Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-29, 19:00
  #3121
Medlem
Hej, är nu tillbaks och kan berätta lite. Hade inga stora förväntningar, men blev ändå besviken. Har ju varit på rhodos innan, så kan jämföra lite.

+ fin sandstrand

+ man fick väsnas på hotellen, fick inte det på rhodos

+ billig sprit

- inga försäljare som går runt och berättar om events osv

- 80% äckliga, högljudda britter

- ibland så mycket som 80% killar på vissa klubbar

- utspädda drinkar överallt, speciellt gg. Tar man fem shots och en drink inom en kvarrt ska man fan ta mig känna av det. skäms, grabbarna grus!

- inträdet kostar på gg och vissa andra klubbar. Gratis på rhodos

- hur man ständigt blir lurad på pengar. Gick in på gg vid halv 1, gick ut en stund vid halv 3 och när vi kom tbx fick vi betala. tydligen ska man stanna till 3 för att få komma in igen gratis. Kunde iaf berättat det. Kollade även på steve aoki en kväll. Var törstig (och väntade på att mitt E skulle kicka in (det gjorde det aldrig, även där blev jag lurad)) så ville köpa vatten. Då var man tvungen att köpa biljetter som man sedan bytte mot dricka. 5 euro kostade de, och man kunde inte bara köpa en. köpte mitt vatten med en biljett och tänkte använda de andra en timme senare, men då hade de plötsligt blivit ogilitiga, så mitt vatten på 30cl kostade plötsligt 15 euro!

- dålig mat, så det slutade med att vi åt på "kfc" 10 ggr på 6 dagar

- inga events (och tävlingar), som det fanns på rhodos. Åkte dit på lågsäsong och tom då var det bättre och roligare fest där. Att dra ut på gg var för fan sämre än att gå ut på stan här i Sverige.

Nej, det var första och sista gången jag åkte till magaluf, kanske tom sista gången jag drar på festresa öht. Om det sker igen kommer det vara till rhodos, med godare mat, en hel skandinavisk bargata med mer än en svensk nattklubb, utan massa britter (de förtjänar sitt rykte). Bargatan är även lite mindre, vilket gör det hela mer intimt och nice även där. Så om ni velar mellan magaluf och rhodos, åk då för i helvete till rhodos!
Citera
2017-07-03, 18:15
  #3122
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Jag och min pojkvän funderar på att åka till Mallorca i september så jag har några frågor:

1. Hur pass solsäkert är det på Mallorca i september? Vi åker i stort sett bara dit för att bada, sola och äta god mat. Vi är vana med Cypern där det typ alltid är klarblå himmel.

2. Är Magaluf fortfarande lika genomvidrigt? Jag var där för 10 år sedan med ett par kompisar och det låg högar av nakna, medvetslösa 16-20 åriga brittiska tjejer runt varje hörn varenda morgon.

3. Hur är maten på Mallorca?
Citera
2017-07-04, 17:56
  #3123
Medlem
Kapuffs avatar
@ systemkalops

Det märks att du är en lugn och skön snubbe. Jag hade exploderat på allt du var med om, särskilt med dryckes biljetten som tiden gick ut. Där hade jag blivit utslängd
Citera
2017-08-08, 15:48
  #3124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemkalops
Hej, är nu tillbaks och kan berätta lite. Hade inga stora förväntningar, men blev ändå besviken. Har ju varit på rhodos innan, så kan jämföra lite.

+ fin sandstrand

+ man fick väsnas på hotellen, fick inte det på rhodos

+ billig sprit

- inga försäljare som går runt och berättar om events osv

- 80% äckliga, högljudda britter

- ibland så mycket som 80% killar på vissa klubbar

- utspädda drinkar överallt, speciellt gg. Tar man fem shots och en drink inom en kvarrt ska man fan ta mig känna av det. skäms, grabbarna grus!

- inträdet kostar på gg och vissa andra klubbar. Gratis på rhodos

- hur man ständigt blir lurad på pengar. Gick in på gg vid halv 1, gick ut en stund vid halv 3 och när vi kom tbx fick vi betala. tydligen ska man stanna till 3 för att få komma in igen gratis. Kunde iaf berättat det. Kollade även på steve aoki en kväll. Var törstig (och väntade på att mitt E skulle kicka in (det gjorde det aldrig, även där blev jag lurad)) så ville köpa vatten. Då var man tvungen att köpa biljetter som man sedan bytte mot dricka. 5 euro kostade de, och man kunde inte bara köpa en. köpte mitt vatten med en biljett och tänkte använda de andra en timme senare, men då hade de plötsligt blivit ogilitiga, så mitt vatten på 30cl kostade plötsligt 15 euro!

- dålig mat, så det slutade med att vi åt på "kfc" 10 ggr på 6 dagar

- inga events (och tävlingar), som det fanns på rhodos. Åkte dit på lågsäsong och tom då var det bättre och roligare fest där. Att dra ut på gg var för fan sämre än att gå ut på stan här i Sverige.

Nej, det var första och sista gången jag åkte till magaluf, kanske tom sista gången jag drar på festresa öht. Om det sker igen kommer det vara till rhodos, med godare mat, en hel skandinavisk bargata med mer än en svensk nattklubb, utan massa britter (de förtjänar sitt rykte). Bargatan är även lite mindre, vilket gör det hela mer intimt och nice även där. Så om ni velar mellan magaluf och rhodos, åk då för i helvete till rhodos!
^
Ang försäljarna så beror det nog på att BCM har/hade stängt, Normalt så brukar de ha folk som går runt och säljer biljetter osv på stranden.

GG går inte och jämför mot Rhodos, så mycket bättre i Magaluf... Allt på rhodos är ju så sjuukt sunkigt och blev illa tillmods när jag såg utbudet på deras "bargata".
Ang om GG späder ut drinkar, blev lite tjenis med en bartender ifjol och shottade ren vodka... den var det drag i men visst deras drinkar innehåller en oerhört hög % is och det kan ha blivit sämre mot ifjol.

Dålig mat, då missade du antagligen piratskeppet på stranden eller lyxresturangen som serverar färsk hummer (Man får välja själv), finns även en schysst sylta om man går mot stranden från BH mallorca.

Ang % dudes så beror det helt och hållet på när man är där, ibland har man tur och ibland inte :/

Åker till orten om några dagar, återkommer med rapport
Citera
2017-08-08, 15:53
  #3125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Jag och min pojkvän funderar på att åka till Mallorca i september så jag har några frågor:

1. Hur pass solsäkert är det på Mallorca i september? Vi åker i stort sett bara dit för att bada, sola och äta god mat. Vi är vana med Cypern där det typ alltid är klarblå himmel.

2. Är Magaluf fortfarande lika genomvidrigt? Jag var där för 10 år sedan med ett par kompisar och det låg högar av nakna, medvetslösa 16-20 åriga brittiska tjejer runt varje hörn varenda morgon.

3. Hur är maten på Mallorca?

Var där med en polare för några år sedan, 20sep till 27sep. Lite trist när dem flesta krogar har stängt och folk börjar packa ihop för säsongen. Temperaturen av ungefär som en fin Svensk sommar och det kom en skur någon av dagarna. Havet var riktigt varmt och härligt.

2. Dem har ju gjort några tafatta försök att strypa åt krognäringen och har endel regler om public nudity, förbud mot barcrawls osv, så det har blivit något lugnare men är fortfarande en partyort med mängder av fulla britter. Problemet är väll att det är många yrkeskriminella som livnär sig på turismen så det förekommer endel personrån osv, de verkar dessutom ha mutat "polisen".

3. Nu har jag i stortsätt bara erfarenheter ifrån Magaluf, men har ätit någon rätt i Palma. Rent generellt så är det Engelsk standard på det mesta av krubbet, men man brukar kunna hitta några restauranger som serverar mat med bättre kvalité. Men måste nog motvilligt erkänna att standarden var något högre i Rhodos, trots att jag åkte på en riktig matförgiftning.
__________________
Senast redigerad av skn88 2017-08-08 kl. 16:01.
Citera
2017-08-08, 18:22
  #3126
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Jag och min pojkvän funderar på att åka till Mallorca i september så jag har några frågor:

1. Hur pass solsäkert är det på Mallorca i september? Vi åker i stort sett bara dit för att bada, sola och äta god mat. Vi är vana med Cypern där det typ alltid är klarblå himmel.

2. Är Magaluf fortfarande lika genomvidrigt? Jag var där för 10 år sedan med ett par kompisar och det låg högar av nakna, medvetslösa 16-20 åriga brittiska tjejer runt varje hörn varenda morgon.

3. Hur är maten på Mallorca?

1: Skulle nog säga att det är varmt ännu på Mallorca då i September!

2: Magaluf är svenskarna fylleparadis medans Playa del Palma den östra sidan av den bukten tillhör Tyska fylleparadiset, Skulle nog försöka hitta ngt mer lugnare ställe utanför dessa fylleparadis för det är lite störande då man ska försöka få sig nattsömn!

3: Har bara gott om säga kring maten på Mallorca den är influenser från alla matkulturer
Citera
2017-08-15, 01:46
  #3127
Medlem
Befinner mig just nu i Magaluf och tycker det är hyffsat drag, helt sinnes om man jämför mot Sverige och grymt om man jämför med Rhodos men bargatan är inte lika knökfull som den brukar vara dem år helt klart bättre i Juli, men mer procent damer nu!

Märks att BCM har stängt (största nattklubben) men bargatan är i stort sätt detsamma.
Mindre med Afrikanska horor(som rånar osv) och afrikaner som försöker kränga skit. Dock förekommer det endel ficktjuvar och langare vad jag sett ifrån hotellet, men polizia verkar ta tag i endel saker nu istället för att se mellan fingrarna (de smyger runt på mitt hotell just nu xD).
Edit: dom plockade 2 langare/ficktjuv utan nån direkt action förutom värsta Rambo movsen mellan solstolarna.
__________________
Senast redigerad av skn88 2017-08-15 kl. 01:53.
Citera
2017-12-05, 21:56
  #3128
Medlem
Tobias123s avatar
Några som ska åka ner kommande sommar? Jag har bokat nu, kommer ner i juni. Första gången sen 2013 ! Inte planerat att festa sönder men det ska bli kul!
Citera
2017-12-10, 19:01
  #3129
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Några som ska åka ner kommande sommar? Jag har bokat nu, kommer ner i juni. Första gången sen 2013 ! Inte planerat att festa sönder men det ska bli kul!

Vilket hotell valde du?
Bokar du separat eller med resebolag?
Citera
2017-12-10, 21:53
  #3130
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Vilket hotell valde du?
Bokar du separat eller med resebolag?


Bor hos vänner. Använder alltid skyscanner!
Citera
2018-02-26, 19:13
  #3131
Medlem
Tobias123s avatar
Här var det dött! Ingen som ska ner i år?
Citera
2018-07-22, 20:13
  #3132
Medlem
boorlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Här var det dött! Ingen som ska ner i år?
Jodå, åker ner 25:e juli
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f754729

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback