2008-09-25, 18:48
Bannlyst
Hur mycket saker kan man "byta ut/ändra" på macbooken (svart) med den 1 års garantin man får med när man köper en dator?

T.ex: Tangentbord..
Senast redigerad av xX_KiLLz_Xx 2008-09-25 kl. 18:51.
Citera
2008-09-25, 20:16
Medlem
För att byta tangentbord så måste du byta hela "topcasen" dvs den del som tangentbordet sitter i. Hårddisk och minnen är enkelt, sitter vid batteriet och man lossar bara 3 skruv.
Citera
2008-09-25, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ehnvis
För att byta tangentbord så måste du byta hela "topcasen" dvs den del som tangentbordet sitter i. Hårddisk och minnen är enkelt, sitter vid batteriet och man lossar bara 3 skruv.

Kan man byta alla saker för garantin, eller? ska jag behöva betala för att byta?
Citera
2008-09-26, 03:14
Medlem
divinings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xX_KiLLz_Xx
Kan man byta alla saker för garantin, eller? ska jag behöva betala för att byta?

Jepp, du får fritt byta HDD och RAM (samt batteri) utan att det påverkar din ursprungliga garanti på orginalenheten.
Citera
2008-09-26, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av divining
Jepp, du får fritt byta HDD och RAM (samt batteri) utan att det påverkar din ursprungliga garanti på orginalenheten.

Min skärm är det glapp i kan jag byta den på garantin?
Citera
2008-09-26, 10:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Min skärm är det glapp i kan jag byta den på garantin?

Alltså, garantin täcker sådant som inte är något orsakat av dig.

Dvs, har du tappat datorn i golvet och därav glapp i skärmen så är det inte ett garantiärende, utan då får du betala.

Beror glappet på en ex. dålig lödning så är det självklart ett garanti ärende.

Mängden saker som får repareras under garanti, finns det inget egentligen tak för, utan är det under 1 år och det inte är en skada som du orsakat så täcks det av garantin.

Däremot självklart, har du spillt vätska på datorn och den nu inte startar, så kommer de inte reparera det.

Läs Limited Warranty hos AppleStore:
http://www.apple.com/legal/warranty/
http://images.apple.com/legal/warran...puwarranty.pdf
Citera
2008-09-26, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Alltså, garantin täcker sådant som inte är något orsakat av dig.

Dvs, har du tappat datorn i golvet och därav glapp i skärmen så är det inte ett garantiärende, utan då får du betala.

Beror glappet på en ex. dålig lödning så är det självklart ett garanti ärende.

Mängden saker som får repareras under garanti, finns det inget egentligen tak för, utan är det under 1 år och det inte är en skada som du orsakat så täcks det av garantin.

Däremot självklart, har du spillt vätska på datorn och den nu inte startar, så kommer de inte reparera det.

Läs Limited Warranty hos AppleStore:
http://www.apple.com/legal/warranty/
http://images.apple.com/legal/warran...puwarranty.pdf

Kan man inte bara säga att det var dålig löddning

Har haft den i typ 2 månader, vad kan man då säga om skärmen, när det "laggar" i den.
Senast redigerad av xX_KiLLz_Xx 2008-09-26 kl. 17:37.
Citera
2008-09-26, 19:30
Medlem
divinings avatar
Citat:
Kan man inte bara säga att det var dålig löddning

Har haft den i typ 2 månader, vad kan man då säga om skärmen, när det "laggar" i den.

Vet inte riktigt vad du menar med att den 'laggar', om det verkar som om det är glapp så ska det givetvis gå under garantin, men det kan ju vara enklare omständigheter. Exempelvis strömhanteringsfel, prova göra en SMC reset, samt PRAM reset för att nollställa grafikinställningarna.
Citera
2008-09-26, 21:37
Medlem
Itmans avatar
Det är väl bara att försöka att lämna in den. Går det inte så går det inte, spela dum och säg att den bara blev så eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in