2008-09-28, 20:35
Medlem
Capones avatar
Jag har en laptop som jag ska försöka fixa till åt en bekant. Och datorn har råkat ut för ett problem som tydligen är ganska vanligt, nämligen att F-secure dränerar prestandan totalt.

Jag hittade tipset att avinstallera och installera om F-secure, eller helt enkelt avinstallera skiten och inte köra det, men här kommer då det riktiga problemet: det verkar inte gå att avinstallera skiten!

Jag har hittat exe:n som är till för att avinstallera, men om jag försöker köra den så får jag ett felmeddelande som säger att jag ska avinstallera via kontrollpanelen och Ta bort program.

Men när jag går in i den menyn så finns inte F-secure i listan! Och inget annat heller som det skulle kunna heta istället.

Vad gör jag nu?
Citera
2008-09-28, 21:03
Medlem
requiem1s avatar
ctrl + alt + delete och stäng av processen ...

hade också problöem med fsecure som fö är riktig skit om man inte har en nasa-dator
Citera
2008-09-28, 21:18
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av requiem1
ctrl + alt + delete och stäng av processen ...

hade också problöem med fsecure som fö är riktig skit om man inte har en nasa-dator

Stänger man av processen startar den direkt igen... och det är ju ändå bara en tillfällig lösning.

Jag gjorde som så att jag plockade bort den från startup-sekvensen i msconfig, så nu kör den åtminstone inte automatiskt.
Citera
2008-09-28, 21:45
Medlem
Dust0rs avatar
Du kan ju installera F-Secure igen och se om det ploppar upp i kontrollpanelen igen.
Citera
2008-09-29, 09:34
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Du har avinstallerat F-secures komponenter i fel ordning..
Något du inte kan göra om du går via kontrollpanelen..

Installera F-secure igen och gör rätt denna gång!

Men testa att installera SENASTE f-secureversionen med den förras licensnr.
Du kommer märka att den tar betydligt mindre prestanda..
Citera
2008-10-08, 23:26
Medlem
har samma problem med f-secure... eller bredbandsbolagets säkerhetspaket. vill ha bort skitem men de går inte, har avisnstalerat både från kontrollpanel, startmeny och från programmappen men de vill ändå ligga kvar även efter omstart.. Är det msconfig, stänga ner processerna, starta om dator och börja rensa bort filerna från både programmappen och från regedit som gäller eller?
Citera
2008-10-09, 02:36
Medlem
927s avatar
testa:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/U...ion-Tool.shtml
Citera
2010-01-05, 05:11
Bannlyst
Hm , kanske jag hittar svaret på min fråga här? Har exakt samma problem ?
Citera
2010-01-05, 17:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem