• 1
  • 2
2008-09-29, 08:28
Medlem
Hej,

Jag är 28 år och har på grund av framgångsrikt pokerspelande aldrig haft ett riktigt jobb. (Förutom vissa sporadiska extrajobb som ligger så långt bak i tiden att de måste anses preskriberade.)Har inte ens någon eftergymnasial utbildning (läste ekonomi i gymnasiet) eftersom allt det där kändes onödigt i en tid då jag jag på några få kvällspass tjänade mer än vad en läkare tjänar i månaden.

Tyvärr blir internetpoker enormt tråkigt i längden och nu när också motståndet blivit allt bättre har jag bestämt mig för att avsluta kapitlet ”pokerproffs” och skaffa mig ett normalt arbete innan jag börjar tilta bort hyror och annat. Lönen känns så här i början relativt oviktig och jag är villig att hoppa på lite vad som helst. Jag är vältränad, glad, pålitlig och okomplicerad, tror nog att jag skulle bli en bra anställning för de flesta.

Problemet är det här med att skriva en CV. Det finns ju inget att skriva. Så vad f-n ska jag göra? Ska jag…tja… ljuga ihop en arbetskarriär eller ska jag säga som det är och bli stämplad som oseriös redan innan jag fått en chans att bevisa motsatsen…

Tacksam om någon schysst person kan ge mig nåt råd.
Citera
2008-09-29, 08:34
Medlem
razcals avatar
Fan pokerproffs är väl ganska högt aktade på arbetsmarknaden har jag fåt för mig?

Något om ett analytiskt tänkande eller något.

Som vanligt, bra jobb med förtjänst möjligheter utan utb=

Säljare!

Var ärlig på CV och ansökan och skriv ungefär som du har skrivit här.
Citera
2008-09-29, 08:36
Medlem
Whitesnakes avatar
snälla meddela hur det går sen för dig! Det här är intressant! Hoppas du hittar något bra!!
Citera
2008-09-29, 09:06
Medlem
Midsommaraftons avatar
Kanske något i reklambranschen?
Inte en aning, men som Whitesnake - säg hur det går.
Citera
2008-09-29, 09:25
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm2008
Hej,

Jag är 28 år och har på grund av framgångsrikt pokerspelande aldrig haft ett riktigt jobb. (Förutom vissa sporadiska extrajobb som ligger så långt bak i tiden att de måste anses preskriberade.)Har inte ens någon eftergymnasial utbildning (läste ekonomi i gymnasiet) eftersom allt det där kändes onödigt i en tid då jag jag på några få kvällspass tjänade mer än vad en läkare tjänar i månaden.

Tyvärr blir internetpoker enormt tråkigt i längden och nu när också motståndet blivit allt bättre har jag bestämt mig för att avsluta kapitlet ”pokerproffs” och skaffa mig ett normalt arbete innan jag börjar tilta bort hyror och annat. Lönen känns så här i början relativt oviktig och jag är villig att hoppa på lite vad som helst. Jag är vältränad, glad, pålitlig och okomplicerad, tror nog att jag skulle bli en bra anställning för de flesta.

Problemet är det här med att skriva en CV. Det finns ju inget att skriva. Så vad f-n ska jag göra? Ska jag…tja… ljuga ihop en arbetskarriär eller ska jag säga som det är och bli stämplad som oseriös redan innan jag fått en chans att bevisa motsatsen…

Ljug inte så det kommer märkas, utan några småjobb bara så de vet att du har arbetslivserfarenhet. Sedan är väl det du skrivit i ditt inlägg bra grund för CV:t.
Citera
2008-09-29, 12:29
Medlem
slrslrs avatar
Ha inte bråttom, vad tycker du om? Kolla om det finns någon vettig ky utbildning för det, jag hoppas på att du har pengarna att lägga på en utbildning mr pokerproffs =)
Citera
2008-09-29, 12:30
Medlem
slrslrs avatar
blev tydligen en dubbelpost..
Senast redigerad av slrslr 2008-09-29 kl. 12:35.
Citera
2008-09-29, 15:22
Medlem
Citat:
Tyvärr blir internetpoker enormt tråkigt i längden och nu när också motståndet blivit allt bättre har jag bestämt mig för att avsluta kapitlet ”pokerproffs” och skaffa mig ett normalt arbete innan jag börjar tilta bort hyror och annat.

Ett proffs ska väl klara av lite motstånd?

Jag hade skrivit in att jag har levt på poker på mitt CV. Det är väl inget att skämmas för?
Citera
2008-09-29, 15:58
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
Hört av dig till spelbolag? Man tycker att du borde ha hunnit samla på dig lite expertis inom området som kan komma till nytta...
Citera
2008-09-29, 16:08
Medlem
Vad sägs om att utbilda sig till något? Om du har levt som pokerproffs i så många år så lär du väl ha en del undanstoppat som du nu kan använda att studera för?
Citera
2008-09-29, 16:28
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Skriv en bok om ditt liv som pokerproffs. Borde väl ha en given plats i bokhyllan för alla internetpokernissar med självaktning?

Ärligt talat, jag kan tänka mig att många arbetsgivare (iaf den yngre generationen) lär bli intresserade om du skriver just pokerproffs i CV:t. Testa vettja! Det värsta du kan få är ett nej och de har alla människor som någonsin sökt jobb fått. Inget att hänga upp sig på.
Citera
2008-09-29, 17:16
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm2008
Hej,

Våran arbetsplats anställde nyligen en person som hade suttit hemma på kammaren och sysslat med daytrading sen gymnasiet. Han sökte helt enkelt jobb för att han skulle komma ut från hemmet och kunna träffa människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in