Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-16, 16:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jag säger inte att 99,9% av livlinorna googlar, läs mitt inlägg en gång till så kommer du se det. Men många gör det helt klart.

Anklagar ingen av de tävlande, det är tillåtet, Richard gillar att skämta om det. Däremot, i ett seriöst frågesportprogram, så tycker jag inte det bör vara tillåtet, därför bör TV4 ändra det, vilket de inte gjort, fast de vetat om detta i minst 15 år.

Jag har aldrig påstått att du anklagat någon. Det jag skriver är snarare att de flesta verkar inte ens förstå sin roll och att den tävlande i de flesta fall tycks inte ens ha förberett sin livlina.

Om jag vore tävlande skulle jag prata ihop mig med livlinan och säga att vi riktar in oss på att du ska söka på nätet. Jag skulle sedan säga att jag inte kommer att läsa frågan ordagrant och i stället bara snabbt ge direktiv om vad som ska sökas fram.

Att göra det förbjudet att söka på nätet är givetvis omöjligt så länge livlinan är på distans. Om livlinan måste vara på plats så blir det ju lite grann samma slags livlina som stjärnorna. Jag tycker att det är bra som det är, men alldeles för många livlinor är alldeles för dåliga och irrationella.
Citera
2023-04-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Var namnet på målningen med i frågan? I så fall är den inte svår att googla.

Ja, den innehöll namnet på målningen. Hade den bara innehållit beskrivningen av målningen så håller jag med om att det hade varit klurigare. Eller om man bara hade fått se en bild av målningen.
Citera
2023-04-17, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fsad
För er som inte tror att det är tillåtet att googla kan ju ta en titt på detta klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=CFYGgcof5yQ

Det är väl inte en jävel i denna tråd som sagt att de tror att man INTE får Googla??
Citera
2023-04-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Det är väl inte en jävel i denna tråd som sagt att de tror att man INTE får Googla??
Nej, men vissa verkar åtminstone antyda att det inte borde vara tillåtet .
Citera
2023-04-18, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nej, men vissa verkar åtminstone antyda att det inte borde vara tillåtet .

Det är ju en helt annan sak.
Citera
2023-04-18, 15:19
Medlem
Citat:
Det är ju en helt annan sak.
Ja såklart .

Har absolut inte påstått nåt annat
Citera
2023-04-21, 19:36
Bannlyst
Dom borde varna innan det är Grannyra-avsnitt så man inte råkar bänka sig av misstag framför skiten.
Citera
2023-04-21, 21:18
Medlem
SodaFointains avatar
De kan hoppa över de 5 första frågorna tycker jag. De kan börja på 10 000 och höja till 5 mille som förut när det hette vem vill bli miljonär
Citera
2023-04-21, 21:25
Medlem
TV4… ha bara frågesport i Postkodmiljonären och ge ett eget program till grannyror.
Citera
2023-04-22, 03:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
TV4… ha bara frågesport i Postkodmiljonären och ge ett eget program till grannyror.

De borde ge ett helt eget program till allt som har med vinstutdelningarna att göra, men de vet väl att det inte skulle ge några tittarsiffror.

Märks verkligen vad de prioriterar dock. Det går alldeles utmärkt att ha program utan frågor i, men det går absolut inte för sig att ha program utan vinstutdelningar. De visar t.om reprisklipp från grannyran ifall någon hade turen nog att missa det.
Citera
2023-04-22, 03:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
De kan hoppa över de 5 första frågorna tycker jag. De kan börja på 10 000 och höja till 5 mille som förut när det hette vem vill bli miljonär

Även när det var Vem vill bli miljonär började de på 1000 dock, men sedan var glappet mellan frågestegen högre ju längre upp man kom. När det först visades var högsta vinsten t.om på 10 mille.
Citera
2023-04-22, 03:24
Medlem
Citat:
Dom borde varna innan det är Grannyra-avsnitt så man inte råkar bänka sig av misstag framför skiten.
Det gör de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in