2008-09-24, 23:32
Bannlyst
Inom frikyrkan så förekommer ju fenomenet att folk faller när pastorena lägger händerna på folk och ber för dem. Detta brukar ske på "eftermötet" då predikan är över, och pastorn ber folk att komma fram så han kan be för dem.

Vad är det som gör att folk faller tror ni? Är det för att pastorn trycker dem bakåt? Eller är det psykologiskt att man förväntas falla så gör man det? Är det hypnos? Eller är det rent av något övernaturligt? Jag tror att det kan vara en kombination mellan hypnos och att man förväntas falla. För pastorena pratar ofta med lugn röst och det är lugn musik i bakgrunden.

Ni som inte känner till detta fenomen kan kolla på detta klipp. Det konstiga är att han inte ens rör vid dem ibland.

http://www.youtube.com/watch?v=a54iqEr1flQ
Senast redigerad av Dalakille 2008-09-24 kl. 23:36.
Citera
2008-09-25, 01:59
Medlem
Krafses avatar
Oj vad de faller!

Jag tror ju att det är fejk som fan för att de dumma amerikanarna ska få en kristen orgasm i tv-soffan, (de är ju kristna allihopa, och galna i kyrkan med) men om man ska diskutera frågan då så ansluter jag väl mig till din teori, att de förväntar sig att ramla ihop..
Men det är ju löjligt långsökt egentligen. Varför skulle man falla ihop även om man förväntar sig det?
Att gubbfan använder sig av chi (eller liknande) är ju mer troligt för NÅGON borde väl klara att hålla sig på benen om det nu bara handlar om ett psykologiskt fenomen?
Citera
2008-09-25, 03:33
Bannlyst
Det förväntas utav dem att de faller, därför gör de också det.
Citera
2008-09-25, 03:48
Medlem
Jagsåg ett lustigt exempel på detta på TV faktiskt, nån svensk handpåläggare skulle bota folk.

En gamma gubbe var upe på scen och fick sina synder förlåtna eller vad fan det är (de talade i tungor osv).

Sn skulle han falla genom at snubben som var pastor knuffade mot huvudet, men det funkade inte och det blev en rent löjeväckande föreställning där 4 personer tvingade gubben att falla baklänges.

Allvarligt om ni tror på sånt här ta livet av er.
Citera
2008-09-25, 04:01
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
en rent löjeväckande föreställning där 4 personer tvingade gubben att falla baklänges.

Allvarligt om ni tror på sånt här ta livet av er.

Hahaha, ungefär som i Borat the movie då, när han tvingas ner av galna präster och annat uppstissat folk.
Ja det hela verkar bara skrattretande. Var en på Ricky Lake som... äh fan orkar inte förklara, se och gapskratta åt idioterna. (4:10 sek in i klippet)

http://www.youtube.com/watch?v=X5u0eNfMVLw
Senast redigerad av Krafse 2008-09-25 kl. 04:05.
Citera
2008-09-25, 08:13
Medlem
På Penguinmagic kan du köpa detta trick:
http://www.penguinmagic.com/product.php?ID=1886
(kolla in demonstrationsfilmen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem