• 1
  • 2
2001-07-27, 16:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Lura Ir-dektektorer?

Ayla

Om du tvivlar så kan du ju braka in i en villa som är full av Pryttlar
och packa på dig prylar för att du inte har hört det tysta larmet,
så sitter vi andra och lyssnar på polisradion när dom hämtar dig.

Kom ihåg att nämna detta forum som idegivare till ditt tilltag så får du säkert förmildrande omständigheter i domen.

PS skriv hit så kommer vi och tittar på rättegången vi tar med bira och popcorn ;o)
2001-07-27, 19:23
Medlem
Lura Ir-dektektorer?

Så klart att man bli upptäckt om man bara klampar in i husfan! Det är en självklarhet och jag har aldrig syftat på att bara springa rakt in i en villa. Du ger mig en känsla av att ett hus med larm från securitas är 100% säkert. Jag tror även att du inser att så ser inte verkligheten ut. Någon annan som förstår mig bättre? PS. jag har också en polisscanner - wooooow.....
2001-08-01, 20:05
Medlem
Lura Ir-dektektorer?

Jodå, vi förstår nog vad du menar.
Och visst, är du snabb som fan så kommer du kanske undan. Men trenden är att fler och fler tas på bar gärning. Förut så åkte man mest fast om man lämnade spår efter sig eller hittades under eftersök.
Men idag är vi så snabbt på plats att det har blivit vanligare att vi tar dom med fingrarna i kakburken. :)

2001-08-02, 00:26
Medlem
Lura Ir-dektektorer?

Det stämmer säkert.
2001-08-02, 08:33
Medlem
Lura Ir-dektektorer?

När ni läser i tidningen att "polis grep inbrottstjuv" så är det i säkert åtta fall av tio väktare som gripit tjuven. Polisen har inget folk över till att åka på inbrottslarm när man har så många rulltårtor att ta hand om. Det finns utmärkta poliser men det genomsnittliga exemplaret är en lätt överviktig, lat man som närmar sig pensionen i raketfart och inte alls har för avsikt att leka "Bullit".
2001-08-19, 20:03
Medlem
Lura Ir-dektektorer?

Håller jag ju inte med om direkt men jag tror jag vet vad du menar.
Polisen åker nog inte på NÅT inbrottslarm.
Kan inte komma ihåg att jag ens hört talas om det...?
När ett larm går så går det till Securitas larmcentral, sen dirigeras en väktare med hund till platsen.

För bara nån dag sen så hade vi en liten incident här på mitt objekt. Kallade på larmryck och gruppledare och första väktaren var här på ca 30-40 sekunder (ja, han var i krokarna) efter 2 minuter hade jag 4 bilar med väktare och hundförare som backade upp mig. DET är trygghet! Ivf för mig som väktare. :)

• 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in