2008-09-27, 09:31
Medlem
derbicoolings avatar
Hejsan.Det är så att jag fått förfrågningar från vänner och släktingar om att bränna ut några bra rullar till dom , och snäll som jag är säger jag att jag fixar det lite snabbt , Men nu är det så att jag aldrig bränt ut en film och behöver er hjälp med detta.

Vilket program ska jag fixa?, vilket är det bästa för att bränna filmer helt enkelt?

Sedan kan jag ta vanliga XVID alltså 700MB filmer typ, eller ska man satsa på rikriga DVDr ?

Hoppas ni kan hjälpa mig.
Citera
2008-09-27, 09:33
Medlem
Magnums avatar
Imageburn eller Nero.
Är du inte säker på vad deras spelare klarar så ta dvd istället för divx och liknande.
Testbränn på en dvd+rw-skiva så slipper du trasig skiva om det går fel.
Citera
2008-09-27, 09:35
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Imageburn eller Nero.
Är du inte säker på vad deras spelare klarar så ta dvd istället för divx och liknande.

Okej, kanske man kan fråga vilket är enklast?, Okej får satsa på att fixa lite DVDr då ingen aning om vad deras spelare klarar, och tror inte dom har kunskap nog att kolla upp det.
Citera
2008-09-27, 09:37
Medlem
Magnums avatar
Sen ber du att de själva skaffar skivorna du bränner på. Blir dyrt att vara för snäll. Bränner du flera skivor till samma person är det lämpligt att själv behålla nån av skivorna som ersättning. Typ 1 på 5.
Citera
2008-09-27, 09:39
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Sen ber du att de själva skaffar skivorna du bränner på. Blir dyrt att vara för snäll. Bränner du flera skivor till samma person är det lämpligt att själv behålla nån av skivorna som ersättning.

Japp så ska jag göra har redan fått 2 skivor!, ska tanka en DVD nu och sedan ska jag även fixa Nero tror jag
Citera
2008-09-27, 09:42
Medlem
Magnums avatar
De flesta dvd-filmer är packade i Winrar. Packa upp så brukar du få en .img. Ibland kan du få massa vob-filer. Dessa bränns på olika sätt - .img som image, vob som videofiler vilka läggs i VIDEO-TS-mappen.
Citera
2008-09-27, 09:44
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
De flesta dvd-filmer är packade i Winrar. Packa upp så brukar du få en .img. Ibland kan du få massa vob-filer. Dessa bränns på olika sätt - .img som image, vob som videofiler vilka läggs i VIDEO-TS-mappen.

Okej , Jag tog just nu Imageburn det verkade skönare, Återkommer med frågor hur man gör när jag fått en film!

EDIT: Hittade arn tempelriddaren på datorn det blev en .img fil , så ska jag bara bränna den filen till skivan då?
Senast redigerad av derbicooling 2008-09-27 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in