Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Vilka låtar då, och hur vet du att de inte skulle vara ännu bättre utan droger? Hur exakt vet du att det var just drogerna som hade en positiv effekt och tillät att dessa låtar skapades? Det är som att säga "Många av dessa rockstjärnor drack kaffe och rökte en cigg när de skrev låten, så utan kaffe och cigg går det inte att skriva bra låtar".
'
Naturligtvis vet vi inte om de var bättre, Men merparten av Rolling stones låtar är skrivna under drogrus, merparten av rocken på 60 och 70 är skrivna under drogrus.
Det är ju fakta att ex band som the who, jimi hendrix, bob dylan, metallica, sex pistols, aerosmith, Guns n Roses mfl knarka utav bara...
Tusan, tom eric clapton knarka rätt rejält han säger ju själv det
(
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=15412830)
Frontmän och musiker har ju erkännt detta, så varför förneka?
O för den delen, Många kan inte skriva låtar utan kaffe, eller utan cigg. Jag för min del när jag jobbar i studion måste ha mängder med coka cola.
Sen har jag inte sagt de är bättre, lägg inte ord i min mun, och kolla vem som skrivit vad. Och om de låtarna hade varit bättre utan knarket, ja de får vi väl aldrig veta. Tyvärr är de mmånga större stjänor som fastnar i det, det är fakta.