• 1
  • 2
2008-09-28, 22:26
Medlem
Ok, nu är det så att jag inte har råd med ett körkort. Pengarna har sinat och jag kan heller inte få arbete eftersom jag studerar på heltid (sista året gymansiet).

Eftersom jag då har acces till en bil undrar jag: Hur stora e oddsen att jag blir fångad av polis för kontroll och åker dit?

Nämnas måste att jag kan köra enligt externa källor.
Citera
2008-09-28, 22:29
Medlem
constants avatar
Gäller ngn försäkring om du smäller?
Citera
2008-09-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Gäller ngn försäkring om du smäller?

Nej, skit i dom ekonomiska konsekvenserna... jag menar mer de juridiska... vad är oddsen för att jag ska bli haffad för olovlig körning?
Citera
2008-09-28, 22:34
Medlem
constants avatar
Men om du inte har råd med kk så kanske du ska fundera på vad som kan hända.
Citera
2008-09-28, 22:45
Medlem
pellepoliss avatar
Jag har haft körkort i 9 år, kör ca 2000 mil om året, har åkt in i kontroller av olika slag ungefär två-tre gånger om året... Du får räkna på oddsen själv.
Citera
2008-09-28, 22:49
Medlem
Jaha, e de något att rekomendera?

I brist på annat transportmedel är det antingen de eller gå...
Citera
2008-09-28, 22:49
Medlem
Ghost_Faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Nej, skit i dom ekonomiska konsekvenserna... jag menar mer de juridiska... vad är oddsen för att jag ska bli haffad för olovlig körning?

Ja, hur långt är ett snöre?..
En kontroll kan ju poppa upp precis vart som helst när du är ute o kör. Visst, bor du i djupaste lappland kanske det inte är lika stor chans att hamna i en kontroll som i en större stad men som sagt, en kontroll kan ske i princip vart som helst och det är ju jä-ligt svårt att t ex stanna, lägga i backen och köra åt andra hållet när du väl upptäcker den... chansen är ganska överhängande att du då får en fint målad bil efter dig, och då är du rökt gosse lilla!
Citera
2008-09-28, 22:52
Medlem