Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Det vore förjävligt om det är så. Jag har själv AS och skäms nästan över alla förmåner jag får med tandvård, bidrag mm.
Men hur gör hon får att få diagnoserna, om hon nu "lurat" till sig dem?
Men hur gör hon får att få diagnoserna, om hon nu "lurat" till sig dem?
Jag tror hon gör som en hel del andra av hennes "typ", hon sätter självdiagnoser på sig. Hon mår dåligt och kanske t ex känner sig kluven (som alla gör ibland) och vet att hon hört talas om "Schizofreni", hon lusläser då allt på nätet om den diagnosen och inbillar sig verkligen att de stämmer in till 100% på henne och kör järnet för att övertyga läkarna om det. Sedan kanske hon hör talas om Aspbergers och t ex får nys om att de ofta är rätt smarta och då känns det väl som en förträfflig diagnos att ha, varpå nästa projekt blir att läsa in sig på det osv....
Nu har hon tagit bort bloggarna, men av det kopierade därifrån ser man ju att inte fan är det en schizofren person som skriver, hon är alldeles för klar och medveten för det. Sedan stämmer det inte heller med hennes ältande där hon rakt ut skriver: "Jag är svårt psykiskt sjuk". För en sådan svårt sjuk person är ju så gott som alltid obenägen att kallas sig sjuk, det ingår i sjukdomen att man ser sig som frisk!!!
Jag tror att borderline är hennes rätta diagnos. Hon har ångest och är säkert ganska oförmögen att jobba och göra något "vettigt" av sitt liv, rätt bekvämt att bli försörjd skulle jag tro = alla diagnoser ger henne en helvetisk sjukdomsvinst. Att "bara" ha borderline innebär som regel att du måste bli vuxen och ta ansvar. Det är Berny för lat för. Hon vill fortsätta bli ompysslad av doktorerna och fnula med sina böcker. Då det inte är Harry Potter hon skriver är det naturligtvis mycket bekvämt att skattebetalarna står för notan när hon går runt och "inte har så många måsten" som hon själv uttrycker det.