2008-09-25, 13:25
Medlem
gakashins avatar
Tjenare.

Undrar om det finns någon sida där man gratis kan ladda upp lite filer? Alltså typ lite word dokument som man sen kan gå in på var som helst!
Citera
2008-09-25, 13:29
skapa själv en simpel ftp server?
Citera
2008-09-25, 13:36
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakashin
Tjenare.

Undrar om det finns någon sida där man gratis kan ladda upp lite filer? Alltså typ lite word dokument som man sen kan gå in på var som helst!

Finns många såna alternativ, Skydrive, Carbonite, Idrive, Mozy & Diino är några exempel.
Kolla på denna sidan för fler alternativ:http://www.backupreview.info/2008/09...eptember-2008/
Citera
2008-09-25, 14:05
Medlem
antikvetarens avatar
Du kan skapa ett Gmail-konto och spara filerna där!
Citera
2008-09-25, 14:08
Medlem
OGkushs avatar
http://storegate.se får man 2gb gratis utrymme har jag för mig.
Citera
2008-09-25, 14:30
Medlem
d00rkeys avatar
Gmail funkar ju bra om man bara vill ha utrymme för lite filer åt sig själv.. Annars rekommenderar även jag Storegate eftersom alternativen där är många flera. Man kan dela med sig vissa filer/mappar, hålla andra privata, skapa webbalbum för sina bilder etc. En mycket bra sajt för att förvara och administrera sina filer alltså! Och så är det hela på svenska dessutom.
Citera
2008-09-25, 16:40
Medlem
xciters avatar
Kan tipsa om Diino.
OT Där får du även en epostadress. Väldigt onödigt kanske. OT
I diino kan man ladda upp från webben eller genom programmet som man installerar. Du kan själv välja vilka filer som andra ska kunna komma åt, lösenordsskydda osv. 2Gb utrymme är gratis, men det går att få mer men då blir det en avgift. Skaffa!
Citera
2008-09-25, 16:48
Medlem
NiKz0rs avatar
dom flesta i-net leverantörer erbjuder lite gratis web-hotell space.
Citera
2008-09-25, 18:44
Medlem
storegate är mycket intressant, gillade dock inte att man behövde ha internet explorer + java för att ladda upp mappar.
Suveränt med FTP annars, laddar upp filer där i 400 KB/s
Citera
2008-09-25, 20:44
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
storegate är mycket intressant, gillade dock inte att man behövde ha internet explorer + java för att ladda upp mappar.
/.../
Jaså.. Det kom jag inte ihåg.. Well, lösningen heter då Firefox + IE Tab..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in