2008-09-25, 00:33
Medlem
Tjena!

Jag är en av de som är trött på att Vista slukar CPU från min dator så bestämde mig för att tanka ner en Windows XP x64bitars för att mina nya RAM ska fungera. ( Har 2gig RAM atm, men har köpt 2gig till )

Jag tankade ner en version av Windows XP x64bitars som enligt andra folk verkade funka utan problem, packade upp den och brände den sedan på en skiva. Sen formaterade jag C: och startade datorn med CD-rom som 1: boot device.

Men direkt efter att det har kommit fram så står det under:
"BOOTMGR is missing"
Ctrl+Alt+Delete to restart

Jag öppnade upp datorn och kollade efter mina hårddiskar (har en C: och en D: ) och märkte att i datorn var det bara en på 500GB som sedan är uppdelad dåra till C och D. Kan det vara så att min hårddisk gör nått problem av att kunna installera lr ere nått fel på skivan?

Uppskattar svar
Citera
2008-09-25, 03:44
Medlem
lovethangs avatar
vet inte om detta hjälper dig men jag har försökt med samma sak på ngt nyare datorer. Då har det vart så att win xp saknar drivrutiner för dom nyare hårddiskarna. kolla upp det. är så fallet får du leta rätt på drivrutiner för det och lägga på diskett och skaffa en portabel discdrive(usb) eller in och modifiera windows och sen bränna, detta är svaret jag fick från supporten. lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in