2008-09-27, 17:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Timrå är experter att tappa tvåmålsöverlägen inom ett par minuter. Låt mig gissa att nu kommer den ena utvisningen avlösa den andra
Jo men timrå ska förlora denna, det är för många nyckelspelare som saknas.
2008-09-27, 17:16
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Äh, BIF är inte riktigt med i dag bara.

Det har du rätt i men upphör regelboken att gälla då eller? Jag köper inte det.
2008-09-27, 17:17
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Det har du rätt i men upphör regelboken att gälla då eller? Jag köper inte det.

Självklart inte, men det är ingen nyhet att Svenska domare överlag
är värdelösa.
2008-09-27, 17:18
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jo men timrå ska förlora denna, det är för många nyckelspelare som saknas.
Ska och ska.. visst, rent logiskt sett kanske, men logiken är ju sen länge satt ur spel
2008-09-27, 17:18
Medlem
Flärps avatar
Fan så nervös jag är! Håller tamigfan på att skita i brallan.

Allt jag önskar i födelsedagspresent är att vinna mot Frölunda idag. Snälla!
2008-09-27, 17:19
Medlem
Ferross avatar
Efter att ha sett matcherna mot Färjestad, Rögle och nu denna mot Hv71 så kan man tro att domarkåren lagt sina löner på att tippa oss i kvalserien i år, man blir ju bara förbanad...
2008-09-27, 17:21
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Självklart inte, men det är ingen nyhet att Svenska domare överlag
är värdelösa.

Nej det kan jag inte debattera mot..
2008-09-27, 17:25
Medlem
BERNFs avatar
Försök att tolka mit inläg rätt nu, men vad i helvete är fel på Lärking?
Först tar han en extremt tveksam utvisning på Lundberg som resulterar i straffsituationen som är tja svårt och säga men eftersom det är så ovanligt att man dömer straff där så måste han iaf varit riktigt jevla säker.

Minuten efter straffen så tar han ut Hagos för absolut ingenting, för i helvete när kan dommare lära sig att vara konsekventa?
Resten av perioden låter han typ 3 solklara hv utvisningar gå och har helt plötsligt höjt nivån massor.

Surt att vi åker på straff och tja lär ha förlorat matchen iom det, men inte det som gör mig förbannad det är hur jevla okonsikvent han är. Ska han ta petutvisningar på luleå som ligger i gränslandet får han fan ta solklara utvisngar åt båda hålen 7minuter efter.

I övrigt två inte så jättebra lag, synd att Miettinen inte fick sätta friläget där jevla stolpe. Tror inte vi kan vända det här även om vi hade lite momentum i slutet av perioden.
2008-09-27, 17:27
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
Försök att tolka mit inläg rätt nu, men vad i helvete är fel på Lärking?
Först tar han en extremt tveksam utvisning på Lundberg som resulterar i straffsituationen som är tja svårt och säga men eftersom det är så ovanligt att man dömer straff där så måste han iaf varit riktigt jevla säker.

Minuten efter straffen så tar han ut Hagos för absolut ingenting, för i helvete när kan dommare lära sig att vara konsekventa?
Resten av perioden låter han typ 3 solklara hv utvisningar gå och har helt plötsligt höjt nivån massor.

Surt att vi åker på straff och tja lär ha förlorat matchen iom det, men inte det som gör mig förbannad det är hur jevla okonsikvent han är. Ska han ta petutvisningar på luleå som ligger i gränslandet får han fan ta solklara utvisngar åt båda hålen 7minuter efter.

I övrigt två inte så jättebra lag, synd att Miettinen inte fick sätta friläget där jevla stolpe. Tror inte vi kan vända det här även om vi hade lite momentum i slutet av perioden.

Hagosutvisningen var det nog ingen som såg. Førutom Lärking.
2008-09-27, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy JO
Vafan händer däruppe egentligen ??
De leder ju skotten iaf
Ingen aning, ser tyvärr inte matchen. Men vad jag hört spelar dom uruselt, trots att dom leder skotten. Tar onödiga utvisningar i anfallszon osv..
2008-09-27, 17:30
Medlem
mazzys avatar
Håller med om att Lärking släppt några klara utvisningar, främst på HV-spelare.

Men Luleå har haft en hel del chanser, bland annat nästan 8 minuters PP och borde ha gjort minst ett mål till tycker jag. Törnqvist gör ingen bra match såhär långt.

HV har spelat okej även om man släpper till lite för mycket bakåt i 5 mot 5.
2008-09-27, 17:33
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazzy
Håller med om att Lärking släppt några klara utvisningar, främst på HV-spelare.

Men Luleå har haft en hel del chanser, bland annat nästan 8 minuters PP och borde ha gjort minst ett mål till tycker jag. Törnqvist gör ingen bra match såhär långt.

HV har spelat okej även om man släpper till lite för mycket bakåt i 5 mot 5.

Håller helt med i allt du säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in