2008-09-26, 11:44
Medlem
Det ligger till så här att min stationära dator har helt enkelt fuckat ur. helt plösligt när datorn var på och jag tror att VLC, Utorrent, MSN m.m var igång, men iallafall så dör datorn bara. när den nu har dött så går den inte starta, det blir så att den försöker starta av sig själv hela tiden, men efter ca 2sek så dör den och så fortsätter den så tills man stänger av strömmen och så fort man sätter på strömmen igen så börjar det igen.
jag är inget snille på datorer men jag håller iaf på att bli galen på dator helvetet.

Vore fint om någon har haft samma problem och kan hjälpa mig eller bara kan hjälpa mig ändå. jag har tyvärr inte mkt mer info att ge men tack på förhand, Peace
Citera
2008-09-26, 11:51
Medlem
w580is avatar
testa starta datorn i felsäkert läge genom att nöta in F8 vid uppstarten, välj "felsäkert läge med nätverk"

när du har kommit in i felsäkert läge postar du en hijackthis logg här

ladda ner och starta hijackthis, välj "do a system scan and save a logg file" efter några sekunder kommer det upp text, kopiera och posta här.

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg
Citera
2008-09-26, 11:55
Medlem
jag kanske skrev lite lulligt, vaknade precis, men datorn startar inte alls, utan tänk dej att du sätter på datorn men att 2sek efter så dör den, det är typ bara fläckten osv som nästan hinner starta sen dör allt, sen fortsätter det så
Citera
2008-09-26, 11:56
Medlem
w580is avatar
kan du komma in i bios?
Citera
2008-09-26, 12:04
Medlem
jag kommer inte in i någonting, det är det stora problemet, troligtvis är det väl något som har gått sönder, hårdvara. Men efter som att jag inte har så bra koll så har vi ett stort probelm
tänk dej att du hör fläkten gå igång men dör precis efter, sen så har jag dioder som lyser från datorn, de hinner också starta men slocknar också precis efter de startat
Citera
2008-09-26, 18:15
Medlem
Testa att rycka ur strömkablar till olika delar. Ta bort hårddisken och se om det blir någon skillnad. Blir det inte det så ta bort RAM osv.. testa dig fram.
Citera
2008-09-28, 15:22
Medlem
okej tack, jag får väl testa mig fram lite på så vis. dock så har jag noll kunskap i sånt men får väl som sagt testa.
tack iaf
Citera
2008-09-28, 17:32
Medlem
Så nu har jag testat en del grejer. började med att koppla ur hdd, sen så tog jag bort grafikkortet men det var enbart för att kunna rena det lite (var sjukt dammigt).

Det hjälpte ingentingen något av det. Så jag tog bort batteriet från moderkortet. och nu så startar datorn upp men jag får ingen koppling mellan skärmen och datorn. Nu så uppför sig datorn mycket underligt, den är konstig att stänga av osv. Men problemet fortfarande är att jag inte kommer in i bios eller boot. Jag kommer helt enkelt ingenstans.

Frågan jag har nu är om det är lugnt om man tar bort batteriet eller om det gör något? Jag tog alltså bort det gamla och bytte batteriet till ett likadant fast från en miniräknare. Är jag helt fel ute?
Senast redigerad av schelin 2008-09-28 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in