Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-01, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Det är rätt kul att se värdelösa kändisar tävla i en frågesport där frågorna anpassats (mellanstadienivå) nu vet man vilka som stod i rökrutan. Kändisar kämpar på och visar upp en låg allmänbildning. Känns som att duon som var på miljonfrågan blev rekommenderad att hoppa av. En ur duon var rätt säker på svaret för att göra en total omsvängning och hoppa av.

En rätt skrämmande insikt är att det är dessa kändisar media lyfter fram för att predika för massan om att rösta rätt, medias politiska experter.

Håller med om att man blir mörkrädd som senast med två kvinnor som höll på med "ensamkommande". Obildade idioter och några pengar till den verksamheten borde de givetvis inte ha fått några.
Citera
2017-04-01, 23:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoPojke
D-frågan var riktigt svår på den nivån. De som tävlade i par fick ju en liknande fråga på miljonnivån.

De förstår antagligen att han är bra och ger därför extremt svåra frågor p.g.a rädsla. Hade ett feministäckel tävlat hade "hen" fått enklare frågor.

Jag kunde faktiskt Eisenhower-frågan. Var typ 90% säker på att det var David innan alternativen kom upp, men osäker på om jag hade vågat chansa utan livlina ändå.
Citera
2017-04-02, 03:42
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag kunde faktiskt Eisenhower-frågan. Var typ 90% säker på att det var David innan alternativen kom upp, men osäker på om jag hade vågat chansa utan livlina ändå.

Bullshit! Jag är personligen USA-historiker, jag tänkte Delano, men fan det är ju Roosevelt.. Finns inte på kartan att du vet David , inte en chans
Citera
2017-04-02, 04:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Bullshit! Jag är personligen USA-historiker, jag tänkte Delano, men fan det är ju Roosevelt.. Finns inte på kartan att du vet David , inte en chans

Jag skiter i vad du kallar dig. Jag tänkte David innan alternativen dök upp, men jag var inte säker. Hans sonson författaren och professorn David Eisenhower II är ju döpt efter honom så då blir David ännu mer logiskt.
Citera
2017-04-02, 07:39
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag skiter i vad du kallar dig. Jag tänkte David innan alternativen dök upp, men jag var inte säker. Hans sonson författaren och professorn David Eisenhower II är ju döpt efter honom så då blir David ännu mer logiskt.

Jag ger dig den där poängen, sen vet ungefär 0.1 promille av en snitt-hobby-historiker att Eisenhower ens har en sonson. Men du din lilla guru kan säkert rekommendera en bok? (Googla sönder dig vettja)
Citera
2017-04-02, 17:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag ger dig den där poängen, sen vet ungefär 0.1 promille av en snitt-hobby-historiker att Eisenhower ens har en sonson. Men du din lilla guru kan säkert rekommendera en bok? (Googla sönder dig vettja)

Behöver inte googla din lilla "usa-historiker". Blir du ledsen i ögat av att se att det finns folk som uppenbarligen vet mer om USA och dess presidenter än vad du gör?
Citera
2017-04-14, 19:38
Medlem
Ovanligt uppenbar googling. Borde väl inte behövts, Piketty har ju fått väldigt mycket uppmärksamhet, att ingen av den tävlande och kompisen inte kunde är inte superimponerande.
Citera
2017-04-15, 13:53
Medlem
Varjegång jag lyckas komma in på programmet helt på random,
Så mjölkar den där jävln på tid och sen blir det reklam och sen hör man den där hortutan och programmet är slut..
Citera
2017-04-17, 00:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl
Så mjölkar den där jävln på tid och sen blir det reklam och sen hör man den där hortutan och programmet är slut..

Nog för att Sjöberg slösar lite väl mycket med tid ibland, men det som tar mest tid från frågorna är de ständiga lotteriinslagen. När ska de fatta att majoriteten kollat på programmet för frågesporten? Inte för att se gamla kärringar vinna pengar och bilar. Reklamen är tyvärr oundviklig.
Citera
2017-04-17, 08:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl

Jag tycker ändå att det slösas mindre på tid nu. Framförallt på dom låga nivåerna. Det kan fortsatt bli mycket bättre men samtidigt skulle programmet förlora tokmycket tittare om det bara var fråga-svar.

Lotteriinslagen kan som redan skrivits dock skippas helt, jag skiter väl i att Evert får krama Sandra och få en resecheck på 15tkr. Visa frågesporten istället.
Sedan bör det givetvis enbart vara "Postkodmiljonären" och inte massa skit som "en ska bort" eller containerprogrammet som jag lyckats glömma namnet på t.o.m....
Citera
2017-04-17, 20:35
Medlem
Gummihandskes avatar
Kollar inte jätteofta, även om jag gillar programmet. Förstår grejen med att ha kändisar, men de där Kinza och Paris var ju bara läskiga. De klarade en svår fråga om någon handväska, men klarade inte vanliga frågor om allmänbildning. Tur att det gick till bra syften istället för dem själva (enligt TV4).

Synd att den blinda åkte ut. Gillade henne. Efter henne har det varit många lätta frågor. Vågar man hoppas på en sympatisk människa som kan gå långt härnäst? Antagligen inte. Det blir säkert en stockholmare med passande frågor istället.

Håller för övrigt med om tidsslöseriet. Sjöberg gjorde en bra insats när han fick läsa frågan. Han verkar vilja väl för alla, även när studion inte håller med honom. Bästa programledaren i Sverige, utan tvekan. Han bryr sig om folk. Kanske är det därför folk älskar honom.
Senast redigerad av Gummihandske 2017-04-17 kl. 20:37.
Citera
2017-04-22, 01:03
Medlem
Otroligs avatar
Kan inte bestämma mig för om det var en usel insats eller inte av publiken vid Sri Lanka-frågan. Själv vill jag hävda att Sri Lankas flagga är väldigt karakteristisk och en av de man bör känna igen om man ser den. Kanske har jag fel och den flaggan är inte så känd hos gemene man?

En intressant fråga är varför svarade strax under 50% att en elefant pryder flaggan? Tänkte de att det finns inga lejon på Sri Lanka och därför kan det inte vara ett lejon? Eller hur leddes så många in på att det var elefant? Deltagaren var väl inte särskilt mycket inne på detta själv utan tänkte mest kattdjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in