2013-08-26, 02:03
Medlem
Kardnialvokals avatar
Nä men vänta nu här. Skulle Emma OCKSÅ få ep-anfall efter alla gånger Berny skrivit att hon själv fått det?! Medelsvesson får inte ep-anfall rakt upp och ner så något är helt klart skumt. Antingen ljuger hon av gud vet anledningen eller så är det drogutlöst. Tramadol är en relativt vanlig drog bland ungdomar i Malmö som vill "krydda till det" men det orsakar också lätt krampattacker. Även centralstimulerande i höga doser kan ge den effekten. Kanske kan vara en förklaring.

För övrigt skrattade jag för mig själv när jag läste att Berny skulle gått ner i vikt. Hon har bara hittat en mer fördelaktig vinkel när hon fotar sig själv. Dessutom nämnde hon inte viktnedgång förrän folk här började spekulera i det. På senaste bilden i bloggen ser hon ut som vanligt igen.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-08-26 kl. 02:07.
Citera
2013-08-26, 09:15
Medlem
Automagiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
Oavsett situation så tror jag ALLA här inne helst undviker att tala om de riktigt dåliga valen vi har gjort. Med detta sagt, så offentlig som hon har varit så måste hon ju fatta att hon kritiseras och är "under lupp". Vi som följt henne och sett alla misstag gång på gång och all den jävla skiten har tappat hoppet om henne, det är inte konstigt, en människa kan inte få obegränsat antal chanser - vissa krav måste ställas och hur sjukt det här en låter så känns det som om Berny behöver oss till viss del. Jag tror hon behöver synas för att det är egentligen bara vi troll, i hela världen, som VERKLIGEN ställer krav på henne och jag tror att det till viss del kan vara bra för henne. Om ni förstår min poäng.

Det är när vi i tråden blivit som hårdast och ställt krav (som det här med hundvakt) man har sett skillnad på hennes beteende och det känns som om det bara inte kan vara en slump.

tyvärr tror jag bara att det ger henne ytterligare stoff till ännu mer "briljanta" lögner.
något som gör att hon måste hyckla lite till.
Citera
2013-08-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Automagiskt
tyvärr tror jag bara att det ger henne ytterligare stoff till ännu mer "briljanta" lögner.
något som gör att hon måste hyckla lite till.

Det är väldigt troligt att det är så men oavsett så sår vi ändå ett frö i hennes hjärna. Jag hoppas det utvecklas från briljanta lögner till en insikt om att "shit, jag borde göra det här" men historiken tyder på att jag har fel och bara är jävligt naiv, jag vet.

Utmärkt exempel är det här med promenaderna. Jag kommenterade på hennes blogg om "hur gör ni med hundarna" någon gång när hon nämnde att dom skulle gå och lägga sig vid nio, jag skrev något om att om min hund skulle få sista promenaden vid nio skulle jag behöva gå upp vid sex som senast vilket var något jag var väldigt tveksam till att de gjorde, hon publicerade den kommentaren men besvarade den aldrig men genast började det nämnas hundpromenader mer i bloggen - som nu avtagit igen. Men vi får väl hoppas Emma tar hundarna om B går och lägger sig och läser redan vid 20.

Och Emmas ep-anfall. Jag förstår inte varför hon skulle ljuga om det men då tänker jag direkt att det förmodligen är drogrelaterat. Minns jag fel om jag tror B har lyrica utskrivet? Det är en medicin som verkar både smärtstillande, mot ångest och mot ep men om den överdoseras eller ges till någon som inte är van (typ samma sak men ni fattar) så kan också den framkalla ep-anfall. Lyrica är numera narkotikaklassat pga att den ger berusande effekt - jag käkar den själv (utskrivet och enligt ordination såklart ) så det kan jag personligen intyga.
Citera
2013-08-26, 12:05
Avslutad
Citat:
Lyrica är numera narkotikaklassat pga att den ger berusande effekt - jag käkar den själv (utskrivet och enligt ordination såklart ) så det kan jag personligen intyga.
Källa på att Lyrica skulle vara narkotikaklassat, tack.
Citera
2013-08-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas

Äter också lyrica och den är INTE narkotikaklassad utan det har bara varit prat om det men mig veterligen har det inte skett än.
OT men var tvungen.
Citera
2013-08-26, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Äter också lyrica och den är INTE narkotikaklassad utan det har bara varit prat om det men mig veterligen har det inte skett än.
OT men var tvungen.
Tänkte väl.
Citera
2013-08-26, 14:07
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Jag kommenterade på hennes blogg om "hur gör ni med hundarna" någon gång när hon nämnde att dom skulle gå och lägga sig vid nio, jag skrev något om att om min hund skulle få sista promenaden vid nio skulle jag behöva gå upp vid sex som senast vilket var något jag var väldigt tveksam till att de gjorde, hon publicerade den kommentaren men besvarade den aldrig men genast började det nämnas hundpromenader mer i bloggen - som nu avtagit igen.

Exakt, så jävla tydligt att allting hon skriver i bloggen är planerat och uttänkt att tjäna ett visst syfte. Hundpromenaderna är ett perfekt exempel på det. Så fort någon ifrågasätter hennes hantering av Theus så går hon plötsligt flera "hundpromenader" (vad betyder det ens, en kiss vid äckel-kanalen?) om dagen samt åker på "sunda utflykter" och andra bisarra truismer hon spottar ur sig. Samma sak med hennes "plötsliga" och "drastiska" viktnedgång som hon inte nämner förrän folk börjat spekulera om det i tråden. Ju mer folk spekulerar i hennes hälsotillstånd, ju sjukare blir hon i bloggen. Det mest komiska av allt var när hon skrev att hon "vågade be om hjälp för första gången på flera år" som om hon är en duktig, självständig kvinna som löser sina egna problem. Som att de åren hon levt hemma hos Bengt och på HVB-hemmet, (ej inräknat hur hon levt, leechat och bestulit folk under tiden hon var hemlös) men det var inte "hjälp" hon fick då? Gah.
Citera
2013-08-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Exakt, så jävla tydligt att allting hon skriver i bloggen är planerat och uttänkt att tjäna ett visst syfte. Hundpromenaderna är ett perfekt exempel på det. Så fort någon ifrågasätter hennes hantering av Theus så går hon plötsligt flera "hundpromenader" (vad betyder det ens, en kiss vid äckel-kanalen?) om dagen samt åker på "sunda utflykter" och andra bisarra truismer hon spottar ur sig. Samma sak med hennes "plötsliga" och "drastiska" viktnedgång som hon inte nämner förrän folk börjat spekulera om det i tråden. Ju mer folk spekulerar i hennes hälsotillstånd, ju sjukare blir hon i bloggen. Det mest komiska av allt var när hon skrev att hon "vågade be om hjälp för första gången på flera år" som om hon är en duktig, självständig kvinna som löser sina egna problem. Som att de åren hon levt hemma hos Bengt och på HVB-hemmet, (ej inräknat hur hon levt, leechat och bestulit folk under tiden hon var hemlös) men det var inte "hjälp" hon fick då? Gah.

I Bjärndöds värld så är ju det faktiskt inte "hjälp" utan bara sånt som hon "ska ha", "har rätt till" och "förtjänar". Berny förtjänar och förtjänar och förtjänar j***ligt mkt enligt henne själv, den s***ans blodigeln. Blir så less på henne....
Citera
2013-08-26, 15:08
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Nä men vänta nu här. Skulle Emma OCKSÅ få ep-anfall efter alla gånger Berny skrivit att hon själv fått det?! Medelsvesson får inte ep-anfall rakt upp och ner så något är helt klart skumt. Antingen ljuger hon av gud vet anledningen eller så är det drogutlöst. Tramadol är en relativt vanlig drog bland ungdomar i Malmö som vill "krydda till det" men det orsakar också lätt krampattacker. Även centralstimulerande i höga doser kan ge den effekten. Kanske kan vara en förklaring.

För övrigt skrattade jag för mig själv när jag läste att Berny skulle gått ner i vikt. Hon har bara hittat en mer fördelaktig vinkel när hon fotar sig själv. Dessutom nämnde hon inte viktnedgång förrän folk här började spekulera i det. På senaste bilden i bloggen ser hon ut som vanligt igen.

Kan Emma ha ätstörningar? Jag själv, och även en annan vän, som ung fick ep-anfall av just den anledningen (saltbalansen ur balans, tror jag var den exakta förklaringen). Men å andra sidan låter väl Tramadol som ett säkrare kort.
Citera
2013-08-26, 15:32
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Kan Emma ha ätstörningar?

Jag tror faktiskt inte det men vem vet, hon kanske får nu efter att idén kläckts här
Citera
2013-08-26, 15:42
Medlem
sinfons avatar
Eller så behövde hon lite uppmärksamhet från Berny (som ju länge mått så dåligt att hon "stängt ute Emma" som hon sa) och när det inte funkade med de fruktansvärda smärtorna som hon skrev om tidigare (vad hände där?) så fejkade hon några skakningar med tillhörande drama. Ja, jag vet hur sjukt det låter, men jag har träffat så många sådana här tjejer att det inte skulle förvåna mig det minsta. Om inte annat har hon nog lärt sig en del av Queen B vid det här laget.
Citera
2013-08-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas

Erkänner mig överbevisad, http://dinamediciner.se/nyheter/inget-beslut-taget-om-lyrica Hursom, jag tycker den borde vara det men det är helt OT.
Senast redigerad av Jomika 2013-08-26 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in