• 1
  • 2
2008-09-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Fått mail till företag och myndigheter i sverige stoppade så tror inte innehållet påverkar.

Låter konstigt. Kan du skicka några mail över huvud taget?
Citera
2008-09-27, 18:04
Medlem
JimGooses avatar
Ibland åker mail iväg direkt, ibland tar det 4-5 försök innan det skickas.
Citera
2008-09-28, 12:26
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Har en brandvägg i kabelmodemet som dom flesta verkar ha problem med men den är enligt kontrollpanelen i modemet avstängd så bör inte påverka.

Det enda som jag vet blockeras/filtreras i kabelmodemet är detta, inte provat stänga av det men ska väl inte kunna påverka?
Block Fragmented IP Packets
Port Scan Detection
IP Flood Detection

Nu vill dom att jag ska lägga in kontot på nytt i outlook men kan inte se vad det skulle göra för skillnad.
Istället för att lägga in konto på nytt så har jag dom 3-4 senaste åren exporterat konto't innan windows har installerats om och sen importerat konto't så inställningarna har inte rörts på en mycket lång tid och är först nu på sistone det börjat krångla.

Nej, ingen av dem ska påverka. Såg i en annan tråd här som egentligen behandlade samma sak att klockinställningarna i datorns bios var fel. Kan det vara något liknande i din maskin? Om klockan är ställd på "framtid" kan detta uppfattas som spam i mailservern.
Citera
2008-09-28, 18:04
Medlem
JimGooses avatar
Vad klockan i bio är vet jag inte men inte haft några problem innan med att den går fel, klockan i windows går helt rätt men den synkar sig över internet.
Men ska ta en titt på bios'en utifall att.
Citera
2008-09-29, 14:02
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Vad klockan i bio är vet jag inte men inte haft några problem innan med att den går fel, klockan i windows går helt rätt men den synkar sig över internet.
Men ska ta en titt på bios'en utifall att.
Ok, för att testa om felet ligger i din dator eller hos comhem kan du ju testa att lägga upp ditt konto i en annan dator och se hur det går. Om du har den möjligheten vill säga...
Citera
2008-10-14, 19:42
Medlem
JimGooses avatar
Har inte testat med nån annan dator då problemet har försvunnit.
Inte gjort några ändringar i windows eller med outlook express, inga uppdateringar heller utan problemet har försvunnit av sig själv.
Kanske är slump men problemet försvann kort efter att jag bad kundtjänst ta kontakt med en tekniker.
Citera
2008-10-14, 22:23
Medlem
jerryleelviss avatar
Det där är tyvärr alltför vanligt återkommande hos de "stora" aktörerna. Verkar vara deras policy att alltid frånsäga sig felen men ändå tycks det som om de loggar ärendena och åtgärdar saker.
Har varit med om det själv för många gånger för att tro på slumpen i sådana fall....

Kul att det funkar igen f.ö.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in