Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-28, 16:15
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Seriöst, det där snacket om fusk är otroligt tröttsamt vid det här laget. Hon har uppenbarligen sett programmet förut, vet hur hon spela spelet, använda livlinorna, plus att hon har gambling i sig. Det är precis dom egenskaperna som brukar krävas för att gå långt. Det är uppenbart att du vill förminska hennes prestation. Att du är avundsjuk för att hon går långt i ett frågesportprogram genom grundlösa konspirationsteorier är det ingen som lyssnar på.

Nej, jag har många fel och brister men avundsjuka har jag aldrig anfäktats av. Jag, tycker tvärtom det är roligt med de som chansar hårt, men jag tycker det är något mystiskt med hennes sätt att resonera och det hon slutligen väljer.
Förövrigt vore fusk i Postkodmiljonären inte första gången.
Citera
2019-03-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Nej, jag har många fel och brister men avundsjuka har jag aldrig anfäktats av. Jag, tycker tvärtom det är roligt med de som chansar hårt, men jag tycker det är något mystiskt med hennes sätt att resonera och det hon slutligen väljer.
Förövrigt vore fusk i Postkodmiljonären inte första gången.
Finns mig veterligen inga bevis på att fusk förekommer i Postkodmiljönären. Visst det var en deltagare i England som åkte dit för fusk men jag kan inte se vad som vore skumt i detta fall. Jag har sett en fantastisk deltagare med kyla, stor kunskap, allmänbildning, vågar chansa osv. Frågorna har heller inte varit såpass enkla att man kan misstänka fusk. Så länge det inte finns några faktiska bevis på att det fuskas i programmet tycker jag man ska vara väldigt försiktig med att dra den slutsatsen. Finns säkert en och annan stolle som kommer hävda att hon automatiskt fått lättare frågor för att en del av hennes vinstpengar kommer gå till välgörenhet, men återigen, frågorna har inte varit såpass lätta att man ha dom misstankarna. Jag har sett folk som haft betydligt lättare frågor på högre nivåer men då har det inte varit något konstigt. Nej, jag tycker gott du kan hålla dina tankar för dig själv istället för att förminska tantens insats.
Citera
2019-03-29, 08:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Finns mig veterligen inga bevis på att fusk förekommer i Postkodmiljönären. Visst det var en deltagare i England som åkte dit för fusk men jag kan inte se vad som vore skumt i detta fall. Jag har sett en fantastisk deltagare med kyla, stor kunskap, allmänbildning, vågar chansa osv. Frågorna har heller inte varit såpass enkla att man kan misstänka fusk. Så länge det inte finns några faktiska bevis på att det fuskas i programmet tycker jag man ska vara väldigt försiktig med att dra den slutsatsen. Finns säkert en och annan stolle som kommer hävda att hon automatiskt fått lättare frågor för att en del av hennes vinstpengar kommer gå till välgörenhet, men återigen, frågorna har inte varit såpass lätta att man ha dom misstankarna. Jag har sett folk som haft betydligt lättare frågor på högre nivåer men då har det inte varit något konstigt. Nej, jag tycker gott du kan hålla dina tankar för dig själv istället för att förminska tantens insats.

Det har givetvis varit en hel del lätta frågor högt upp innan då har det varit antingen EN sådan fråga, eller välgörenhetsavsnitt.

Det är ju helt uppenbart för alla att det varje gång är välgörenhet inblandat blir avsevärt mycket lättare, så även denna gång.
Sedan att diverse välgörenhets-deltagare åker ut tidigt ändå beror ju på att det är några i stil med paradise hotel-deltagare...
Visst kan hon en del men det är ju bara att se på tidigare sådana avsnitt hur mycket lättare det är.
Ingen kan förneka att hon haft det lätt hela vägen sett till ett "normalt" avsnitt.

Sedan tycker ju du alltid att nära på ALLT är så svårt och att alla deltagare som klarar sig en bit är snudd på genier. Det får du givetvis tycka men det är varken gemene mans uppfattning eller någon fakta, du får inse att den normala kunskaps-nivån helt enkelt är högre än vad du anser den vara/vad du kan.
Citera
2019-03-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det har givetvis varit en hel del lätta frågor högt upp innan då har det varit antingen EN sådan fråga, eller välgörenhetsavsnitt.

Det är ju helt uppenbart för alla att det varje gång är välgörenhet inblandat blir avsevärt mycket lättare, så även denna gång.
Sedan att diverse välgörenhets-deltagare åker ut tidigt ändå beror ju på att det är några i stil med paradise hotel-deltagare...
Visst kan hon en del men det är ju bara att se på tidigare sådana avsnitt hur mycket lättare det är.
Ingen kan förneka att hon haft det lätt hela vägen sett till ett "normalt" avsnitt.

Sedan tycker ju du alltid att nära på ALLT är så svårt och att alla deltagare som klarar sig en bit är snudd på genier. Det får du givetvis tycka men det är varken gemene mans uppfattning eller någon fakta, du får inse att den normala kunskaps-nivån helt enkelt är högre än vad du anser den vara/vad du kan.
Det sistnämnda får stå för dig. Det jag reagerar på är att folk hejvilt spekulerar om fusk när någon går riktigt långt. Bara för att deltagarna är allmänbildade, klarar många svåra frågor så behöver man inte förminska dennes prestation. I början fick hon en del lätta frågor men nu på slutet tycker jag inte hon fått överdrivet lätta frågor i förhållande till hur det brukar vara. Jag brukar oftast ta en och annan fråga på dom högre nivåerna men inte denna gång, förutom den med med Bangladesh huvudstad. Sedan vad som är lätt eller svårt är som du säger upp till gemene man
Citera
2019-03-29, 11:25
Medlem
fenomens avatar
Bortsett från att Rickard Sjöberg ser ut och beter sig som en hjärntvättad sektledare med 100 skelett i garderoben undrar jag hur fan folk vill och vill lägga pengar på 5-10 lotter VARJE MÅNAD. Helt vanvettigt att det finns så många stollar i det här landet... "Men det går ju till välgörenhet", ja men lägg pengarna där direkt då istället för att ge dem till fuffensaffären Postkodlotteriet.
Citera
2019-03-29, 19:33
Medlem
Har satsat 500 kr på Betson på att hon fixar det 3,50 ggr pengarna. Känns väldigt säkert.
Citera
2019-03-29, 19:36
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsaklart
Har satsat 500 kr på Betson på att hon fixar det 3,50 ggr pengarna. Känns väldigt säkert.

Väldigt säkert i papperskorgen
Citera
Moderator
Dr Kings avatar
Tvärnit på miljonfrågan för Anna. Nu ger hon troligen en tusenlapp till välgörenhet och behåller 499 000 kr själv.
Citera
Medlem
Om 500.000 kronorsfrågan var rätt enkel så var miljonfrågan rätt svår. Hade ingen aning själv.
Citera
2019-03-29, 19:43
Bannlyst
Där kom Jogi Löws näspetning på tal.
Citera
2019-03-29, 19:52
Moderator
Dr Kings avatar
Har Emma Klen alltså sålt sig till att dela ut simpla resevinster i Postkodlotteriet. Är det någon som vet vad hon gör annars efter karriären?
Citera
2019-03-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Har Emma Klen alltså sålt sig till att dela ut simpla resevinster i Postkodlotteriet. Är det någon som vet vad hon gör annars efter karriären?
Emma Green heter hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in