Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-27, 20:06
Medlem
kaspens avatar
Dregen är världsstjärna, han är känd för rockfans över hela världen, och han spelar fan inte på syltor, dom spelar på bra klubbar när dom är här i LA.

Sist jag träffade Dregen (förra sommaren) var han helt clean och hade slutat allt förutom att röka. Inte ens alkohol drack han. Ingen aning om han fortfarande håller det, men jag i princip övertygad om att bandet (det var inte bara sångaren och Dregen som höll på) skurit ner på kokainet iaf.

Och jag är också så jävla trött på rock'n'roll livsstilsmyten. Kan folk inte bara lira musik? Alla musiker här tar kokain. Är så trött på den skiten.
Citera
2008-09-27, 21:56
Medlem
Motor_666s avatar
so what

Dreken var packad, uppenbarligen, i sydamerika. Då dyker det upp 37 inlägg om vilken looser och antirockstjärna han är. Om inte Dergen är en svensk rockstjärna vem är? Fettot i Ace of Nazis eller Abba? Kossan med faketatueringen på MTv eller Dennis "jag äter inte kjött" Lyxen? Dissa inte B.B nåt mer i den här tråden utan att berätta vem eller vilka som är dom riktigt stora svenska rock n roll monstren. Och snälla dra inte upp hans gamla band Hellacopters eller småsmurfarna i Millencolin....
Citera
2008-09-27, 23:08
Medlem
Utan droger hade inte alla klassiska rocksånger aldrig skapats ..

Fakta.

Sorry om det gör er lessna i ögat.
Citera
2008-09-27, 23:19
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ult
Utan droger hade inte alla klassiska rocksånger aldrig skapats ..

Fakta.

Sorry om det gör er lessna i ögat.

Och det vet du hur?
Citera
2008-09-27, 23:33
Medlem
BettyBoop80s avatar
Jag visste inte att BYB höll på med droger men sen är jag inte så insatt i gruppen heller. Fast jag har en av deras skivor och tycker att gruppen är bra. Men deras musik påverkas inte av att jag vet att Dregen uttalade sig positivt om droger för två år sen.

Någon skrev att de flesta är nyfikna på droger och har testat. Jag är inte nyfiken på droger alls, jag har aldrig provat och skulle aldrig göra det heller.
Däremot skiter jag i om andra vill hålla på med det. Droga hur mycket ni vill, men stå för det sen! Att det är vanligt inom musikbranschen vet de flesta och jag blev inte speciellt förvånad över detta avslöjande som Aftonbladet kom med två år efter att det var aktuellt. Jag tycker mest det är rätt fånigt att dra upp det till en stor grej. Mycket kan hända på två år så jag tycker ju att den videon är allt annat än intressant nu.
Citera
2008-09-27, 23:38
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Jag visste inte att BYB höll på med droger men sen är jag inte så insatt i gruppen heller. Fast jag har en av deras skivor och tycker att gruppen är bra. Men deras musik påverkas inte av att jag vet att Dregen uttalade sig positivt om droger för två år sen.

Någon skrev att de flesta är nyfikna på droger och har testat. Jag är inte nyfiken på droger alls, jag har aldrig provat och skulle aldrig göra det heller.
Däremot skiter jag i om andra vill hålla på med det. Droga hur mycket ni vill, men stå för det sen! Att det är vanligt inom musikbranschen vet de flesta och jag blev inte speciellt förvånad över detta avslöjande som Aftonbladet kom med två år efter att det var aktuellt. Jag tycker mest det är rätt fånigt att dra upp det till en stor grej. Mycket kan hända på två år så jag tycker ju att den videon är allt annat än intressant nu.

Grejen är att 16-åriga rockgitarrister ser upp till honom mer än sina gymnasielärare och tycker att han är skitball och vill vara som honom, och genom att säga idiotisk skit som det här har han ett moraliskt ansvar för om dessa nu skulle börja knarka. Han får knarka bäst han vill bara han inte skryter om det.
Citera
2008-09-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Och det vet du hur?

fakta är att många sånger som vi ser som klassiska, inom många genre har skapats i antingen kokain liner, berusat tillstånd (alkohol) eller i ett moln av typ hach eller så.
Citera
2008-09-27, 23:51
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
fakta är att många sånger som vi ser som klassiska, inom många genre har skapats i antingen kokain liner, berusat tillstånd (alkohol) eller i ett moln av typ hach eller så.

Vilka låtar då, och hur vet du att de inte skulle vara ännu bättre utan droger? Hur exakt vet du att det var just drogerna som hade en positiv effekt och tillät att dessa låtar skapades? Det är som att säga "Många av dessa rockstjärnor drack kaffe och rökte en cigg när de skrev låten, så utan kaffe och cigg går det inte att skriva bra låtar".
Citera
2008-09-28, 00:07
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Grejen är att 16-åriga rockgitarrister ser upp till honom mer än sina gymnasielärare och tycker att han är skitball och vill vara som honom, och genom att säga idiotisk skit som det här har han ett moraliskt ansvar för om dessa nu skulle börja knarka. Han får knarka bäst han vill bara han inte skryter om det.

Det är naturligtvis helt sant. Jag kan bara hålla med om det.
När det gäller filmen så var det nog inte tänkt att den skulle hamna på Youtube alls, så att han sa det till en journalist i Sydamerika utan tanke på följderna kanske inte är så konstigt. Dessutom var han ju med all sannolikhet ganska väck i kolan vid tillfället...

Jag håller med om att de som är förebilder ska tänka på hur de uttrycker sig. Jag tycker inte att Dregens film är okej. Jag tycker inte heller att det är okej av Aftonbladet att dra upp den nu. Men när de nu gör det så tycker jag att Dregen ska gå ut och förklara sig. För att undvika ämnet är bara otroligt fegt. Likadant om man försöker förklara bort saken.

Jag anser att "kändisarna" ska hålla tyst om t.ex. droger. Men när de blir påkomna så ska de stå för vad de har gjort! Tyvärr gör ju inte drogerna att de blir skärptare precis. Väldigt ofta hamnar de i en spiral med lögner som gör att de framstår som ännu dummare. Men ju mer de håller på ju mer syns de i media och ju mer får drogerna den synliga platsen.
Det är som allt skrivande om Pete Doherty som ju bara ger hans drogmissbruk mer plats. Och han är mycket i media och blir alltså en idol som ungdomarna ser upp till.

Sammanfattning: drick inte alkohol (1 1/2 glas vin...) och försök tänka och skriva bra inlägg på FB...det går åt skogen . Droger och alkohol är skit!! Kändisar bör hålla tyst med sitt missbruk och låta det de är kända för vara det de är kända för. Om de åker fast bör de stå för vad de gjort och be om ursäkt typ så att saken kan vara ur världen fort och man glömmer reklamen för drogerna.

Flummigt, jag vet...
Citera
2008-09-28, 00:11
Medlem
Tolvans avatar
Det var knappast något nytt, han gillar allt utan heroin.
Citera
2008-09-28, 09:00
Medlem
Citat:
Vilka låtar då, och hur vet du att de inte skulle vara ännu bättre utan droger? Hur exakt vet du att det var just drogerna som hade en positiv effekt och tillät att dessa låtar skapades? Det är som att säga "Många av dessa rockstjärnor drack kaffe och rökte en cigg när de skrev låten, så utan kaffe och cigg går det inte att skriva bra låtar".
'

Naturligtvis vet vi inte om de var bättre, Men merparten av Rolling stones låtar är skrivna under drogrus, merparten av rocken på 60 och 70 är skrivna under drogrus.

Det är ju fakta att ex band som the who, jimi hendrix, bob dylan, metallica, sex pistols, aerosmith, Guns n Roses mfl knarka utav bara...

Tusan, tom eric clapton knarka rätt rejält han säger ju själv det
(http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=15412830)

Frontmän och musiker har ju erkännt detta, så varför förneka?

O för den delen, Många kan inte skriva låtar utan kaffe, eller utan cigg. Jag för min del när jag jobbar i studion måste ha mängder med coka cola.

Sen har jag inte sagt de är bättre, lägg inte ord i min mun, och kolla vem som skrivit vad. Och om de låtarna hade varit bättre utan knarket, ja de får vi väl aldrig veta. Tyvärr är de mmånga större stjänor som fastnar i det, det är fakta.
Citera
2008-09-28, 09:27
Medlem
mr.pungs avatar
Hade det inte varit för droger hade vi förmodligen aldrig fått höra Pink Floyd, för att kommentera föregående talare.

Iallafall OnTopic: Det var väl ingen sensation direkt.. och jag tycker fan inte Dregen har någon jävla plikt att smöra upp svensk PK-media heller. Det angår väl fan inte dom.

Jag vill oxå poängtera hur jävla löjligt det är med alla jantesvennar som ska påpeka att Dregen inte alls är någon stjärna och att backyard babies är ett litet band. Jag är inget fan av bandet alls, men dom är ju rätt stora och har stora spelningar utomlands.. varför kan man inte som svensk glädjas åt det istället för att springa runt och vara avundsjuk åt höger och vänster för att man inte gör något med sitt sketna liv.

Det är samma sak som man kunde läsa i Robyn tråden förut.. Sverige har faktiskt lyckats skrapa fram en exceptionellt talangfylld popstjärna och det enda folk gör är att grina över hennes framgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in