• 1
  • 2
2001-09-05, 19:44
Medlem
Nån som vet, hörde nämligen om nån "boss" där som hade ett judiskt klingande namn.
Citera
2001-09-05, 22:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Är ryska maffian = judisk maffia?

Min katt hette Boss
Citera
2001-09-06, 08:23
Medlem

Ryssar är inte judar, de är slaver...

Citera
2001-09-06, 15:45
Medlem

Men Azrael. Nu måste vi lära oss skilja på två begrepp, religion och folkgrupp.

Religion är en trostillhörighet.
Folkgrupp är en etnisk, ursprunglig tillhörighet.

Judar är människor som bekänner sig till judendomen. Slaver är en folkgrupp som har sitt ursprung i nuvarande Ryssland och östeuropa.
Alltså, bara för att man är slav, innebär inte att man inte kan vara jude och vice versa.
Citera
2001-09-07, 01:31
Medlem

Hickmott>> bra där, är det du som är Steve "Hickey" Hickmot? :)
Citera
2001-09-08, 20:05
äldre konto (old)
Ej medlem

Japp, den ryska maffian styrs till nittio procent av judar. Under hela Sovjettiden undersstöddes de av den judiska kommunismen. Som känt är ju kommunismen helt och hållen planerad av judar. I Sovjet var det t ex dödsstraff på antisionism och de flesta kyrkor förstördes, men likväl rördes inte en enda synagoga.

Vid Sovjetunionens sammanbrott var sedan råttorna snabbt framme och roffade åt sig och byggde upp enorma förmögenheter. Idag är en av favoritsysselsättningarna för maffian det gamla judiska gebitet slaveri/koppleri, även om maffian finns inom de flesta områden. Maffian är så etablerad i det ryska samhället att det nog aldrig går att rensa upp, bl a ägs flera av de största bankerna, mediabolag och andra mäktiga företag av maffian. Så för närvarande är Ryssland maffians drömland.

Hickmott:

Judarnas egna benämning på vem som är jude är den som är född av en judisk mor. Det är dessa regler som gäller för medborgarskap i Israel. Sen har vissa konstiga etiopier eller nåt också fått medborgarskap någon gång för att de kunnat bevisa att de var släkt på nära håll med dagens judar. Givetvis har Israel en politisk korrekt regel som säger att man kan konvertera till judendomenm men det är bara spel för gallerierna.
Citera
2001-09-08, 20:58
Medlem

^
|
du är korkad!

hur förklarar du "Zions den vises protokoll" då?........... jävla pucko....

för övrigt så styrs den ryska maffian till stor del av ofiserare från soviettiden
Citera
2001-09-08, 21:59
äldre konto (old)
Ej medlem

dosia-man:

Om du skriver riktat till mig så får du nog försöka uttrycka dig på ett mer förståeligt och mer preciserat sätt för att jag ska kunna svara dig.

Mvh Javier
Citera
2001-09-09, 02:11
Medlem

OK!
Min polares (en ryss, född i soviet) pappa har en bilfirma i moskva, han har regelbunden kontackt med maffian!, alla som driver företag har det. Både för att få saker gjort, inte bli dödade etc etc.... maffian STYR. Jag har pratat en hel del med honom om det! Han säger att rysska maffian består av forna soviet officerare.
När jag tänker effter så har jag facktiskt tre nära vänner som bekräfftar samma sak... Givetvis så är inte alla maffia bossar i ryssland avdankade gammla KGBare etc, men till stor del,, det är HELT fel att säga att "Ryssmaffia=Judemaffia"!

comprende?

och för att vara lite petig så är inte din menings byggnad 100% perfeckt heller!!
Citera
2001-09-09, 09:21
äldre konto (old)
Ej medlem

dosia-man:

Ja, jag vet också att Sovjet-officerare, speciellt från gamla KGB och GRU är delaktiga i rysk organiserad brottslighet. Men det ena behöver väl inte i det här fallet motsäga det andra? De mäktigaste personerna inom den ryska organiserade brottsligheten heter Berezovsky, Tobias, Mogilevich och inte minst Gusinsky. När jag menar judemaffia så menar jag inte att alla i organisationen skulle vara judar. Det är snarare bara ledarskiktet som utgörs av judar, underhuggarna utgörs av alla möjliga kategorier, många krigsveteraner från Tjetjenien har på senare tid hittat en utkomst i maffian. Sen så finns det givetvis flera olika maffiaorganisationer, de mäktigaste håller numera knappast på och pressar bilfirmor på småslantar utan riktar in sig på stora affärer. Men där en lämnar så spelplanen så dyker flera andra upp.

Jag har inte anmärkt på din meningsbyggnad, jag förstod bara helt enkelt inte vad du menade.
Citera
2001-09-12, 01:51
Medlem

Javier>> konstiga etioper?? De kallas Falashas och de har nog mer rätt än de flesta att kalla sig judar. Etiopen har en säregen plats i både kristendomen och judedomen så särsklit konstigt är det inte med etiopiska judar.

När det gäller maffian så lämnar jag ordet över till er andra...
Citera
2001-09-18, 06:14
Medlem

Är det verkligen INGEN här inne som läst lite historia? Ni låter ju Javier ljuga för er och ingen av er kan svara honom?

Sanningen är ju att judar har jagats och förföljts av kommunismen i många, många år och att den sovjetiska regimen är skyldig till fler övergrepp på judar än vad hittler och hans anhängare lyckades genomföra.

Jisses, ni ÄR verkligen outbildade allihop???
Inte undra på att alla blir nassar, miljö talibaner och annat dumt när ingen kan argumentera och lägga fram fakta!

Skärp er!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in