Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-28, 09:38
Medlem
moondawns avatar
Vem fan gillar inte kokain om man en gång har provat det?
Det är bara i moralpanikens sverige man inte kan prata om droger utan att bli stämplad som en råpundare.
Det har dragits många gånger förut, men jag drar den igen:
Dom flesta klarar av att nyttja droger utan att fastna i ett beroende.
Är alla som går på bolaget alkolister?
Citera
2008-09-28, 10:04
Medlem
a06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Grejen är att 16-åriga rockgitarrister ser upp till honom mer än sina gymnasielärare och tycker att han är skitball och vill vara som honom, och genom att säga idiotisk skit som det här har han ett moraliskt ansvar för om dessa nu skulle börja knarka. Han får knarka bäst han vill bara han inte skryter om det.

Han kanske inte har sama moral som du? Du säger att han skryter, källa på det?
Citera
2008-09-28, 10:45
Medlem
Läste precis klart Nikki Sixx's bok, a heroin diary, HAN gillade koks ( eller egentligen alla droger)och det känns som om dregen vill vara en Nikki Sixx men han har inte stake att löpa linan ut.
Citera
2008-09-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Läste precis klart Nikki Sixx's bok, a heroin diary, HAN gillade koks ( eller egentligen alla droger)och det känns som om dregen vill vara en Nikki Sixx men han har inte stake att löpa linan ut.

Det gäller nog iofs samtliga unga killar som vill starta/startar ett rockband.

Å andra sidan, vem gillar inte att dra lite koks någon gång då och då? Alla är rockstjärnor på koks. The white equalizer
Citera
2008-09-28, 17:20
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a06
Han kanske inte har sama moral som du? Du säger att han skryter, källa på det?

Titta på klippet.
Citera
2008-09-28, 17:21
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen

Problemet som jag ser det är att Nikki Sixx ljuger. Han har aldrig missbrukat heroin, och det gör honom 10 gånger värre än Dregen.
Citera
2008-09-28, 17:23
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
'

Naturligtvis vet vi inte om de var bättre, Men merparten av Rolling stones låtar är skrivna under drogrus, merparten av rocken på 60 och 70 är skrivna under drogrus.

Det är ju fakta att ex band som the who, jimi hendrix, bob dylan, metallica, sex pistols, aerosmith, Guns n Roses mfl knarka utav bara...

Tusan, tom eric clapton knarka rätt rejält han säger ju själv det
(http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=15412830)

Frontmän och musiker har ju erkännt detta, så varför förneka?

O för den delen, Många kan inte skriva låtar utan kaffe, eller utan cigg. Jag för min del när jag jobbar i studion måste ha mängder med coka cola.

Sen har jag inte sagt de är bättre, lägg inte ord i min mun, och kolla vem som skrivit vad. Och om de låtarna hade varit bättre utan knarket, ja de får vi väl aldrig veta. Tyvärr är de mmånga större stjänor som fastnar i det, det är fakta.

Som sagt, hur vet vi att drogerna hade en positiv effekt? Och vilka låtar har skrivits i drogrus som är ovärderliga för rockhistorien? Är inte jättepåläst på Stones, men SKREV dom verkligen många hits när dom knarkade?

Och Pink Floyd har onekligen blivit inspirerade av droger, men hur mycket skrev dom egentligen på syra?
Citera
2008-09-28, 18:13
Medlem
Citat:
Som sagt, hur vet vi att drogerna hade en positiv effekt? Och vilka låtar har skrivits i drogrus som är ovärderliga för rockhistorien? Är inte jättepåläst på Stones, men SKREV dom verkligen många hits när dom knarkade?

Och Pink Floyd har onekligen blivit inspirerade av droger, men hur mycket skrev dom egentligen på syra?

Okej, då tar vi ditt resonemang och sätter in på andra samhällssaker också. Hur vet vi att just du har tjänat in pengar till företag (positiv effekt) och ska därför ha betalt?

Ditt resonemang funkar inte, ingen av oss satt ijämte dom. Men det vi vet är att banden rökte på/drog linor/söp som svin under deras storhets tider, därför kan vi dra den utmärkta slutsatsen att de också skrev låtarna under rus, och den effekten vi ser av detta, är en bra sång. Altså var de ju knappast särsklit negativt för detta?

Läste du länken jag bifoga så ser du flera låtar som är ovärdeliga för rockhistorian. Stones låtar är ovärdeliga, och japp, de har erkännt sitt stora knarkande. Ozzys låtar skrev under knark, vilket han erkännt. så, jo, de finns nog ett par.
Citera
2008-09-28, 18:19
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Okej, då tar vi ditt resonemang och sätter in på andra samhällssaker också. Hur vet vi att just du har tjänat in pengar till företag (positiv effekt) och ska därför ha betalt?

Ditt resonemang funkar inte, ingen av oss satt ijämte dom. Men det vi vet är att banden rökte på/drog linor/söp som svin under deras storhets tider, därför kan vi dra den utmärkta slutsatsen att de också skrev låtarna under rus, och den effekten vi ser av detta, är en bra sång. Altså var de ju knappast särsklit negativt för detta?

Läste du länken jag bifoga så ser du flera låtar som är ovärdeliga för rockhistorian. Stones låtar är ovärdeliga, och japp, de har erkännt sitt stora knarkande. Ozzys låtar skrev under knark, vilket han erkännt. så, jo, de finns nog ett par.

Nej, vi kan inte dra den slutsatsen, det är du som antar.

Vilka låtar har Ozzy skrivit själv?

Vilka låtar har Stones skrivit när de varit höga?
Citera
2008-09-28, 18:40
Medlem
Citat:
Nej, vi kan inte dra den slutsatsen, det är du som antar.

Vilka låtar har Ozzy skrivit själv?

Vilka låtar har Stones skrivit när de varit höga?

vet du vad? Då får du ta och presentera bevis som styreker att en grupp människor som brukar knarka tillsammans, och som råkar spela i ett band, inte skulle göra det när dom skriver låtar? Du kan inte heller motbevisa att de inte knarkar.

Det mest troliga, och alla som läst sannolikhetslära, eller sociala teorier, vet att det mest troliga är att de knarkar även här.

Nej, presentera bevis för emot detta tack.

Nej, kaspen, du borde nog lägga ner, eftersom du inte kan hitta något som styrker att aerosmith eller guns n roses inte var drogpåverkade när de skrev sina låtar. Eller att Pete dothery inte var de, eller vidare.
Citera
2008-09-28, 18:55
Medlem
kaspens avatar
Citat:
vet du vad? Då får du ta och presentera bevis som styreker att en grupp människor som brukar knarka tillsammans, och som råkar spela i ett band, inte skulle göra det när dom skriver låtar? Du kan inte heller motbevisa att de inte knarkar.

Det mest troliga, och alla som läst sannolikhetslära, eller sociala teorier, vet att det mest troliga är att de knarkar även här.

Nej, presentera bevis för emot detta tack.

Nej, kaspen, du borde nog lägga ner, eftersom du inte kan hitta något som styrker att aerosmith eller guns n roses inte var drogpåverkade när de skrev sina låtar. Eller att Pete dothery inte var de, eller vidare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof#Science_and_other_uses

"Outside a legal context, "burden of proof" means that someone suggesting a new theory or stating a claim must provide evidence to support it: it is not sufficient to say "you can't disprove this.""

Du hävdade att dom skrev låtarna när dom gick på droger, det är inte mitt jobb att motbevisa det. Och jag hävdar fortfarande, det finns inga bevis för att droger har en positiv effekt på rockmusik öht.

Anledningar till att rockmusiker går på droger, enligt min erfarenhet;

1. Musiker är deppiga jävlar som självmedicinerar sig
2. Musiker arbetar i en miljö där det är tolererat och utbrett (krogen)
3. Musiker har gått på rockmyten och försöker vara Jimi Hendrix eller Thunders.

Det är som att säga att man måste ta droger för att vara en bra kock, då många kockar i Stockholm festar stenhårt.
Citera
2008-09-28, 20:17
Medlem
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof#Science_and_other_uses

"Outside a legal context, "burden of proof" means that someone suggesting a new theory or stating a claim must provide evidence to support it: it is not sufficient to say "you can't disprove this.""

Du hävdade att dom skrev låtarna när dom gick på droger, det är inte mitt jobb att motbevisa det. Och jag hävdar fortfarande, det finns inga bevis för att droger har en positiv effekt på rockmusik öht.

Anledningar till att rockmusiker går på droger, enligt min erfarenhet;

1. Musiker är deppiga jävlar som självmedicinerar sig
2. Musiker arbetar i en miljö där det är tolererat och utbrett (krogen)
3. Musiker har gått på rockmyten och försöker vara Jimi Hendrix eller Thunders.

Det är som att säga att man måste ta droger för att vara en bra kock, då många kockar i Stockholm festar stenhårt.
'

vet du vad, inte en seriös högskola eller universitet i hela världen skulle godkänna en wiki länk. Inte jag heller.

Läser du har jag inte påstått att musikerna går på droger för att kunna skriva bra låtar, utan snarare att de har skrivit bra låtar när de är i ruset. Inte pga av, det kan vi aldrig bevisa, vi har inte samma låtar att jämföra utan knark som med knark.

Och i ditt inlägg så säger du att rockmusiker knarkar.. Vilket stärker våran tes, att de under ruset skriver bra låtar. (vilket inte utesluter att de även skriver dålig musik)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in