Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
vars kom vapen in i bilder
nu antar jag att killen är över 18 vilket är åldersgränsen & det ÄR ett krav för att behålla körkortet som jag fattat det. åtminstone är det något mina vänner & bekanta har varit tvungna att göra. kom inte ihåg hur ofta dom pissade men det var endel i början sen minskade det, var då inte billigt iallafall ...
Japp det är det tydligen. Blev själv av med det med ganska lång spärrtid och när den går bort måste jag visa på negativa prover och bra levervärden sa de...
Vapen kom bara in som exempel. Vet av egen erfarenhet att man får lämna lite levervärden och prover samt gå igenom föreslagen behandling etc och efter det samtal med polisen om vad man tänkt, hur det går etc.
Citat:
Ursprungligen postat av Lassebajskasse
Det känns lite som att ni svävar rätt långt bort från frågan.
Jag undrar om man behöver pissa IGEN när man blir kallad av pliten för 2x ringa som hände för några månader sedan? Alltså, dom har ringt och sagt att dom har hittat skit i blodet, och vill att denne ska komma på förhör. Kommer personen i fråga vara tvungen att pissa samtidigt som förhöret?
MVH
Med högsta sanolikhet nej. Jag fick en sån lapp då jag åkte dit förra året men sket i att gå dit eller höra av mig i övrigt och då fick jag en lapp från åklagaren där jag kunde erkänna eller bestrida ett bötesbelopp samt 500:- till brottsoffermyndigheten. Är det en mindre mängd är det inte så värst intressant för polisen att ha in dig och ta ytterligare prover etc.
Må väl
GaiN