Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-12-28, 05:39
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflickan
Du är en vänlig person!

Du ska omge dig med vänliga personer. Ta dig fri från din plågoande. Kram!
2021-12-28, 05:43
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflickan
Han blir väldigt aggressiv och säger att jag är värdelös .

Ring kvinnofridslinjen nu och kvinnojour imorgon och skriv sedan här hur det går för dig. Som du ser i tråden är vi några totala främlingar som bryr oss om dig. Lyssna på oss istället för på honom.
2021-12-28, 05:48
  #51
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflickan
Men om jag tar mitt liv kommer jag inte ångra att jag gjorde det ....

Nä, men du kommer att krossa många människor i din närhet. Om några år kan du väl skriva här och berätta för oss att du är glad att du inte tog ditt liv?

Gå och sov. Imorgon ringer du en stödlinje. Sen gör du något du tycker om, t.ex. äter något gott eller går en långpromenad. Imorgon börjar du ett nytt, lyckligare liv. Det kommer gradvis att bli bättre, men du måste lämna din partner genast. Inga om och men.
2021-12-28, 06:46
  #52
Medlem
NuclearReactors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du är inte värdelös. Hade han tyckt detta på allvar, så hade han dumpat dig. Men han vill ha dig kvar, inte sant? Han säger att du är värdelös för att trycka ner dig. Han får ut någonting av att trycka ner dig nämligen. Du behöver komma därifrån och börja leva ett bra liv utan honom. Så snälla, ring Kvinnofridslinjen och ta emot hjälp!
Kram!


Exakt så, han trycker ner dig för att själv må bättre och för att få dig att stanna hos honom. Antagligen är det HAN som är tämligen värdelös.
Ringde du Kvinnofridslinjen? ❤
Du är värd att må bra och fri från honom!
2021-12-28, 15:53
  #53
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Har man tankar på självmord så rekommenderas att kontakta vården i sitt län, man kan hitta kontaktsätt på www.1177.se.

Är det en akutsituation bör man ringa 112 eller kontakta en psykiatrisk akutmottagning. Via 112 kan man få prata med en jourhavande präst.

Känns det som ett för stort steg så kan man nå jourhavande medmänniska på 08-702 16 80 eller chatta med minds självmordslinje på mind.se, alternativt ringa till mind på 90101.

Det kan även finnas mer lokala alternativ där du bor, välj det alternativ som passar dig som person och de tankar du har för stunden. Alla de här alternativen finns för dig och den situation som du befinner dig i, man kan aldrig vara till besvär när man kontaktar personer som arbetar med att förhindra självmord utan de väntar på dessa samtal. Du kan anonymt pröva vilket stöd eller vilken hjälp som passar just dig så skjut inte upp det även om det känns bättre för stunden.

Vill man diskutera psykisk hälsa på forumet så rekommenderar jag (FB) Psykisk hälsa låt dock aldrig Flashback vara någon form av ersättning om det finns allvarliga tankar på självmord, detta är ett anonymt forum med de brister detta medför.

Jag låser denna tråd.

/Mod
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback