2008-09-25, 18:35
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Där har du exakt vad h*n försöker göra, störa, skapa oreda och få uppmärksamhet. Typiskt trollexempel.

Ignorera och bemöda dig inte att svara på sådana idiotiska saker.

Ska bli kul att följa dina framsteg med kissen.

Jag vill bara hålla med i detta.
Uppdatera oss så det framkommer att det faktiskt går jättebra att lyckas med detta. För mej är det en utmaning som är värd väldigt mycket när framgångarna börjar märkas!
Eliza
Citera
2008-09-25, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Där har du exakt vad h*n försöker göra, störa, skapa oreda och få uppmärksamhet. Typiskt trollexempel.

Ignorera och bemöda dig inte att svara på sådana idiotiska saker.

Ska bli kul att följa dina framsteg med kissen.

Nej jag försöker inte trolla. TS är en naiv barnunge som tror att hon kan rädda hela världen genom att ta hand om förvildad kattjävel. Varför ödsla tid på ett hopplöst projekt? Jag är ingen djurplågare om du nu trodde det. Tvärtom! Jag har själv 2 katter som jag skulle göra vad som helst för. Dock så innefattar det inte att låta dom vara förvildade. Går det inte att få ordning på inom ett par dagar så är det bara skjuta dom.

Tyvärr så tror jag inte att katten ifråga som det handlar om kommer att bli bra. Katten är alldeles för främmande mot andra och förvildad. Nu har det iof gått bra under 2 dagar så det återstår att se vem som har fel. Min egna erfarenheter av dessa katter är att det oftast inte går att få dom normala. Så då väntar bössan och en spade i skogen.
Citera
2008-09-25, 23:27
Medlem
Julius Moscas avatar
Jag tycker TS bör betänka att en katt inte kostar många hundralappar (ibland kan man få dom för en tjuga typ) och det kanske är bäst att göra sig av med katten. Dess asociala tendenser kan vara även genetiskt betingade och då är det inte bra att låta den leva vidare.

Dessutom kan den utgöra en fara för barn och andra katter.

Bäst är att låta den somna in, avlivning går att göra hos närmaste veterinär och behöver inte vara så dyrt, om du känner någon jägare kan denne göra gratis säkert, bor du nära något vattendrag kan du göra det på det gammaldags sättet även om det inte rekommenderas.
Citera
2008-09-25, 23:30
Medlem
Blodigels avatar
All avlivning är galen, herregud ha lite tålamod människor. Min katt är som vilken katt som helst nu och det är inte mer än 2 veckor sedan hon kom över sin rädsla. Skulle det vara likadant i 1 år så kan ni komma med förslag, men efter så här kort tid ska ni bara vara tysta.
Citera
2008-09-25, 23:37
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Jag tycker TS bör betänka att en katt inte kostar många hundralappar (ibland kan man få dom för en tjuga typ) och det kanske är bäst att göra sig av med katten. Dess asociala tendenser kan vara även genetiskt betingade och då är det inte bra att låta den leva vidare.

Bäst är att låta den somna in, avlivning går att göra hos närmaste veterinär och behöver inte vara så dyrt, om du känner någon jägare kan denne göra gratis säkert, bor du nära något vattendrag kan du göra det på det gammaldags sättet även om det inte rekommenderas.
Men förhelvete, det är ju bara att kastrera dem! Både ts och flera härinne är anvarsfulla djurägare, och som sådana är de med största sannolikhet fullt medvetna om att man kastrerar katter som man inte tänker använda till avel och utställningar

Tillbaka till anabolforumet med er, era shit-vad-jag-är-en-hårdinginlägg bryr vi oss inte om. Vi älskar våra djur och vill ta hand om dem även om de kommer från en dålig miljö från början.
Citera
2008-09-25, 23:41
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Men förhelvete, det är ju bara att kastrera dem! Både ts och flera härinne är anvarsfulla djurägare, och som sådana är de med största sannolikhet fullt medvetna om att man kastrerar katter som man inte tänker använda till avel och utställningar

Tillbaka till anabolforumet med er, era shit-vad-jag-är-en-hårdinginlägg bryr vi oss inte om. Vi älskar våra djur och vill ta hand om dem även om de kommer från en dålig miljö från början.

Shit, undras vem det är som har ett överskott på testosteron! Jag talar bara om vad som kan vara lämpligt att göra för kattens skull och för ägarens.

För övrigt har jag aldrig skrivit en rad i anabolaforumet.

Antar att du är en sådan där som håller liv tex i ett väldigt sjukt djur för din egen skull trots dess lidande?
Citera
2008-09-26, 00:20
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Shit, undras vem det är som har ett överskott på testosteron! Jag talar bara om vad som kan vara lämpligt att göra för kattens skull och för ägarens.

För övrigt har jag aldrig skrivit en rad i anabolaforumet.

Antar att du är en sådan där som håller liv tex i ett väldigt sjukt djur för din egen skull trots dess lidande?
Varför skulle jag göra det? Skrev jag det nånstans eller hallucinerar du?
Citera
2008-09-26, 00:22
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Varför skulle jag göra det? Skrev jag det nånstans eller hallucinerar du?

Vet inte vad du syftar på men du skrev "tillbaka till anabolaforumet" och du ger intryck av att vilja hålla liv i ett djur till vilket pris som helst.

Enough said.
Citera
2008-09-26, 01:24
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Vet inte vad du syftar på men du skrev "tillbaka till anabolaforumet" och du ger intryck av att vilja hålla liv i ett djur till vilket pris som helst.

Enough said.
Jag skrev "tillbaka till anabola" eftersom ni inte verkar tro att det går att rehabilitera en själsligt skadad katt, fram med spaden bara och leka tuff.

En katt som är kroppsligt sjuk och har ont ska naturligtvis få somna in, men inte fan tar jag fram ev bössa och spade då, jag åker till veterinären och låter den somna in lugnt och stilla.
Citera
2008-09-26, 09:04
Moderator
^Eazs avatar
Ingen ide att göra trådar här i Djur och Husdjur forat egentligen, då oavsett vad folk kan behöva hjälp med så är det alltid några som tycker att djuret borde avlivas.

Detta är en rädd katt med stor chans att bli normal, älskad osv.

"Min hund vill leka med mig efter klockan 9 på kvällen vad ska jag göra" - Skjut den.

"Min häst vill inte sluta beta i rabatten" - Självklart så kommer du aldrig få ordning på den hästen, gör hamburgare av den.

"Min vandrande pinne sitter mest stilla? Är det normalt?" - Nej den mår dåligt, det är bäst om du tar bort den med en spade.

Ja ni fattar. TS Katt är rädd, inte så konstigt, med tid, kärlek, mer tid så kan en rädd katt få förtroende för människor igen, och då även bli en del av familjen.

Ska man ta bort djur för att de inte är direktanpassade till den familj som de hamnar i? Tja, lätt lösning från människor som ser djur som slit och släng.

Jag kommer följa den här tråden, men kommer inte posta mer i den för att slippa att TS tråde ska tas över av denna diskussionen. Vill någon skapa en tråd hurvida man ens ska försöka att anpassa djur eller inte får någon gärna göra det.
Citera
2008-09-26, 13:35
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:

Även om jag anser att några inlägg inte är värda besvara HÄR så skulle jag vilja veta vad som anses med meningen ovan.
På vilket sätt skulle katten vara "farlig"?

Även jag är en sån dum idiot att jag anser att den som ORKAR och VILL ska ha full rätt att försöka hjälpa ett djur som haft oturen att födas på fel ställe och till ett svårt liv.
Det finns INGENTING som säger att det absolut inte ska gå.
Med lång erfarenhet bakom så vet jag att det går - i dom flesta fall. (PS: jag är inte tonåring, tvärtom är det länge sen den tiden)
Vi har själva tagit hand om och fått en katt i denna situation som vår bästa katt genom hela familjens liv. Jag har ordnat hem och placerat sådana här katter med LYCKAT resultat och nöjda nya ägare.

Det finns enstaka fall som inte går bra, DÅ anser jag att katten ska få somna in utan smärtor och stress.
Nu har inte TS den situationen, definitivt inte än. Därför tycker jag inte att tråden ska förstöras utan just få vara till för de positiva åsikter och frågor som TS har.

Jag läser gärna en annan tråd som tar upp problemet med dom förvildade katterna och vad som kan anser realistist att göras åt en ohållbar situation. Tyvärr är det ett fåtal som har turen att bli omhändertagna som TS katt utan dom andra, många tusentals, har oturen att få plågas ute sina korta liv.
Mvh Eliza
Citera
2008-09-26, 16:18
Medlem
Quixotes avatar
Bara att avliva den, det är ett hopplöst fall. Du plågar den genom att låta den leva bakom ett kylskåp. Katten kommer aldrig att leva ett normalt liv, du är självisk, så låt den dö i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in