2008-09-24, 21:10
Medlem
waddes avatar
Hej!

Nu skriver jag detta detta i ren frbannelse, jag har testat allt knns det som.

Innan frsket att formatera mitt gamla xp och installera vista s flt det p utan ngra problem. Men s frskte jag installera vista och nu krnglar allt ven om installation av xp har tom frskt att installera Ubuntu, utan success..

vista - Installation gr bra fram tills frsta rebooten d det lser sig nr den frsker ladda vista
Ubuntu - Lser sig redan vid frsta laddning av skivan.
Windows XP - str den bara och tickar "_" strcket innan laddning av skivan.

Min frsta tanke var minnerna men har testat att byta fungerade innan samma p alla operativsystem, har ocks testat med en annan hrdisk samma problem hr.

Ngon som har haft samma eller liknande problem?
r tacksam fr alla svar.
Citera
2008-09-24, 21:23
Medlem
psychotropics avatar
Det r inte mjligtvis din CD lsare som strular? Det r vl i vart fall vad man kan hoppas p. Annars fr du nog testa att byta hela moderkortet.
Citera
2008-09-24, 21:26
Medlem
waddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Det r inte mjligtvis din CD lsare som strular? Det r vl i vart fall vad man kan hoppas p. Annars fr du nog testa att byta hela moderkortet.

Kan det vara s tro? Tycker det verkar konstigt om det alltid krnglar p samma stlle d, borde det inte varriera sig lite :P,

Men jag tar hmtar en ldre spelare och testar.. Alltid vrt ett frsk, fr verkligen inte hoppas att det r modekortet. det r ju inte mer n ngra mnader gammalt..
Citera
2008-09-24, 21:34
Medlem
psychotropics avatar
Nej jag tror inte alls det r srskilt troligt, men dremot enkelt att kolla. Annars finns inte s mycket annat att testa, eftersom RAM och HDD redan r kollade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in