• 1
  • 2
2008-09-28, 22:26
Medlem
Ok, nu är det så att jag inte har råd med ett körkort. Pengarna har sinat och jag kan heller inte få arbete eftersom jag studerar på heltid (sista året gymansiet).

Eftersom jag då har acces till en bil undrar jag: Hur stora e oddsen att jag blir fångad av polis för kontroll och åker dit?

Nämnas måste att jag kan köra enligt externa källor.
Citera
2008-09-28, 22:29
Medlem
constants avatar
Gäller ngn försäkring om du smäller?
Citera
2008-09-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Gäller ngn försäkring om du smäller?

Nej, skit i dom ekonomiska konsekvenserna... jag menar mer de juridiska... vad är oddsen för att jag ska bli haffad för olovlig körning?
Citera
2008-09-28, 22:34
Medlem
constants avatar
Men om du inte har råd med kk så kanske du ska fundera på vad som kan hända.
Citera
2008-09-28, 22:45
Medlem
pellepoliss avatar
Jag har haft körkort i 9 år, kör ca 2000 mil om året, har åkt in i kontroller av olika slag ungefär två-tre gånger om året... Du får räkna på oddsen själv.
Citera
2008-09-28, 22:49
Medlem
Jaha, e de något att rekomendera?

I brist på annat transportmedel är det antingen de eller gå...
Citera
2008-09-28, 22:49
Medlem
Ghost_Faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Nej, skit i dom ekonomiska konsekvenserna... jag menar mer de juridiska... vad är oddsen för att jag ska bli haffad för olovlig körning?

Ja, hur långt är ett snöre?..
En kontroll kan ju poppa upp precis vart som helst när du är ute o kör. Visst, bor du i djupaste lappland kanske det inte är lika stor chans att hamna i en kontroll som i en större stad men som sagt, en kontroll kan ske i princip vart som helst och det är ju jä-ligt svårt att t ex stanna, lägga i backen och köra åt andra hållet när du väl upptäcker den... chansen är ganska överhängande att du då får en fint målad bil efter dig, och då är du rökt gosse lilla!
Citera
2008-09-28, 22:52
Medlem
Hmm, jag bor i en stad á 200.000 invånare... så ni säger alltså att oddsen är ganska stora att åka dit? :/
Citera
2008-09-28, 22:58
Medlem
Freetimes avatar
Dåliga odds tycker jag. Jag körde helt lagligt hela vägen från sthlm till södra skåne, och i skåne så skulle jag skriva ett sms och såg ej att det blev 50 istället för 70... 27km/h för fort blev det. Och då hade jag försökt snålköra hela vägen.
Och sen blir man alltid stoppad när man minst anar det, i sthlm kan det vara i rusningstrafik men oftast kvällar o helger.

Skaffa en eu moppe, du skulle ångra dig ngt fruktansvärt.
Citera
2008-09-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freetime
Dåliga odds tycker jag. Jag körde helt lagligt hela vägen från sthlm till södra skåne, och i skåne så skulle jag skriva ett sms och såg ej att det blev 50 istället för 70... 27km/h för fort blev det. Och då hade jag försökt snålköra hela vägen.
Och sen blir man alltid stoppad när man minst anar det, i sthlm kan det vara i rusningstrafik men oftast kvällar o helger.

Skaffa en eu moppe, du skulle ångra dig ngt fruktansvärt.

Det är lite pinsamt att komma med moppe till skolan när alla kör bil, dont you think?
Citera
2008-09-28, 23:08
Medlem
Ghost_Faces avatar
Citat:
Det är lite pinsamt att komma med moppe till skolan när alla kör bil, dont you think?

Oj, oj.. dagens I-landsproblem..."shit, tänk va polarna kommer att säga/tycka"... god damn, gosse.. kamma luggen o kom in i matchen... ta bussen, skaffa en fin cykel eller nått... Tänk lite för fan...
Citera
2008-09-29, 09:15
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Tycker det är lite mer pinsamt att du inte har råd med körkort .
Och eftersom du går sista året på gymnasiet har verkligen inte alla bilar så det var väl en dålig ursäkt.
Klart du hinner jobba på helgen. På loven kan du också jobba.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in