2008-09-28, 11:01
Medlem
Distanssamtals avatar
Hejsan! Nr jag kopierar text p vartsomhelst ifrn genom att markera och hgerklicka & vlja "kopiera" s sparas den ju i minnet.. men sedan nr jag vljer att klistra in informationen i Live Messenger s skickas texten som en .txt fil istllet fr sjlva texten!

Vad faaan beror det hr p? Smtt irriterande verkligen.

Jag anvnder mig av:

Notebook Lenovo Z61p
CPU: Dualcore 2GHZ
Minne: 2GB

Windows XP Professional SP3

Jag tnkte att det kanske r ngon som vill att jag ska kopiera viktig information fr att sedan kunna skicka den ivg p detta stt... men kom p att det bara var en dum paranoid tanke, men hjlp skulle uppskattas iallafall! (bild p fenomenet kommer snart)

Edit: Hr r bilden! http://img403.imageshack.us/my.php?i...rmationzb9.png

Ngra teorier p varfr min dator gr shr?
Senast redigerad av Distanssamtal 2008-09-28 kl. 11:09.
Citera
2008-09-28, 11:03
Medlem
Och nr du kom p det s borde du ocks kommit p att du inte borde posta det i IT-skerhetsforumet.
Citera
2008-09-28, 11:12
Medlem
Distanssamtals avatar
Lsning p problemet istllet, trden kan flyttas senare om det skulle visa sig att det inte var ngot frsk p intrng! Vem vet datorn kan ha frndrats utifrn fr att agera shr..
Citera
2008-09-28, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Distanssamtal
Lsning p problemet istllet, trden kan flyttas senare om det skulle visa sig att det inte var ngot frsk p intrng! Vem vet datorn kan ha frndrats utifrn fr att agera shr..
Prova visa oss var ifrn du hmtar texten du vill pasta in p msn? S kan man ta en titt, just nu sger jag bara... Aha... "coolt".
Citera
2008-09-28, 12:57
Medlem
Dregglars avatar
Messenger har ju en grns p hur mnga tecken man kan skicka p en gng, du kanske verskrider den grnsen och MSN drfr gr det till ett textdokument?

Jag har precis samma "problem" men har inte brytt mig om varfr det blir s.
Citera
2008-09-28, 13:46
Medlem
Distanssamtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnima
Prova visa oss var ifrn du hmtar texten du vill pasta in p msn? S kan man ta en titt, just nu sger jag bara... Aha... "coolt".

Jag kopierade text frn min Webblsare, Opera. Varfr skulle det spela ngon som helst roll? Det r Windows som skter hela hanteringen av det man trycker in i CTRL + C eller har jag fel?

Eller vill du ta en titt p det jag ville kopiera? Det var bara en liten bit av en text frn en rolig sexhistoria hr p FB (asgarvade t den frvrigt) eftersom jag vet att Live Messenger har en begrnsning fr hur mycket text som fr skickas i ett enda meddelande.. (drfr jag endast kopierade en liten bit i taget, men alla skickades bara som jvla satans textfiler)

Dregglar, det skedde ven nr jag kopiera kort text och som du ser p bilden s r .txt filen p 3KB...knappast mycket text dvs.
Senast redigerad av Distanssamtal 2008-09-28 kl. 13:48.
Citera
2008-09-28, 20:10
Medlem
XMaths avatar
3kb (exakt) motsvarar 3072st tecken.
Det r BRA mycket mer n vad msn accpterar.

Drfr gr nya Live messenger om detta till en txtfil, istllet fr att bara pastea hlften.
Detsamma gller om du klistrar in screenshots, bilder eller liknande.

Det r inget virus, bara precis s det ska vara.
Testa med mindre text s fr du se att det fungerar.

Kopiera tex detta och klistra in till nn av dina kontakter.
Hej, jag r osmart och frstr mig inte p forumsuppdelningen p Flashback. Drfr skickar jag detta meddelande fr att skmma ut mig sjlv offentligt!
Citera
2008-09-29, 17:34
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-sk -> Windows

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem