Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-12-22, 19:59
Moderator
Dr Kings avatar
Bruden som tävlar ikväll är en av de vassate som varit med på länge
Skall bli intressant att följa hennes vidare väg mot miljonen.
Citera
2018-12-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Japp, Viveka (tror jag hon heter) började svajigt och brände två livlinor på Rockbjörnen vid 10 000. Men sedan - wow säger jag bara.
Citera
2018-12-22, 20:16
Bannlyst
Hade lite svårt för hennes attityd.
Citera
2018-12-22, 21:13
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Hon känns fan som en verklighetens slumdog millionaire. Totalt borta på det hon inte hört talas om och bränner livlinor tidigt och efter det får hon frågor som hon hört och kan svara helt klockrent. Precis som snubben i filmen som hade turen att hela tiden få frågor om saker han stött på någon gång i livet och mindes. Står det skrivet?
Citera
2018-12-26, 09:47
Medlem
I got a chuckle when the host was wearing a suit similar to the one Zorin wore in 007 (red tie etc)
Citera
2018-12-28, 19:36
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Hon känns fan som en verklighetens slumdog millionaire. Totalt borta på det hon inte hört talas om och bränner livlinor tidigt och efter det får hon frågor som hon hört och kan svara helt klockrent. Precis som snubben i filmen som hade turen att hela tiden få frågor om saker han stött på någon gång i livet och mindes. Står det skrivet?
Japp och nu var hennes farsa läkare och hade tränat henne på kroppens ben som var frågan på 225 000 kr
Dessutom hade hon en polare som kunde den rejält svåra bibelfrågan på 350 000 kr som man bara kan om man är bibelkunnig
På 500 000 kr sedan en fråga om Iran som hon hade många kompisar ifrån och där hennes föräldrar varit på resa och dit hon själv funderat på att åka.
Senast redigerad av Dr King 2018-12-28 kl. 19:49.
Citera
2018-12-28, 19:40
Medlem
Timpsiiis avatar
Hon måste vara den tråkigaste och stelaste människan att bo med. Får mardrömmar bara av att tänka tanken. Stackars unge...😂
Citera
2018-12-28, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Hon måste vara den tråkigaste och stelaste människan att bo med. Får mardrömmar bara av att tänka tanken. Stackars unge...😂

Kan inte fittan svara fel snart? Sanslöst stel och obehaglig typ. Rejält flax har hon med. Farsa läkare och bekant som är religionsexpert.
Citera
2018-12-28, 21:12
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Japp och nu var hennes farsa läkare och hade tränat henne på kroppens ben som var frågan på 225 000 kr
Dessutom hade hon en polare som kunde den rejält svåra bibelfrågan på 350 000 kr som man bara kan om man är bibelkunnig
På 500 000 kr sedan en fråga om Iran som hon hade många kompisar ifrån och där hennes föräldrar varit på resa och dit hon själv funderat på att åka.

Ja, han behövde inte ens googla den frågan. Händer inte särskilt ofta numera när dom ringer en vän att vännen kan svara utan att behöva googla

För övrigt var det rätt kul när hon sa att hon skulle bjuda på en bärs och kanske lite annat också
Citera
2018-12-29, 04:53
Medlem
SanningensProfets avatar
Får flera tusen - bjuder på två bärs
Citera
2018-12-29, 19:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Fan vad många negativa kommentarer om kvinnan som vann 500'. Hon var ju härligt avmätt och gjorde inte mer än det krävdes. Att hon var smart nog att träna med fadern som är läkare och valde en duktig religionshistoriker till livlina ska väl inte lastas henne. Ett geografiintresse är ju inte heller det något negativt.

För övrigt var religionsfrågan lätt. Den lärde jag mig via Kalle Anka redan för länge, länge, länge, länge sedan. Det man lärt sig via tecknade serier sitter kvar. Det borde Skolverket tänka på.
Senast redigerad av HerrGickhan 2018-12-29 kl. 19:20.
Citera
2018-12-29, 19:10
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fan vad många negativa kommentarer om kvinnan som vann 500'. Hon var ju härligt avmätt och gjorde inte mer än det krävdes. Att hon var smart nog att träna med fadern som är läkare och valde en duktig religionshistoriker till livlina ska vaäl inte lastad henne. Ett geografiintresse är ju inte heller det något negativt.

För övrigt var religionsfrågan lätt. Den lärde jag mig via Kalle Anka redan för länge, länge, länge, länge sedan. Det man lärt sig via tecknade serier sitter kvar. Det borde Skolverket tänka på.

Jag tyckte också hon sa vad som behövdes utan att hålla på tramsa eller briljera.
Ja, "Daniel i lejongropen" trodde jag alla kunde till. Det fick man ju lära sig i skolan också.

Den nya killen ikväll tror jag kommer bli vass. Han valde fyra livlinor och det brukar vara en indikation på att de kan en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in