2020-06-15, 12:15
Medlem
Från bloggen, oktober 2019:
Citat:
Innan Laura föddes såg jag inte klart. Jag såg inte misshandeln av mig för vad det var: det var våld och grovt våld där jag vid flera tillfällen blev medvetslös. Det var ett fruktansvärt och oacceptabelt beteende. Jag såg det inte så innan jag blev biologisk mamma. Jag såg det som en negativ egenskap som var en följd av dels mitt eget beteende samt min äkta makes sorgliga förflutna. Men allt förändrades under graviditeten. Men på förlossningen i samma ögonblick min dotter lades på mitt bröst och tog det för första gången förändrades exakt allt och även mitt seende. Där och då såg jag på min man och kände ingen kärlek till mannen som jag levt med i över fem år. Jag såg honom som han var. En människa som struntar i Lauras halvsyskon och inte ens försöker ha empati. Han är empatilös och känner varken ånger eller skuld. Om han har förmågan att känna kärlek på allvar?

En pappa som kan stänga av sina barn som på en strömbrytare och välja att varken träffa prata med eller om dom i flera år och skylla på mammorna till mina älskade bonusbarn samt Lauras syskon trots att mammorna inte på något sätt försöker motarbeta eller förhindra utan tvärtom gör allt för att deras barn ska få ett regelbundet umgänge.

Kan en sådan man ha förmågan att älska? Jag blev direkt efter att min dotter fötts övertygad om att svaret är nej . Min kärlek dog där och då . Jag såg klart vem han var. Och struntade i varför han blivit som han är för min dotters liv och trygghet och lycka är det enda verkligt viktiga.

Två av Lauras halvbröder och deras mamma fick precis som vi leva med skyddade personuppgifter på skyddat boende och det gjorde dom i nästan fem år .

Jag minns när han slog mig framför mitt barn första gången. Hon var bara några månader. Jag blev rasande och ringde 112 samt bad grannar om omedelbar hjälp. Han satt anhållen och jag och Laura åkte mitt i natten hem till hennes gudmor.
https://nouw.com/bellewinter/nytt-forhor-i-veckan-gallande-min-dotter-36516079

Det verkar inte ha kommit några fler blogginlägg efter detta, eller så förstår jag mig inte på bloggsidans layout. Har någon tillgång till Lexbase och kan se om exmaken har dömts för någonting sedan slutet av 2019?
Citera
2020-06-15, 12:22
Medlem
TheJackets avatar
Så många liv som den här trasiga människan förstört genom att lura i vilsna småtjejer att mental ohälsa, psykofarmaka och självskadebeteende är tufft....
Det är inte utan att man riktigt njuter av att hon är så jävla misslyckad och trasig
Citera
2020-07-02, 05:28
Avslutad
Jag tror faktiskt inte att hon har borderline. Hon saknar en desperation som nästan alltid hittas hos den typen av personligheter. Berny är inte rädd för att göra slut i förhållanden eller att vara ensam eller att manipulera sig bort från en relation, och det desperata är en pulserande egenskap som går genom alla genuina borderliners liv; som B saknar.

Berny är knäpp på andra sätt. Bernys största grej är att spela sjukare än vad hon är (och vara egoist), vilket kanske gör henne jävligt sjuk.

Dock kommer hon få betala dyrt för sitt osunda leverne och jag blir förvånad om hon hinner se dottern bli tonåring.
Senast redigerad av GenesisP 2020-07-02 kl. 05:36.
Citera
2020-07-02, 05:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Så många liv som den här trasiga människan förstört genom att lura i vilsna småtjejer att mental ohälsa, psykofarmaka och självskadebeteende är tufft....
Det är inte utan att man riktigt njuter av att hon är så jävla misslyckad och trasig

Du kan nog vara lugn av att hennes liv blir bara keso i slutändan! Jordgubbsdrömmar till trots.
Det är för övrigt en av trådens mer legendariska BP-påhitt.
Citera
2020-07-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tror faktiskt inte att hon har borderline. Hon saknar en desperation som nästan alltid hittas hos den typen av personligheter. Berny är inte rädd för att göra slut i förhållanden eller att vara ensam eller att manipulera sig bort från en relation, och det desperata är en pulserande egenskap som går genom alla genuina borderliners liv; som B saknar.

Berny är knäpp på andra sätt. Bernys största grej är att spela sjukare än vad hon är (och vara egoist), vilket kanske gör henne jävligt sjuk.

Dock kommer hon få betala dyrt för sitt osunda leverne och jag blir förvånad om hon hinner se dottern bli tonåring.

Jag känner inte henne, men när det verkligen gäller verkar hon faktiskt ha huvudet fastskruvat rätt och ha sunda värderingar. Det är alldeles för få kvinnor som bryter sig lös från våldsamma, destruktiva förhållanden för sina barns skull. Det är alldeles för få kvinnor som kan, vågar och vet hur man gör för att be samhället om hjälp när det verkligen gäller. Jag tror att hon är och kommer att förbli en bra mamma, därför att hon kommer att prioritera att vara det framför allt annat.
Citera
2020-07-06, 04:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Ännu en helt underbar man har kommit in i Bs liv. Jag ger det 2 månader, sedan kommer historierna om hur han utnyttjade och misshandlade henne och att hon minnsan trivs bäst som en fri kvinna.
Jag var fem år off, men visst fan hände det.
Citera
2020-09-20, 14:03
Medlem
Klossmongos avatar
Vad är det egentligen för fel på Berny? Hon måste väl ha någon form av personlighetsstörning?
Jag tycker hon passar mest in på Histrionisk personlighetsstörning.

"Personen har problem med omgivningen för att vederbörande är överteatralisk, sexuellt utmanande och överdrivet mån om att tilldra sig andras uppmärksamhet. Två slanguttryck för störningen, eller drag av den, är drama queen och attention whore."

Men vad har hon egentligen fått för diagnos av vården?
Bodde hon inte i en lss-lägenhet under en period? Jag tror det var under Janne perioden. Han som lever i ett öppet förhållande och höll på att spela in en film som heter "Hon skär sig"
Jag minns att hans fru lade ut en videosnutt på dottern på facebook där dottern gick runt iförd endast trosor i trädgården trots att hon fått bröst. Så mamman och maken kändes väldigt gränslösa. Ja Berny dras väl ofta till gränslösa speciella personer. Oj vad jag svävade iväg. Undrar mest vilken diagnos Berny egentligen har på papper?
Citera
2020-09-21, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Förvånansvärt tyst från Berny länge nu. Och Andreas verkar ha flyttat ihop med någon ny i Trelleborg.
Redan? Samma som med exet. Han verkar träffa kvinnor på löpande band och förmodligen då typen som inte ser så bra ut så de är desperata och går med på en ihopflytt direkt. Vanligtvis känner man varann i flera år innan man flyttar ihop, denne killen hoppar från tjej till tjej som en luffare. Så beter man sig inte om man är en normalt fungerande person, något är fel med honom, det syns ju t.o.m. på honom. Men så är det ju; sjuka människor dras till varann i hopp om förståelse.
Citera
2020-10-09, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Från bloggen, oktober 2019:

https://nouw.com/bellewinter/nytt-forhor-i-veckan-gallande-min-dotter-36516079

Det verkar inte ha kommit några fler blogginlägg efter detta, eller så förstår jag mig inte på bloggsidans layout. Har någon tillgång till Lexbase och kan se om exmaken har dömts för någonting sedan slutet av 2019?

Ingenting på hennes ex.
Antar att det finns flera ”sanningar” som vanligt när det gäller deras relation.
Citera
2020-10-09, 10:36
Medlem
moralhoras avatar
Berny borde bli en skribent på GARDET.
Citera
2020-10-10, 11:29
Medlem
Bönan berättar med en wall of text om sina skönhetsrutiner m.m
Numera är hon visst personlig coach och bröllopsfixare! Vad kommer härnäst?

https://mominatebellewinter.com/author/bellewintercdbe690040/
Citera
2020-10-11, 09:45
Medlem
shinzous avatar
Ahahahahaha coach och bröllopsfixare... döööööör haha bönan slutar aldrig att leverera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in