Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Finns mig veterligen inga bevis på att fusk förekommer i Postkodmiljönären. Visst det var en deltagare i England som åkte dit för fusk men jag kan inte se vad som vore skumt i detta fall. Jag har sett en fantastisk deltagare med kyla, stor kunskap, allmänbildning, vågar chansa osv. Frågorna har heller inte varit såpass enkla att man kan misstänka fusk. Så länge det inte finns några faktiska bevis på att det fuskas i programmet tycker jag man ska vara väldigt försiktig med att dra den slutsatsen. Finns säkert en och annan stolle som kommer hävda att hon automatiskt fått lättare frågor för att en del av hennes vinstpengar kommer gå till välgörenhet, men återigen, frågorna har inte varit såpass lätta att man ha dom misstankarna. Jag har sett folk som haft betydligt lättare frågor på högre nivåer men då har det inte varit något konstigt. Nej, jag tycker gott du kan hålla dina tankar för dig själv istället för att förminska tantens insats.
Det har givetvis varit en hel del lätta frågor högt upp innan då har det varit antingen EN sådan fråga, eller välgörenhetsavsnitt.
Det är ju helt uppenbart för alla att det varje gång är välgörenhet inblandat blir avsevärt mycket lättare, så även denna gång.
Sedan att diverse välgörenhets-deltagare åker ut tidigt ändå beror ju på att det är några i stil med paradise hotel-deltagare...
Visst kan hon en del men det är ju bara att se på tidigare sådana avsnitt hur mycket lättare det är.
Ingen kan förneka att hon haft det lätt hela vägen sett till ett "normalt" avsnitt.
Sedan tycker ju du alltid att nära på ALLT är så svårt och att alla deltagare som klarar sig en bit är snudd på genier. Det får du givetvis tycka men det är varken gemene mans uppfattning eller någon fakta, du får inse att den normala kunskaps-nivån helt enkelt är högre än vad du anser den vara/vad du kan.