2013-11-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
För att Berny har varit igenom så mycket tunga tråkigheter. Hon behöver inte mer nu. Det är att slå på en liggande och något man bara inte borde göra. Förstår du?

Nej, inte alls.

Känner du E? Om inte, hur kan du då veta att hon inte har något hemskt i bagaget? Jag menar, med tanke på hur hon lever sitt liv så skulle inte jag bli alltför förvånad.
Citera
2013-11-04, 13:01
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
För att Berny har varit igenom så mycket tunga tråkigheter. Hon behöver inte mer nu. Det är att slå på en liggande och något man bara inte borde göra. Förstår du?

Aha det låter ju logiskt, så Berny som skadat massor människor har någon form av immunitet mot skitsnack, medans Emma som inte har gjort en jävel illa ( Så vitt jag vet ) ska man få sparka på.
Nej jag tycker att man får sparka på alla lika mycket, Berny ska man fan sparka på lika mycket som Emma.
Citera
2013-11-04, 13:13
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:

Bara för att man varit med om "tunga tråkigheter" så ger det en inte frikort till att bete sig hur som helst för det. Nej hon behöver inte mer tråkigheter över sig men vissa jobbia grejer har hon försatt sig själv i, missbruket te.x.

Nej man ger sig inte på den som redan ligger ner men vad är det som säger att det är okey att ge sig på någon som står upp eller ge sig på någon överhuvudtaget??

Och vad vet du om vad Emma gått igenom i sitt liv? Hon kanske inte varit med saker som Berny varit med om men är det något vi lärt oss av Berny så är det att man kan inte hålla på och mäta och jämföra olika personers smärta och lidande, att man lider överhuvudtaget är tillräckligt och allas lidande räknas.

Sen kan jag inte säga det här tillräckligt många gånger uppenbarligen men DE ALLRA FLESTA SOM SKRIVER I DEN HÄR TRÅDEN KOMMER MED KONSTRUKTIV KRITIK. Det är inte bara skitsnack och smutskastning så som du vill påskina.

Jag tycker varken bu eller bä om Emma och jag har ingen anledning att försvara henne men jag försvarar mina principer. Du verkar ju vara utan både sans och moral så som du resonerar
Citera
2013-11-04, 13:21
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Bara för att man varit med om "tunga tråkigheter" så ger det en inte frikort till att bete sig hur som helst för det. Nej hon behöver inte mer tråkigheter över sig men vissa jobbia grejer har hon försatt sig själv i, missbruket te.x.

Nej man ger sig inte på den som redan ligger ner men vad är det som säger att det är okey att ge sig på någon som står upp eller ge sig på någon överhuvudtaget??

Och vad vet du om vad Emma gått igenom i sitt liv? Hon kanske inte varit med saker som Berny varit med om men är det något vi lärt oss av Berny så är det att man kan inte hålla på och mäta och jämföra olika personers smärta och lidande, att man lider överhuvudtaget är tillräckligt och allas lidande räknas.

Sen kan jag inte säga det här tillräckligt många gånger uppenbarligen men DE ALLRA FLESTA SOM SKRIVER I DEN HÄR TRÅDEN KOMMER MED KONSTRUKTIV KRITIK. Det är inte bara skitsnack och smutskastning så som du vill påskina.

Jag tycker varken bu eller bä om Emma och jag har ingen anledning att försvara henne men jag försvarar mina principer. Du verkar ju vara utan både sans och moral så som du resonerar

WORD!

Vill bara tillägga att de flesta som skriver i tråden har varit med om psykisk ohälsa och har i många fall tagit tag i sina liv, medans Berny väljer att sumpa chans efter chans.
Citera
2013-11-04, 13:58
Medlem
Jag håller med både Gafflen och DenOsynlige, LitenGulligPonny, AAAAAARRRRRGGGGHHH, WilliamHaines, och övriga som skrivit i tråden på sistone.

Som det sagts tidigare, Berny är inte fri från ansvar för allt hon gjort, gör, säger etc, bara för att hon gömmer sig bakom (påhittade) diagnoser. Berny är dessutom en offentlig person och har själv valt att blotta sig in i minsta detalj på nätet, och då blir det kommentarer, uppmärksamhet, skvaller m.m precis som för andra kändisar/offentliga personer.

Pajaspungen har från första början inte tillfört nåt i tråden här, skönt dock att hon tydligen slutat med sitt eviga "jag ska fråga professorn"...
Dock hade det varit intressant att verkligen veta vad "professorn" tycker om Pajsarpungs uppenbara dubbelmoral, och knasiga resonemang för att rättfärdiga sig själv... om nu "professorn" ens existerar....
Men hursomhelst, för egen del ser jag ingen anledning att ens försöka diskutera med henne. Alla gör ju naturligtvis som de vill, men det enklaste är väl att bara strunta i att bemöta hennes inlägg? Man kommer ju ändå ingen vart.
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-11-04 kl. 14:19. Anledning: glömde tillfoga sak....
Citera
2013-11-04, 14:53
Medlem
Är det alltför offtopic att diskutera Amelia här? Jag ser det som så att hon är Bernys ex likväl som Jonas och Emma också är Bernys ex och därför hör till Bernys liv. Även om det var längesen Berny och Amelia var ihop. Men om Amelia inte passar in här så ska jag inte ta upp henne fler ggr.

I alla fall hittade jag denna annons på blocket från Amelia:

"A***ia 28 söker lägenhet omgående
a****a l****i. 31 okt 21:42.
Pris -
Typ Lägenheter
Plats Östra Göteborg
Min antal rum: 1
Jag heter A***ia L****i och jag är 28 år gammal,
jag söker bostad att hyra omgående och vill hyra något så
länge som möjligt. Jag har fast inkomst och är
lugn och stabil. Jag kan hyra vart
som helst i göteborg. jag är speciall utbildad undersköterska inom psykiari, barn och ungdomssjukvård samt demens sjukdomar men är sjukskriven just nu., Jag är väldigt
pålitlig och det är viktigt för mig med ett hem

och jag skulle aldrig missköta en lägenhet, tyvärr
är delat boende inget jag kan klara av då jag
behöver mitt privatliv, men jag har inga problem
med att hyra lägenhet i hus eller så. hör gärna
av dig mvh amelia"

Det fetstilta, (av mig fet-markerat) alltså herregud.... Säger bara det.
Hon illustrerar annonsen med ett foto på sig själv där man tydligt ser skärsåren på hennes armar.
"Special utbildad inom psykiatri", jo visst....
Seriöst intryck med stavfelen i annonsen också.
Citera
2013-11-04, 15:10
Avslutad

Länk?

Och lönt att annonsera på Blocket, där är det bättre att svara på bostadsannonser, inte lägga ut själv. Nästan ingen som har boende att hyra ut läser den sortens annonser, utan förväntar sig att folk som behöver bostad kontaktar uthyrare.
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-04 kl. 15:13.
Citera
2013-11-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Länk?

Och lönt att annonsera på Blocket, där är det bättre att svara på bostadsannonser, inte lägga ut själv. Nästan ingen som har boende att hyra ut läser den sortens annonser, utan förväntar sig att folk som behöver bostad kontaktar uthyrare.

http://blocket.se/goteborg/Amelia_28_soker_lagenhet_omgaende_50360226.htm?ca= 15&w=1
Citera
2013-11-04, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
http://blocket.se/goteborg/Amelia_28_soker_lagenhet_omgaende_50360226.htm?ca= 15&w=1

Amelia Och Särskrivningarna.

Det kanske bara är jag, men jag tycker att Amelia alltid letar bostad.
Citera
2013-11-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Amelia Och Särskrivningarna.

Det kanske bara är jag, men jag tycker att Amelia alltid letar bostad.

Nä, det är inte bara du... he, he.
Här finns nog förklaringen till hennes senaste bostadskris.

http://ameliawrappedinplastic.blogspot.se/2013/11/misslyckande.html?m=1
Citera
2013-11-04, 20:02
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Nä, det är inte bara du... he, he.
Här finns nog förklaringen till hennes senaste bostadskris.

http://ameliawrappedinplastic.blogspot.se/2013/11/misslyckande.html?m=1

Av egen erfarenhet med Polisen så vet jag att dom inte skulle skita i en anmälan när det handlar om en gruppvåldtäkt.
Utan det rör sig om en dålig ursäkt till en lögn som sprack, duktig A ;*

EDIT: Såg att A skriver på sin självbiografi, blir lite orolig att hon blir nästa Berny.
Senast redigerad av Gafflen 2013-11-04 kl. 20:55.
Citera
2013-11-04, 21:47
Medlem
Btw, om någon trodde att hon gett upp Opus Dei-snacket så ar hon skrivit på instagram att hon inte fixade att se Silent Hill trots att hon brukar gilla "sektiga" skräckfilmer... No shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in