2008-09-28, 11:01
Medlem
Distanssamtals avatar
Hejsan! När jag kopierar text på vartsomhelst ifrån genom att markera och högerklicka & välja "kopiera" så sparas den ju i minnet.. men sedan när jag väljer att klistra in informationen i Live Messenger så skickas texten som en .txt fil istället för själva texten!

Vad faaan beror det här på? Smått irriterande verkligen.

Jag använder mig av:

Notebook Lenovo Z61p
CPU: Dualcore 2GHZ
Minne: 2GB

Windows XP Professional SP3

Jag tänkte att det kanske är någon som vill att jag ska kopiera viktig information för att sedan kunna skicka den iväg på detta sätt... men kom på att det bara var en dum paranoid tanke, men hjälp skulle uppskattas iallafall! (bild på fenomenet kommer snart)

Edit: Här är bilden! http://img403.imageshack.us/my.php?i...rmationzb9.png

Några teorier på varför min dator gör såhär?
Senast redigerad av Distanssamtal 2008-09-28 kl. 11:09.
Citera
2008-09-28, 11:03
Medlem
Och när du kom på det så borde du också kommit på att du inte borde posta det i IT-säkerhetsforumet.
Citera
2008-09-28, 11:12
Medlem
Distanssamtals avatar
Lösning på problemet istället, tråden kan flyttas senare om det skulle visa sig att det inte var något försök på intrång! Vem vet datorn kan ha förändrats utifrån för att agera såhär..
Citera
2008-09-28, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Distanssamtal
Lösning på problemet istället, tråden kan flyttas senare om det skulle visa sig att det inte var något försök på intrång! Vem vet datorn kan ha förändrats utifrån för att agera såhär..
Prova visa oss var ifrån du hämtar texten du vill pasta in på msn? Så kan man ta en titt, just nu säger jag bara... Aha... "coolt".
Citera
2008-09-28, 12:57
Medlem
Dregglars avatar
Messenger har ju en gräns på hur många tecken man kan skicka på en gång, du kanske överskrider den gränsen och MSN därför gör det till ett textdokument?

Jag har precis samma "problem" men har inte brytt mig om varför det blir så.
Citera
2008-09-28, 13:46
Medlem
Distanssamtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnima
Prova visa oss var ifrån du hämtar texten du vill pasta in på msn? Så kan man ta en titt, just nu säger jag bara... Aha... "coolt".

Jag kopierade text från min Webbläsare, Opera. Varför skulle det spela någon som helst roll? Det är Windows som sköter hela hanteringen av det man trycker in i CTRL + C eller har jag fel?

Eller vill du ta en titt på det jag ville kopiera? Det var bara en liten bit av en text från en rolig sexhistoria här på FB (asgarvade åt den förövrigt) eftersom jag vet att Live Messenger har en begränsning för hur mycket text som får skickas i ett enda meddelande.. (därför jag endast kopierade en liten bit i taget, men alla skickades bara som jävla satans textfiler)

Dregglar, det skedde även när jag kopiera kort text och som du ser på bilden så är .txt filen på 3KB...knappast mycket text dvs.
Senast redigerad av Distanssamtal 2008-09-28 kl. 13:48.
Citera
2008-09-28, 20:10
Medlem
XMaths avatar
3kb (exakt) motsvarar 3072st tecken.
Det är BRA mycket mer än vad msn accpterar.

Därför gör nya Live messenger om detta till en txtfil, istället för att bara pastea hälften.
Detsamma gäller om du klistrar in screenshots, bilder eller liknande.

Det är inget virus, bara precis så det ska vara.
Testa med mindre text så får du se att det fungerar.

Kopiera tex detta och klistra in till nån av dina kontakter.
Hej, jag är osmart och förstår mig inte på forumsuppdelningen på Flashback. Därför skickar jag detta meddelande för att skämma ut mig själv offentligt!
Citera
2008-09-29, 17:34
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säk -> Windows

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem