Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-09-29, 13:05
Medlem
En vän åker till Irland rätt snart.
Är det safe att ta med sig valium och xanor i resväskan hon checkar in? Hon har inget recept på dessa så hon kan inte visa upp någit intyg.
Kan knarkhundar spåra dessa preparat? Kommer den incheckade väskan åka igenom någon scanner så dom ser alla piller?
Citera
2008-09-29, 14:11
Medlem
SMD FBs avatar
Varför inte bara ha på sig pillrerna, dom är inte gjorda av metall precis så det kommer pipa när du går igenom. Ett annat tips är att lägga tabletterna i någon annan tom burk typ någon fluortablettburk eller huvudvärkstablettsburk så kanske dom tror bara att det är vanliga piller. Däremot så vet jag inte om knarkhundar kan lukta sig till just diazepam eller alprazolam.
Senast redigerad av SMD FB 2008-09-29 kl. 14:14.
Citera
2008-09-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Varför inte bara ha på sig pillrerna, dom är inte gjorda av metall precis så det kommer pipa när du går igenom. Ett annat tips är att lägga tabletterna i någon annan tom burk typ någon fluortablettburk eller huvudvärkstablettsburk så kanske dom tror bara att det är vanliga piller. Däremot så vet jag inte om knarkhundar kan lukta sig till just diazepam eller alprazolam.

Det är lite smidigare att ha det i resväskan än att ha några hundra piller på sig/i handbagaget.
Jo jag har tänkt på det med att ha en burk att stoppa allt i fast det blir nog några burkar i så fall, så än en gång är det smidigare att ha det i väskan hon lämnar in.
Citera
2008-09-29, 14:33
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawmilkshake
Det är lite smidigare att ha det i resväskan än att ha några hundra piller på sig/i handbagaget.
Jo jag har tänkt på det med att ha en burk att stoppa allt i fast det blir nog några burkar i så fall, så än en gång är det smidigare att ha det i väskan hon lämnar in.
Okay, man har så många piller så är nog resväskan det bästa alternativet. Jag skulle då köra på att lägga dom i tomma burkar som jag sa och lägga dom i necessären så att det ser mer trovärdigt ut.
Citera
2008-09-29, 14:54
Bannlyst
Citat:
Okay, man har så många piller så är nog resväskan det bästa alternativet. Jag skulle då köra på att lägga dom i tomma burkar som jag sa och lägga dom i necessären så att det ser mer trovärdigt ut.
Om dom ser burkarna så kommer dom öppna dom, så det är inte så smart.
När jag åkte till England hade jag en påse me 50 ikto i kallingarna och blev inte visiterad eller nåt. Bara att traska förbi som om du inte har något på dej.
Citera
2008-09-29, 14:56
Medlem
Citat:

Han/hon som svarade nedanför dig sa att dom kommer öppna burkarna så det verkar inte vara det bästa alternativet.
Senast redigerad av Strawmilkshake 2008-09-29 kl. 14:59.
Citera
2008-09-29, 14:58
Bannlyst
Citat:
Han/hon som svarade nedanför dig sa att dom kommer öppna öppna så det verkar inte vara det bästa alternativet.
Nä piller i burkar låter inte som en bra idé

Men att köra upp dom i röven är ju alltid ett någorlunda säkert alternativ!
Citera
2008-09-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Om dom ser burkarna så kommer dom öppna dom, så det är inte så smart.
När jag åkte till England hade jag en påse me 50 ikto i kallingarna och blev inte visiterad eller nåt. Bara att traska förbi som om du inte har något på dej.

har du någon aning om hundarna kan spåra diazepam och alprazolam?
undra hur vanligt det är att dom visiterar folk, om dom alls gör det.
skönt att du kom undan med dina ikto.
Citera
2008-09-29, 15:01
Medlem
Citat:
Nä piller i burkar låter inte som en bra idé

Men att köra upp dom i röven är ju alltid ett någorlunda säkert alternativ!

Men det är lite svårt att köra upp några hundra piller i röven och säkerligen inte så bekvämt att ha dom i röven några timmar. Men att vara bekväm är nog inte det största problemet här
Citera
2008-09-29, 15:02
Bannlyst
Citat:
har du någon aning om hundarna kan spåra diazepam och alprazolam?
undra hur vanligt det är att dom visiterar folk, om dom alls gör det.
skönt att du kom undan med dina ikto.
Nope, har aldrig sett hundar på flygplatserna när jag varit i Europa (har ej varit utanför), och generellt ganska ovanligt att det finns sådana på plats..
Men om någon har varit med om att torska på flygplatsen så får dom gärna berätta hur det gick till !
Citera
2008-09-29, 15:02
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Han/hon som svarade nedanför dig sa att dom kommer öppna öppna så det verkar inte vara det bästa alternativet.
Det har ju aldrig hänt mig när jag har haft piller med mig i princip varje gång jag åker utomlands, då jag lägger dom i resväskan. Bara för att man har en burk med piller i en necessär så kollar dom väl inte om det är narkotika? Eller? Det måste ju vara hur många som helst som har vanliga piller i necessärerna?
För övrigt tycker jag med att man ska ha på sig pillrerna på sig, har gjort det en gång då jag hade med mig steroider från Thailand. 500 thai5or och gick bara rätt igenom. Hundarna är dock inte tränade för att känna steroider så som dianabol, har jag för mig.
Citera
2008-09-29, 15:11
Medlem
Citat:
Nope, har aldrig sett hundar på flygplatserna när jag varit i Europa (har ej varit utanför), och generellt ganska ovanligt att det finns sådana på plats..
Men om någon har varit med om att torska på flygplatsen så får dom gärna berätta hur det gick till !

Ja det är mest troligt att dom har hundar på plats om dom fått in ett tips om någon med narkotika på sig antar jag.

Åker även in checkade väskor igenom någon slags scanner så dom ser vad som ligger i den? Hmm man borde ha fått åka på studiebesök på en flygplats när man gick i skolan så man vet sånt här :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in