• 1
  • 2
2008-09-28, 01:27
Medlem
Yules avatar
Jag är nybörjade på detta, förlåt.
Jag funderar på slotmaskinerna på färjor, t ex stena line. Hur stor är vinstchansen på dem? Om någon vet. Och vad är era bästa tips? Ska man stoppa i en krona och trycka på max bud varje gång? Eller är det större chans att vinna ju mer man satsar?
Citera
2008-09-28, 01:29
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yule
Jag är nybörjade på detta, förlåt.
Jag funderar på slotmaskinerna på färjor, t ex stena line. Hur stor är vinstchansen på dem? Om någon vet. Och vad är era bästa tips? Ska man stoppa i en krona och trycka på max bud varje gång? Eller är det större chans att vinna ju mer man satsar?

Dom är byggda så att du ska förlora.
Dom nya maskinerna har ett system.

Ju mer du satsar, desto mer vinner du.... eller förlorar.
Citera
2008-09-28, 01:46
Medlem
Yules avatar
får man bättre odds om man tar max bud?
bryr den sig vad man har satsat tidigare?
Citera
2008-09-28, 01:50
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
bryr den sig vad man har satsat tidigare?

Nej. Men du kommer förlora i längden om du spelar. Vill du ändå spela? Det finns inga bättre sätt att spela på. Du kommer förlora, och chansen att förlora kommer vara lika stor vad du än gör.
Citera
2008-09-28, 01:55
Medlem
Yules avatar
Det finns inte så mycket att göra på en färja. Spela bort sina pengar på fyra timmar är väl ingen smart idé...men jag har sett folk som vunnit ganska mycket. Det mesta var 3,1k och då börjar man ju undra om de har någon strategi eller om allt beror på tur och slumpen.
Citera
2008-09-28, 02:11
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Det finns inte så mycket att göra på en färja. Spela bort sina pengar på fyra timmar är väl ingen smart idé...men jag har sett folk som vunnit ganska mycket. Det mesta var 3,1k och då börjar man ju undra om de har någon strategi eller om allt beror på tur och slumpen.

Tur och slumpen.
Vissa spel är det klart du kan gå plus på om du spelar försiktigt. Men det är endast ett par kronor.

Köp en platta bärs i taxfreen och ha roligt med den istället för att göra av med pengar på sånt där skit?
Citera
2008-09-28, 03:09
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Klart det finns folk som vinner. Men hur många av dom som som förlorar 200 spänn lägger du märke till?
Citera
2008-09-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nej. Men du kommer förlora i längden om du spelar. Vill du ändå spela? Det finns inga bättre sätt att spela på. Du kommer förlora, och chansen att förlora kommer vara lika stor vad du än gör.

För det första har större delen av alla maskiner en jackpott som enbart betalas ut om du satsar högsta antalet mynt, för det andra så finns det ingenting som säger att han kommer att förlora på maskinerna även om han är förväntad att göra det.
Citera
2008-09-28, 17:57
Medlem
Indianpundares avatar
man spelar ju bara på dom för att det är kul, och vinner man så vinner man
Citera
2008-09-29, 14:36
Medlem
Fados avatar
Jag brukar gå runt där spelautomaterna finns, sen titta på maskiner som det spelas aktivt på utan att någon vinner.. Sen när den är nästintill sönderspelad utan vinst brukar jag köra in en 20:- och brukar oftast gå där ifrån med 200-300:-, antar dock att det bara är tur..

hheh
Citera
2008-09-29, 17:49
Medlem
DrGreenthumbs avatar
tror jag gick plus 3000kr i 2-3 bonus, spelade nog ingen roll för att efter 15 min så var jag back 700-800kr. Silja Line!
Citera
2008-09-29, 19:25
Medlem
Oavsett hur många som talar om hur mycket de vinner eller förlorar eller vad fan man nu gör vid slotmaskiner, handlar ju allt om slumpen.
Det säger sig självt att man inte kan påverka vinstchansen något vidare vid en elektronisk maskin där man kastar in pengar..

Att man står och tittar på folk som slänger in en massa pengar utan att vinna något, och sedan gå dit och dra in några hundra eller mer än så, säger ju ingenting egentligen. Fortfarande slumpen/tur.
Vet inte exakt hur sådana maskiner fungerar, men är maskinen inställd på att den ska kasta ut 250:- om exakt 124 dragningar, och man går fram till maskinen vid dragning 122, har man ju bara tur att man går fram till den just då, eller att personen innan inte väntade två dragningar till.
Är den inte inställd på något som helst sätt överhuvudtaget, och man går fram till maskinen och cashar ut 250:- , är det fortfarande tur.
Enkelt.

Omöjligt att påverka något man inte har en aning om hur det fungerar. Finns inte en möjlighet.
Och vet man hur det fungerar, håller man det för sig själv och blir stenrik.

Lite här..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Enarmad_bandit
Senast redigerad av zorlaco 2008-09-29 kl. 19:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in