2015-04-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Sebastian Collberg har ändå gjort det bra borta i USA denna säsongen.
Erik Karlsson kommer inte bli något speciellt, men han var ingen jättetalang heller.
Anton Karlsson har haft lite strul privat senaste säsongen.

Jag har då läst att han inte har gjort något större avtryck i AHL.Samma sak gäller Johan Sundström som spelade två JVM och draftades i andrarundan.
Sebastian Wännström kan vi nog också lägga till i tråden.
Känner du till varför han plötsligt lämnade Skellefteå? Han verkar ha lite attitydproblem.
Senast redigerad av tulipa 2015-04-20 kl. 10:37.
Citera
2015-04-21, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Känner du till varför han plötsligt lämnade Skellefteå? Han verkar ha lite attitydproblem.

Det var saker som hände privat. Sedan var inte det smartaste att han flyttade från Göteborg till Skellefteå och hans flickvän flyttade från Leksand till Stockholm. Båda bor i Göteborg nu.

Ja, han har lite att jobba på sin attityd även om den är långt ifrån värst. Han trodde efter JVM 2014 att han nu skulle få speltid i SHL, gå i förstarundan och få en framgångsrik karriär i NHL. Speltid i J20 var inte allt för smickrande. Han slutade jobba så hårt man behöver göra på den nivån och var inte tillräckligt bra (Kolla bara J18-VM 2014). Han vägrade inse det, skyllde på Frölunda, lämnade, kom till SAIK, insåg att det funkade lika dant i SAIK och valde då med tanken på situationen på planen och utanför planen att det bästa var att komma hem till Göteborg och Frölunda igen.

Hoppas Arizona får rätt sida på honom, även om han inte är någon problemspelare alls, och att detta blir en läxa för honom. Ska den komma någon gång så är det tidigt. Han har talangen i sig.
Senast redigerad av 400Ben 2015-04-21 kl. 06:11.
Citera
2015-04-21, 06:48
Medlem
Utan disciplin och stenhård träning blir talanger aldrig stjärnor.
Citera
2015-04-21, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Tomas Larsson som man kom ihåg som en riktig hårding i Skeå och en framtida stjärna, spelade i u20 landslaget på den tiden också. Sen drog han till Malmö och sen dess verkar det bara ha gått utför. Har spelat i Mora och Asplöven denna säsong och inte pytsat in en enda poäng.

Det är väl troligt att han trott lite för mycket på sig själv och slöat till sig lite, är övertygad om att han hade kunnat bli nåt större om han bara kämpat hårdare för det.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4493

http://norran.se/hockeybloggen/jag-ar-absolut-inte-nojd-vart-jag-ar-idag-378693

Tomas Larsson verkar åtminstone ha självinsikt och inser att problemet ligger hos sig själv och att han inte skyller på dåliga tränare, slumpen, otur eller liknande svepskäl.

Visst händer det att det ploppar fram late bloomers även i så hög ålder som 27. Men att någon spelare går från att vara stortalang till att gå ner sig totalt pga lathet för att sedan komma igen och få ut den potentialen som han hade som tonåring har vi väl inget exempel på?

Larsson lär väl harva på i något sämre allsvenskt lag och eventuellt att han testar på ett äventyr utomlands i typ Norge innan han lessnar på hockeyn och känner att det är dags att lägga klubban på hyllan.
Citera
2015-04-21, 14:02
Medlem
Har inte läst hela tråden, men några namn är Anton Gustavsson. First draft choice som inte kom någonstans. Alexander Sundström trodde jag mer på också. Trodde faktiskt Tedenby skulle lyckas i NHL trots sin storlek. Adam Larsson får en säsong till på sig tycker jag.
Citera
2015-04-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jsb
Har inte läst hela tråden, men några namn är Anton Gustavsson. First draft choice som inte kom någonstans. Alexander Sundström trodde jag mer på också. Trodde faktiskt Tedenby skulle lyckas i NHL trots sin storlek.Adam Larsson får en säsong till på sig tycker jag.

Du har inte följt NHL sedan Januari va när NJD byte tränare? AL får mest speltid av alla backar i NJD.

Jag räknar snarare snart in han i skaran av svenska stjärnbackar inom ett par år tillsammans med Hjalmarsson, Strålman, Hedman, Karlsson, OEL, Klingberg, Brodin och Lindblom.
Citera
2015-04-22, 13:31
Medlem
Det stämmer nog att jag har läst att det börjat lossna sedan tränarbytet. Hoppas han blommar ut ordentligt.
Citera
2015-05-17, 00:19
Medlem
xurras avatar
Mats Lindgren kanske passar in här?
http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=244
Citera
2015-05-17, 07:57
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Mats Lindgren kanske passar in här?
http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=244

OS-spelare med 387 NHL-matcher på meritlistan. Nej, han passar inte in här. Solklart att han blev något!
Citera
2015-05-17, 21:08
Medlem
thesyss avatar
Jay Bouwmeester var det mycket snack om kommer jag ihåg. Men efter att ha blivit draftad etta så kan man inte direkt säga att han blivit något speciellt?
Citera
2015-05-17, 21:17
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Jay Bouwmeester var det mycket snack om kommer jag ihåg. Men efter att ha blivit draftad etta så kan man inte direkt säga att han blivit något speciellt?

Draftades som #3. Visst var han en jättetalang men att säga att han inte har blivit något är ju sjukt orättvist. Killen är en bra back som är allround och har ett OS guld i bagaget.
Citera
2015-05-17, 21:42
Medlem
IceEyess avatar
William Wallén? Rejält upphaussad och talangfull med en enastående utvecklingspotential i spåkulan. Idag harvar han i division 1-laget Lindlöven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in