2008-09-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goosk
Så du menar att arbetsgivare tycker det ser bättre ut att ha ett tomt cv från ca 18 till 28 års ålder? Väljer du en långtidsarbetslös eller driftig person som klarat sig väl på sina pokerfärdigheter (riskanalys, statistik osv) men nu känner att det är dags att dra vidare. Vad låter bäst i dina öron? Det är relativt vanligt att folk byter karriär. Många söker naturligt nya utmaningar. Inget konstigt i detta.

Varför skulle de misstänka spelproblem om ts ärligt säger som det är? Att han klarat sig bra och lärt sig en hel del på poker, men nu känner att det inte är så tillfredställande längre. Det kan handla om en så enkel sak som att få kolleger istället för att umgås med en datorskärm hela dygnet. Bara det är skäl nog och leder inte till att arbetsgivaren tänker att den här snubben måste ha spelproblem.

Du beskriver hur DU ser på någon som livnärt sig på poker, jag beskriver hur jag tror ARBETSGIVARNA ser på det. De flesta vet väldigt lite om poker, har en negativ bild av det och kommer att bli misstänksamma.
Citera
2008-09-30, 14:28
Medlem
Goosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Du beskriver hur DU ser på någon som livnärt sig på poker, jag beskriver hur jag tror ARBETSGIVARNA ser på det. De flesta vet väldigt lite om poker, har en negativ bild av det och kommer att bli misstänksamma.

Nu har du nog inte riktigt läst vad jag skrivit. Det jag skrev var att det ser sämre ut att ha en tio år lång lucka i sitt cv än att vara ärlig och berätta om sina erfarenheter och varför de kan komma till nytta. Det är snarare du som agerar väldigt subjektivt. Kan du visa någon källa på att de flesta arbetsgivare har en negativ bild av poker? Hur vet du förövrigt att jag inte är en arbetsgivare själv?

Allt handlar om att göra det bästa av situationen, något man inte gör genom att försöka dölja det som garanterat kommer fram. Ditt förslag på att inte berätta om sina erfarenheter under tio år är ungefär som att gömma en elefant bakom plastfolie.
Citera
2008-09-30, 15:47
Medlem
Nej du sak inte skriva att du spelat poker i ditt CV.

Du säger ju att du spelat ganska länge och att du tjänar in ett läkarelön på 2-3 kvällar, men nu är du sugen på att söka jobb, och du tar nästan vilket som helst jobb.

lol?
Citera
2008-09-30, 15:47
Medlem
Bankernas trading-avdelningar brukar uppskatta pokerspelande som merit. Då har du ju å andra sidan återigen en sysselsättning där du sitter och tittar på en skärm hela dagarna. Plus att dina medmänniskor betraktar dig som halvkriminell... Om du inte bryr dig om det kan det dock vara värt att kolla upp.
Citera
2008-09-30, 15:51
Medlem
rularns avatar
Att ha vart arbetslös och gått på socialbidrag i 10 år eller att ha varit arbetslös, spelat poker och gått på socialbidrag spelar väl ingen större roll?
Förutom att man har spelat bort massor av pengar. Nej just det jag, finns ju ingen som spelar bort pengar på poker. Alla är ju "jätterika", har råd med de ena och de andra samtidigt som de tjänar mer pengar än läkare.

Nej som jag ser det är poker än sämre merit än vilken hobby som helst när man är arbetslös, datorspel, fjällvandring, film eller vad som helst. Just för att man spelar om pengar och statistiskt spelar man bort pengar.

Så, skriv det inte i ditt CV, utan framhäv de positiva egenskaperna du besitter och har stor lust till ett riktigt jobb.
Citera
2008-09-30, 16:15
Medlem
Dr Scriptums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rularn
Nej som jag ser det är poker än sämre merit än vilken hobby som helst när man är arbetslös, datorspel, fjällvandring, film eller vad som helst. Just för att man spelar om pengar och statistiskt spelar man bort pengar.
Trots att TS enligt utsago har klarat sig bra som pokerproffs?

Tycker det är bra att ta med. Pokerspelande har många saker man kan ha nytta av i yrkeslivet, och annars blir det svårt att förklara vad du egentligen sysslat med de senaste åren...
Citera
2008-09-30, 16:40
Bannlyst
Klart som fan att det måste vara bättre att skriva att man spelat poker de senaste åren än att inte kunna fylla i med något. Jag var också i TS situation för ca 3 månader sen. Direkt efter jag gått ut gymnasiet så livnärde jag mig på poker i 3 år, tjänade ingen läkarlön men hade mycket bättre timlön än om jag skulle tagit något annat arbete utan universitets utbildning. Men tillslut bev det allt för ascocialt att sitta hemma och spela poker om dagarna, så jag sökte ett jobb och fick det. Även fast jag skrev att jag levt på poker i 3år.
Citera
2008-09-30, 16:53
Medlem
Upprclss_drpouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikeaboy
Bankernas trading-avdelningar brukar uppskatta pokerspelande som merit. Då har du ju å andra sidan återigen en sysselsättning där du sitter och tittar på en skärm hela dagarna. Plus att dina medmänniskor betraktar dig som halvkriminell... Om du inte bryr dig om det kan det dock vara värt att kolla upp.
Stor chans. For att bli anstalld som trader ska du ha ett i det narmast perfekt cv. Att vid 28 ars alder inte ha presterat annat an att sitta framfor en skarm och spelat poker hor inte till drombakgrunden hos banker, det kan jag garantera. Inte en suck att de anvander ansokan till annat an dasspapper.

Om du ar lite skont smaloj vilket jag antar att du ar kanske budbilsforare hade varit nagot for dig. Hittar du inget annat far du garanterat anstallning pa citymail, det kan vara battre an inget och ger dig hyfsad traning. Lycka till!
Citera
2008-09-30, 17:22
Medlem
callocains avatar
Ja, ska du ha ett bankjobb maste du nog kombinera med en utbildning. Men har du en utbildning sa hjälper det nog att sticka ut ifran mangden lite. Här är en nosebleed spelare som fick jobb som "option trader": http://forumserver.twoplustwo.com/19...t-like-289600/

Har du spelar poker sen du var 18 menar du eller har jag missat nagot? Om du har spelat sa länge kan du ju lära dig daytrading, swingtrading eller nagor sadant där du investerar pengarna du har ifran pokern.
Citera
2008-09-30, 19:51
Medlem
Tack och hej känns inte som det här leder nån vart.......
Senast redigerad av Stockholm2008 2008-09-30 kl. 20:01.
Citera
2008-10-01, 10:20
Medlem
Goosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm2008
Tack och hej känns inte som det här leder nån vart.......

Får jag be om en motivation? Alla har inte samma åsikter och det är väl bara sunt att få höra vad de olika sidorna har att säga?
Citera
2008-10-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goosk
Får jag be om en motivation? Alla har inte samma åsikter och det är väl bara sunt att få höra vad de olika sidorna har att säga?

Jo, visst är det bra att höra. Men det gör mig ju samtidigt uppgiven eftersom de "negativas" åsikter ju är de som finns ute i större delen av samhället. Jag VET mycket väl att, förutsatt att jag inte hittar en mycket spelintresserad rekryterare/arbetsgivare kommer de inte fatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in