2008-09-25, 14:52
Medlem
Ideriks avatar
Hejsan, jag har lite problem med datorn så tänkte fråga er om hjälp.
Jag har sökt lite runt här på forumdelen men inte riktigt hittat vad jag letar efter. Detta är något som kommit upp nu dom senaste dagarna, förut gick det hur bra som helst. Och jag har ingen aning om vad fan jag har gjort, det ända var att installera lite spel på datorn, som jag sedan tog bort.

Datorn hänger sig totalt, som att det laggar EXTREMT mycket. Jag kan röra musen hur jag vill, men det är som att skärmen fryser till nästan, men om jag trycker på ctrl+alt+del hundra gånger så kommer aktivitetshanteraren upp till slut, men kan ändå inte klicka på något där. Så den hänger sig inte totalt, utan till en viss del. Men något annat än att få upp aktivitetshanteraren går inte.

Problem uppstår när jag kompilerar projekt i visual studio (C#) eller startar ett spel (warcraft 3). Så det verkar som att problem kommer när något stort ska dras igång, jag vet att kompilering drar en jävla massa CPU, och det gör säkert wc3 också. Så enligt mig så borde det vara något med minnet, men jag är inte så insatt i det ämnet.

Detta började för några dagar sedan, när jag satt på lan hos en kompis. Installerade massa LAN spel och märkte att datorn började hänga sig. Men sen har det bara blivit värre och värre. Som igår när jag kompilerade mitt projekt i C# så gick det hel fint ända tills den hängde sig. Och sedan dess hänger den sig varje gång.. Prövade även att använda process explorer för att titta vad som äter min CPU, även det hängde sig

Vad jag gör åt problemet är att jag MÅSTE hålla in start knappen tills datorn stängs av och sedan starta den igen.

Jag använder mig utav Windows XP. 2gig minne och cirka 2 ghz processor. Har Radeon X1300/1550 Series grafikkortet, till det använder jag ATI Catalyst Software Suite. Jag försökte nyss tanka ner det igen, så märkte jag att det fanns två olika alternativ. Ena var den jag har nu, och andra var Display driver. Så jag prövade med den andra och så fick jag felmedelande om att den inte kan arbete ihop med Suite som jag har nu. Här är sidan: http://game.amd.com/us-en/drivers_ca...=xp/radeonx-xp till dom två alternativen.
Jag har även nyaste DirectX.

Tacksam för svar Är det något mer ni undrar över, hojta till!
Citera
2008-09-25, 15:59
Medlem
NiKz0rs avatar
sök efter virus.
Citera
2008-09-25, 16:01
Medlem
w580is avatar
ladda ner och starta hijackthis, välj "do a system scan and save a logg file" efter några sekunder kommer det upp text, kopiera och posta här.

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg

kolla värmen med speedfan

http://www.download.com/SpeedFan/300...dlPid=10834076
Citera
2008-09-25, 17:27
Medlem
Damm + processorfläkt = varm processor...
Processorfläkt - damm = lägre temperatur för processon...
Tryckluft + kylfläns = bra grejjer... se bara till att ha pillat isär grejjerna först...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in