Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-30, 19:45
Medlem
brutalares avatar
Är man så obildad ska man inte vara med i Frågesport på TV.
Citera
2020-10-30, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Är man så obildad ska man inte vara med i Frågesport på TV.

Dessutom verkar deras tidsuppfattning vara helt borta. De ska rabbla upp hela alfabetet på 15 sekunder.
Citera
2020-10-30, 19:51
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Ja, det är folk med hjärncancer tror jag.

Herregud, detta är det värsta jag någonsin sett i Postkodmiljonärens historia.
Okej. Ja jag är beredd att hålla med dig..
Citera
2020-10-30, 19:52
Medlem
Nu är detta iofs för välgörenhet. Men kan de inte ställa lite utmanande frågor iaf?
Citera
2020-10-30, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Nu är detta iofs för välgörenhet. Men kan de inte ställa lite utmanande frågor iaf?

Trots nivån på frågorna så är det ju ändå för svårt för dessa. Skulle man ha svårare frågor skulle det bli typ 3000 kr till Barncancerfonden vilket ser dåligt ut för Postkodmiljonären, men även Barncancerfonden som framstår som efterblivna.. Även om jag inte kan säga att de framstått som smarta ändå trots de enkla frågorna.
Citera
2020-10-31, 19:57
Synd, cancerfolket hade repat sig.
Citera
2020-10-31, 22:38
Medlem
Zyxel04s avatar
Och där kom pausen i och med Drömpyramiden. Patetiska Tv4 som förstört en bra programidé.
Citera
2020-11-01, 01:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Kände på mig att Babben skulle ge dem upprättelse, hon verkar kunnig. Synd att hon inte fick hoppa in tidigare så att det blev lite mer pengar. Sen kan man ju tycka att karnivor var väl enkel för 350k, definitivt enklare än segrarna i fotbolls-VM för snart 100 år sedan, som det var förra veckan.

Var det en fråga om segraren i fotbolls-vm för snart hundra år sedan? Svaret måste väl ha varit Uruguay, vilket i så fall var jättelätt. Om man inte kan det kan man inte fotboll och då vet man inte vem som vann 1950 heller.
---

För övrigt har konceptet med välgörenhet helt galet upplägg. Ingen som svarar hem ett belopp skulle våga behålla hälften. Därmed blir detta att passa ur taktisk synvinkel helt ointressant. Att passa blir då bara ett sätt att säga att man inte kan utan att bli utslagen. Eftersom det är så många som är med är det ändå stor risk att man inte får svara mer än en gång om man passar.

Värdelöst upplägg. Lika intressant som VM i rundpingis.
Citera
2020-11-06, 20:07
Medlem
Ganonitos avatar
Skrev till Tv4 på Facebook och frågade varför de förstört konceptet så. Idioterna skyllde på produktionsbolaget, men produktionsbolaget jobbar ju för helvete för tv-kanalen. Det är de som bestämmer hur de vill ha programmet och när jag påpekade det så svarade de inte.
Citera
2020-11-11, 00:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Har som tur är cmore så spolar bort all skit. Vem kollar ens på folk som vinner? Vad är poängen med det? Det tar ju upp halva avsnittet. Sen massa annat snack. Tar ungefär 3-4min(!) att se ett helt avsnitt om man spolar förbi allt larv.

Hoppas SVT kör vidare med muren. Det är bästa frågersportsprogrammet just nu.
Citera
2020-11-11, 00:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Kände på mig att Babben skulle ge dem upprättelse, hon verkar kunnig. Synd att hon inte fick hoppa in tidigare så att det blev lite mer pengar. Sen kan man ju tycka att karnivor var väl enkel för 350k, definitivt enklare än segrarna i fotbolls-VM för snart 100 år sedan, som det var förra veckan.
Ska man komma långt i frågesport bör man veta mycket om världens största idrott. Då bör man veta vilka som vann det första världsmästerskapet i fotboll och när det var. Det var en snuskigt enkel fråga på den nivån. Även karnivore men det är väl för den dieten varit lite i ropet senaste åren. Fotbollsfrågan var enklare och borde alla som vill komma långt i frågesport kunna, att det var länge sen, vad spelar det för roll? Är det fel att fråga om gamla kungar då också?

Mtp. det system som de kört nu så minns jag en väldigt komisk grej i USA. Då var det privatpersoner som körde såhär. Då är det en som säger att han avbryter och tar pengarna fast han inte kunde passa=förlorade en jäkla massa pengar
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-11-11 kl. 00:26.
Citera
2020-11-11, 14:50
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ska man komma långt i frågesport bör man veta mycket om världens största idrott. Då bör man veta vilka som vann det första världsmästerskapet i fotboll och när det var. Det var en snuskigt enkel fråga på den nivån. Även karnivore men det är väl för den dieten varit lite i ropet senaste åren. Fotbollsfrågan var enklare och borde alla som vill komma långt i frågesport kunna, att det var länge sen, vad spelar det för roll? Är det fel att fråga om gamla kungar då också?

Mtp. det system som de kört nu så minns jag en väldigt komisk grej i USA. Då var det privatpersoner som körde såhär. Då är det en som säger att han avbryter och tar pengarna fast han inte kunde passa=förlorade en jäkla massa pengar
Ni på Flashback ställer dock betydligt högre krav på folks idrottskunskaper en tillexempel musikkunskaper. Det är inte ofta folk gnäller i trådar som i Så Mycket Bättre tråden om att de inte ver vilka artisterna är även om de är kända, men om någon inte kan nämna 20 obskyra fotbollsspelare från 40 talet så anses personen vara ett stolpskott.
Senast redigerad av The Beach boy 2020-11-11 kl. 14:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in