• 1
  • 2
2008-09-25, 21:35
Medlem
alpha-betas avatar
Vilken är den roligaste incidenten ni har varit med om med en a-lagare?

Jag var med om en ganska rolig händelse i måndags. St Görans sjukhus hade en piano som de skulle skänka bort, annonsen har stått i väggen i evigheter och ingen verkade nappa. Detta tills i måndags vill säga. Det brukar sitta ett gäng A-lagare som super utanför st Görans. En av dessa hade sett annonsen så i måndags trampade han in för att hämta pianot. Han lyckades spela så pass nykter och hade så pass rena kläder att sjukhuspersonalen inte trodde att han var en alkis och bar ut pianot till entren där han väntade. Han sa han väntade på transport. När personalen försvann kom hans a-lagarpolare in och tillsammans släpade de pianon till gården. Där satte de sig och och spelade för de som skulle till sjukhuset. Tandlösa, hemlösa, smutsiga alkisar som spelar för alla stackare som kommer till sjukhuset det är fanimej lyteskomik när den är som bäst
Citera
2008-09-25, 21:43
Bannlyst
Brukar för det mesta hålla mig undan från dom, när man kommer till dom och frågar ngn fredlig fråga som "Ursäkta mig, det är en jävla kö in i butiken, har du en cigarett eller två jag kan köpa?" Så står det naturligtvis en äcklig a-lagarkärring och skrattar och utbrister "Jag visste det" Man vill bara ställa sig och skrika:
"JAG BETALAR FÖR ERA JÄVLA SOCIALBIDRAG OCH ERAN BÄNK, SÅ HÅLL KÄFT"
Detta går naturligtvis inte då dom antagligen kommer börja tro sig och vilja såss eller utbrista i gråt. Det är bara att svälja sin stolthet och sakta gå därifrån.

Man kan undra varför dom alltid ska vara så jävla käftiga.
Citera
2008-09-25, 21:46
Medlem
Melecheshs avatar
Varför i hela hoppandes helvete skulle du vilja köpa cigaretter av uteliggare?
Förövrigt skön historia TS
Citera
2008-09-25, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melechesh
Varför i hela hoppandes helvete skulle du vilja köpa cigaretter av uteliggare?
Förövrigt skön historia TS
För att det var lång kö i butiken, jag hade bråttom, dom har alltid cigaretter.
Citera
2008-09-25, 22:00
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Han sa han väntade på transport. När personalen försvann kom hans a-lagarpolare in och tillsammans släpade de pianon till gården.

Sånt här får mig att tycka om dessa A-lagare, de har alltid en massa roliga idéer.
Citera
2008-09-25, 22:06
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI
Sånt här får mig att tycka om dessa A-lagare, de har alltid en massa roliga idéer.

Hmm, det ligger något i det. Det finns såna där bittra lasse-kongo-alkisar som hostar ut sina lungor och skriker en massa obskyra saker med en sönderökt whiskystämma när man går förbi dem. Men sen finns det såna som pianoalkisarna som jävlas med samhället på sitt eget besynnerliga sätt som kan te sig ganska underhållande.
Citera
2008-09-25, 22:13
Medlem
Sorkus avatar
Humor -> Roliga historier

/mod
Citera
2008-09-26, 08:45
Medlem
gubbslemmets avatar
Var på försäljningsturne i Växjö. Gick helt fredligt gatan fram i vårvärmen med finaste portföljen och kostymen. Rätt som det är hör man 2 rossliga röster håna mig, kalla mig jävla knegare, finlirare, snobb o allsköns andra trevliga tillmälen. Jag stannade till och började snacka med dem. Förklarade att jag betalade spriten de dricker, bänken de sitter på, det eventuella boende de har samt deras eventuella mat. Gjorde mig inte direkt populär hos dessa gossar kan jag säja. Det de inte visste är att jag en tid arbetat med vård av personer med alkoholberoende, och har numera en annan syn på skiten är man hade innan det jobbet. De fortsatte håna mig för att jag arbetar osv, varpå jag öppnade portföljen och gav dem en falska päronkonjak jag fått av en kund. De bytte inställning JÄVLIGT snabbt (förvånande?) och helt plötsligt var jag deras allra bästa vän. Läskig sjukdom det där.
Citera
2008-09-26, 12:00
Medlem
Har väl inte hänt något superkul, fast kommer ihåg en sak som hände för längesen då jag och min kompis var i 9-10 årsåldern.
Vi hade varit på ett bageri och köpt massa bakelser som vi gick runt och käkade på stan, så får vi syn på en a-lagare som sitter för sig själv.
Både jag och min kompis tyckte synd om honom men eftersom ingen av oss hade några pengar kvar så går min kompis fram och ger han en kanelbulle.
Då blir han helt överlycklig och bara flyger upp och börjar dansa.
Så jävla random alltså, jag och min kompis blev ganska så chockade.
Fast kul var det iallafall, och en god gärning.
Citera
2008-09-27, 02:55
Medlem
Mysfabbjojs avatar
En tjej i sjuan sålde sig till en luffare för två enkronor.

Dock var enbart kramar det handlade om. Lite smågulligt var det då luffaren blev överlycklig och log hela vägen tillbaka till bänken.
Tjejen däremot gillade det inte riktigt då han stank piss vilket hon inte var beredd på.

EDIT: Vafan, det var ju inte roligt för fem öre. Jävla alkohol att förändra en mans humor.
Citera
2008-09-27, 08:20
Medlem
alpha-betas avatar
Friskis och Svettis brukar köra utomhus-aerobic på somrarna. En sådan sommarkväll var det ett gäng a-lagare som stod och följde spektaklet med stort intresse. Till slut bestämde en av a-lagarna att hon skulle delta. Hon började springa runt bland aerobic-deltagarna och vrålade med någon typ av neandertalarljud. För att höja nivån ytterligare drog hon ner byxorna och sprang med "härligheten" blottad, denna härlighet bestod av minst 5 cm långa könshår. Mitt i spektaklet stannade hon plötsligt till som hon hade kommit på något. "Oj, nu behövs det lite energidryck", sa hon, sprang till sina polare och drack lite rositavin från flaskan, och fortsatte sedan sitt "pass". De hurtiga aerobicdeltagarna såg minst sagt besvärade ut
Citera
2008-09-27, 10:07
Medlem
Herregud att jag hittade den här tråden. Iallafall detta har varit en vardags syssla för mig förut. En man som kallas hiv-boris får enorma raseriutbrott om han uttalar hans namn lite kinky, brukar hända att han jagar en med kanyl eftersom han är hiv-smittad hinner han givetvis inte ifatt eftersom adrenalinet ser till att man kommer undan.

Sen så har vi en till alkis som haltar och är allmänt smutsig och talar lite konstigt. Iallafall den här killen är nästan gränsen till ett roadkill. Gick fram för o fula mig, Tjena vart fan är brajjan?, "VAUH, SER JAUG UT SAEM EN SÅN ELLÖR?"

Jag: "Uhm näeee iofs det är sant du ser ut som en jävla hårsare"
"Vänta en dag tills du själv ä haer"

Kan berätta mer sen har blivit jagad utav flera av de här alkisgänget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in