i området.
Men det är ju inte det som är grejjen.
När du går in nästa gång så går ju larmet igen och då kan du ge dig fan på att vi har en rondare där på tre röda sekunder.
Om det är ett smart företag så beställer dom en stationär väktare som vaktar tills fönstret är uppe igen.

Inbrott är alltid en dålig ide.
Skaffa ett jobb istället.
Citera
2001-09-17, 20:43
Medlem

Gör så har, Kolla först om det sitter handtag innaför fönstren, har dom haft denna typ av inbrott förut tar furnuftiga företag bort dessa.Om i så fall dra en sten hårt som fan igenom rutan så nära handtaget som möjligt , eller använd fågel-slangbella så det inte hörs så mycket, hålet blir inte så stort men det räcker oftast för att stoppa in en pinne el, liknande i hålet och pilla upp handtaget på insidan.......VIPS! Förmodar att du redan kollat vad du vill ta! Plocka tingesten snabbt och spring en bit bort ( ju längre desto bättre )och göm saken vid en för-rekad plats, vänta ett tag, hämta väska eller nåt annat, när allt är lugnt, väktare har åkt igen, så plockar du upp grejorna och går hem eller becknar av godset........ : )
Citera
2001-09-17, 21:20
Medlem

Juden Juncaj skaffa dig ett riktigt jobb iställer för att leva på samhället!
Citera
2001-09-18, 03:10
Medlem

Ring först till Polisen och anmäl en trafikolycka en bra bit därifrån, väktarna kan du skita i, gör ditt inbrott och dra som fan därifrån.
Citera
2001-09-18, 05:59
Medlem

Larry,
Har du NÅGONSIN sett eller hört talas om en polis som tar fast en inbrottstjuv?
Nä, trodde väl det. Så ska ni göra inbrott så behöver ni nog inte lura iväg polisen på några villovägar. Det är vi väktare som fångar er och släpar iväg er till rättvisan. :)

Sen är det polisens sak att se till så det finns teknisk bevisföring som håller som håller i rätten för att bura in er för ett tag.
Citera
2001-09-18, 17:40
Medlem

SÄPO: fågel-slangbella? Hur bygger man en?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in