2008-09-25, 12:30
Medlem
Installerade Ubuntu 8.04 nyligen, och valde då svenska som språk överallt i installationen.

Ändå på min panel står där "Applications, Places, System"

Går man in på menyerna är dock allt på svenska, "grafik, internet, kontor..." o.s.v.

sökt runt på forumet och google utan resultat, någon som vet vilken inställning jag missat??

Citera
2008-09-25, 12:51
Medlem
Zibris avatar
Man måste inse att det är frivilliga som sitter och översätter för att de tycker det är roligt utan att få någon kompensation för det. Men tycker du att de missat något kan du alltid höra av dig till dem och kanske rent av själv hjälpa till. Det är iaf ingen inställning du missat.

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=34
Citera
2008-09-25, 12:56
Medlem
okaj, trodde de skulle va svenska även där.. my bad..
Citera
2008-09-25, 14:03
Medlem
https://www.flashback.org/showthread.php?t=720929

Öppna terminal kör följande
Kod:
sudo apt-get install language-support-sv language-pack-sv language-pack-sv-base language-pack-gnome-sv language-pack-gnome-sv-base

Starta om
Citera
2008-09-25, 19:33
Medlem
agnes avatar
Tänkte precis säga att jag svarat på ett liknande inlägg.
Citera
2008-09-25, 20:53
Medlem
RaZoR1394s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minekenunderi
Installerade Ubuntu 8.04 nyligen, och valde då svenska som språk överallt i installationen.

Ändå på min panel står där "Applications, Places, System"

Går man in på menyerna är dock allt på svenska, "grafik, internet, kontor..." o.s.v.

sökt runt på forumet och google utan resultat, någon som vet vilken inställning jag missat??

Hade samma problem som du och det var bara att gå in på System - Administration - Språkstöd och aktivera svenska. NU är i stort allt på svenska.
Citera
2008-09-26, 14:22
Medlem
Zibris avatar
Ah, jag trodde det hade med någon miss i översättning. Uppenbarligen ligger felet högre upp .
Citera
2008-09-26, 16:02
Medlem
Anledningen till det här problemet är väl helt enkelt utrymmesskäl på skivan?
Citera
2008-09-26, 17:54
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Anledningen till det här problemet är väl helt enkelt utrymmesskäl på skivan?
Ah, nån tänker till . Det finns ju en svensk skiva nu när du säger det. Nånstans på ubuntu-se.org.
Citera
2008-09-27, 05:10
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zibri
Ah, nån tänker till . Det finns ju en svensk skiva nu när du säger det. Nånstans på ubuntu-se.org.

Om du tänker på Daniel Nylanders nordiska liveskiva så är det väl ingen skillnad på den och en vanlig liveskiva om man väljer att installera från den. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in