2008-09-27, 20:46
Medlem
Nu kan man ju iförsig inte veta om det var en frölundare eller FBKare som kastade in något på isen.

Visserligen kan jag förstå denne med tanke på Lahtis katastrofala insats. Döma bort Färjestads mål i första och godkänna det här.
2008-09-27, 20:47
Medlem
mmas avatar
Varför skulle det ha dömts bort? Jag missade det tyvärr.
2008-09-27, 20:49
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Varför skulle det ha dömts bort? Jag missade det tyvärr.

En indian tacklar målvakten innanfør målgården och en annan indian kan lyfta in pucken i det øvergivna målet. En interferenceutvisning där hade nog ingen klagat på.
2008-09-27, 20:58
Medlem
Nissedruvas avatar
Det där var väl lite korkat Jönsson ?
2008-09-27, 20:59
Moderator
Gromguttens avatar
Tack och pris. Och Gustavsson håller nollan igen...
2008-09-27, 21:01
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Tack och pris. Och Gustavsson håller nollan igen...

Absolut.. Det var helt och hållet Lahti som släppte in det målet..

5 matcher spelade och 10 poäng.. Inte illa pinkat för laget med sveriges sämsta målvakter..
2008-09-27, 21:18
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Absolut.. Det var helt och hållet Lahti som släppte in det målet..

5 matcher spelade och 10 poäng.. Inte illa pinkat för laget med sveriges sämsta målvakter..

Ingen hade nog førväntat att två av poängerna skulle førloras mot BIF och tre mot Bandyklubben (och med Divis i kassen). Men de har bägge gjort det øverraskande bra. Det gillas, vi behøver øverraskningar även om det slår "våra" lag.
2008-09-27, 21:53
Medlem
Alltså man ser ganska tydligt på reprisen att de enbart nuddar varandra och han tacklar verkligen inte Gustavsson. Han varken trillar eller förflyttas? Färjestads bortdömda skall jag inte säga något om. Såg inte detta...
2008-09-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
Alltså man ser ganska tydligt på reprisen att de enbart nuddar varandra och han tacklar verkligen inte Gustavsson. Han varken trillar eller förflyttas? Färjestads bortdömda skall jag inte säga något om. Såg inte detta...

EDIT: För övrigt så bör inte Färjestadare vara så särskilt nöjda heller. Men ett svar de har fått ikväll är att de har en målvakt de kan lita på. Gustavsson storspelade! Färjestadarna får hoppas att Divis får vakta båsdörren framöver annars ser det nog mörkt ut...
2008-09-27, 22:21
Medlem
mazzys avatar
Citat:

Nej jag håller med om att det inte är en tackling, men han är ändå där och får kontakt med Gustavsson. Jag är övertygad om att Gustavsson skulle tagit skottet från A Karlsson om Frölunda-spelaren stört Gustavsson. Fast det spelar såklart ingen roll ur bedömningssynpunkt. Jag tycker dock att målet ska dömas bort.
2008-09-27, 22:25
Medlem
SweTechs avatar
Kallio är uppenbart emot Jonas och stör honom på ett mycket värre sätt än vad Treille "störde" Honken i första..

Målet skulle dömas bort och Treilles mål skulle ha godkänts.
Det är också ganska intressant att det är helt ok att köra in en Färjestadare i planket med huvudet före i tredje medans en helt korrekt tackling i första renderar i 2 minuter för boarding.

Lahti var ett skämt i kväll.
2008-09-27, 22:26
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
EDIT: För övrigt så bör inte Färjestadare vara så särskilt nöjda heller. Men ett svar de har fått ikväll är att de har en målvakt de kan lita på. Gustavsson storspelade! Färjestadarna får hoppas att Divis får vakta båsdörren framöver annars ser det nog mörkt ut...

Vad snackar du om? Du skulle nog ta och kritisera ditt eget lags spel före Färjestads spel. Så jävla överlägsna har ni ju knappast varit i dom inledande 6 matcherna..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in