Citat:
Ursprungligen postat av talip_k
Om du högerklickar på den här datorn och väljer hantera och väljer enhetshanteraren i nästa meny bör du kunna se all hårdvara som är installerad på datorn.
Om du sedan tittar under nätverkskort så borde du kunna se om du har drivrutiner för ditt trådlösa nätverkskort. Om du inte hittar något där och istället har ett gult utropstecken brevid något som heter ethernetkort eller något liknande så saknas drivrutinerna.
Det du får göra då är att google på Advent 7201 drivers eller något liknande och leta fram drivrutinerna till vista.
Hoppas att detta hjälper
Jag kollade under Device Manager och hittade Network Adapters. Under det pluset, finns det något som heter Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC. Den programvaran fungerar korrekt och jag misstänker att det är där jag kopplat in nätverkssladden till datorn så att säga. Sen finns där inte fler alternativ. Så jag hittar inget kallat ethernetkort.
har googlat efter Advent 7201 men hittar bara olika prislister och information om datorn, av någon anledning kan jag hitta deras hemsida heller