Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-25, 23:08
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Jag har några funderingar angående momentet "Fråga publiken". Kanske någon som har suttit i publiken på Postkodmiljonären kan ge svar.

1. Måste alla i publiken svara, även de som inte är säkra på svaret, eller kan man avstå att svara av taktiska skäl? I så fall borde sannolikheten att publiken har rätt öka rejält, om bara de som tror sig vara säkra svarar alltså. Kan TV4 kolla att alla har svarat eller bryter man då X% av publiken svarat? Vad händer i så fall om några vägrar att svara?
2. Hur vet man att alla i publiken försöker svara rätt? Det kanske finns några som vill sabotera för den tävlande och ger ett svar man vet är fel.
3. Hur lång tid har publiken på sig att svara? Är mobiltelefoner och surfplattor tillåtna?
4. Hur ser man till att publiken är helt tyst när den ska svara? Det borde vara lätt hänt att det börjar tisslas och tasslas när det ska mentometertryckas.

Det fetade är något som jag själv funderat över. Troligtvis är det inte så vanligt, så även om någon enstaka skulle svara fel med flit antar jag att det inte påverkar svarsresultaten nämnvärt.
Citera
2015-05-26, 07:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Det fetade är något som jag själv funderat över. Troligtvis är det inte så vanligt, så även om någon enstaka skulle svara fel med flit antar jag att det inte påverkar svarsresultaten nämnvärt.

Jag tror att det är försumbart. Det ligger nog i publikens intresse att bidra med sina kunskaper, inte att sabotera.
Citera
2015-05-29, 19:44
Medlem
HerrGickhans avatar

Ja, det var ganska uppenbart att damen ifråga hade sina vita fläckar. Synd att hon inte var mer taktisk.
Citera
2015-07-25, 13:58
Medlem
Man har lite abstinens nu under sommaren när PKM har uppehåll. Borde dom inte köra repriser under sommaren? Kan vara kul att se hur mycket man kommer ihåg, oach dels se hur många som gjort bort sig? Man minns framförallt Birgitta från Sundsvall som knep miljonen som hade alla livlinor kvar fram till sista frågan. Sedan lider jag med konditorn som kammade noll för ett tag sedan. Man verkligen såg hur besviken hon vart, även om hon, med facit i hand borde ha tagit en livlina så är det aldrig kul när folk går hem tomhänta. Sedan verkar dom ha tagit bort studentspecialen vilket jag tycker är bra.
Citera
2015-08-28, 19:39
Medlem
Swan65s avatar
Toponym.. Fan va bögig fråga
Citera
2015-08-28, 21:02
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Toponym.. Fan va bögig fråga

Tycker den var svår. Runt den nivån kan frågorna variera enormt i svårighetsgrad.
Citera
2015-08-28, 21:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tycker den var svår. Runt den nivån kan frågorna variera enormt i svårighetsgrad.

Onekligen svår, man kunde ju bara utesluta synonym som han konstigt nog svarade ..
Citera
2015-08-28, 23:49
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Onekligen svår, man kunde ju bara utesluta synonym som han konstigt nog svarade ..
Antonym var inte särskilt svår att utesluta heller. Ponera att man har sökt runt på Internet för synonymer till vissa ord, då bör man med största sannolikhet ha stött på antonym i samma sväng flera gånger.
Citera
2015-08-29, 17:56
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Antonym var inte särskilt svår att utesluta heller. Ponera att man har sökt runt på Internet för synonymer till vissa ord, då bör man med största sannolikhet ha stött på antonym i samma sväng flera gånger.

Anto? Vad är det för obskyrt prefix.. Omöjligt att härleda. Borde het Antinym givetvis
Citera
2015-09-04, 21:07
Medlem
Ganonitos avatar
Fy fan vad dåligt att behöva ta en livlina på hur många partier som finns i Sveriges riksdag. Och hon ska vara lärare.
Citera
2015-09-04, 23:08
Medlem
Var inte kärringen gymnasielärare och inte visste hur många partier det var?
Citera
2015-09-04, 23:26
Medlem
schlafhunds avatar
Ja, som sagt... Kära någon, det var pinsamt värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in