Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Jag säger inte att 99,9% av livlinorna googlar, läs mitt inlägg en gång till så kommer du se det. Men många gör det helt klart.
Anklagar ingen av de tävlande, det är tillåtet, Richard gillar att skämta om det. Däremot, i ett seriöst frågesportprogram, så tycker jag inte det bör vara tillåtet, därför bör TV4 ändra det, vilket de inte gjort, fast de vetat om detta i minst 15 år.
Jag har aldrig påstått att du anklagat någon. Det jag skriver är snarare att de flesta verkar inte ens förstå sin roll och att den tävlande i de flesta fall tycks inte ens ha förberett sin livlina.
Om jag vore tävlande skulle jag prata ihop mig med livlinan och säga att vi riktar in oss på att du ska söka på nätet. Jag skulle sedan säga att jag inte kommer att läsa frågan ordagrant och i stället bara snabbt ge direktiv om vad som ska sökas fram.
Att göra det förbjudet att söka på nätet är givetvis omöjligt så länge livlinan är på distans. Om livlinan måste vara på plats så blir det ju lite grann samma slags livlina som
stjärnorna. Jag tycker att det är bra som det är, men alldeles för många livlinor är alldeles för dåliga och irrationella.